BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2016, Cilt: 11 Sayı: 3, 1 - 10, 14.07.2016

Öz

Gelişme döneminde olan ilköğretim öğrencilerinin fiziksel ve zihinsel gelişiminde rehabilite edilmelerinde Beden Eğitimi dersleri çok önemli bir yere sahiptir. İlköğretim okulları birinci kademelerinde Beden Eğitimi derslerine ilköğretimin ilk üç sınıfında sınıf öğretmenleri girmektedir. 4 ve 5. Sınıflarda ise Beden Eğitimi öğretmenlerinin olmadığı okullarda derslere yine sınıf öğretmenleri girmektedir. Sınıf öğretmenlerinin Beden Eğitimi derslerini işleyebilmeleri için üniversitelerde Beden Eğitimi dersi verilmekte ve öğretmenlerin bu alanda eğitimli olmaları sağlanmaktadır. İlköğretim okullarında görülen Beden Eğitimi dersin amacına ve yapısına uygun olarak işlenmediği gözlenmektedir. İlköğretim birinci kademe Beden Eğitimi dersleri genel olarak diğer derslerin eksiklerinin tamamlandığı ya da öğrencilerin okul bahçesinde öğretmen gözetimi olmaksızın kendi başlarına oyunlar oynadıkları şeklinde işlenmektedir. Beden eğitimi derslerinin yapılması için gerekli fiziki şartlar ve araç-gereçler sağlanmalıdır. 

Kaynakça

  • • Arslan, Y. ve Altay, F., (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşlerinin Bazı Eğilimleri Açısından İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 2009, Cilt:11, Sayı:1, ss:14-23.
  • • Avşar, Z., (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersi Değerlendirme Süreci İle İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe J. of Sport Sciences 2009, Cilt:20, Sayı:3, ss:81–89.
  • • Çoban, B., Karakaya, Y.E. ve Coşkuner, Z., (2010). İlköğretimde Beden Eğitimi Dersinde Kullanılan Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. 9. Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (20-22 Mayıs 2010). Elazığ, ss:417-422.
  • • Doğan, C., (2004).Sınıf Öğretmenlerinin Derslere İlişkin Görüşleri ve Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri: İstanbul Örneği. Türk Eğitim Bilgileri Dergisi.
  • • Güven, Ö. ve Yıldız, Ö., (2010). Sınıf Öğretmenlerinin İlköğretim 1. Kademede Beden Eğitimi Dersinden Beklentileri.
  • Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (20-22 Mayıs 2010). Elazığ, ss:423-427.
  • • Kangalgil, M., Hünük, D. ve Demirhan, G., (2006). İlköğretim, Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırması. Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe J. of Sport Sciences 2006, cilt:17, sayı:2, sayfa:48-57.
  • • Kaya, O., Murathan, T. ve Murathan, F., (2010). İlköğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumları. 9. Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (20-22 Mayıs 2010). Elazığ ss:428-430.
  • • Karasar, N., (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • • Senemoğlu, N., (2009). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Pegem Akademi, Ankara.
  • • Sönmez, T. ve Sunay, H., (2004). Ankara’daki Ortaöğretim Kurumlarında Uygulanan Beden Eğitimi ve Spor Dersinin Sorunlarına İlişkin bir İnceleme. Milli Eğitim Dergisi, Ankara, Yıl:32, Sayı:162, Sayfa:270-278.
  • • Şen, M., (2004). Erken Çocukluk Eğitiminde Oyun ve Önemi. Bölüm İçinde Erken Çocukluk Eğitimi, Editör: Diken. H.İ. Pegem Akademi, Ankara.
  • • Taşmektepligil, Y., Yılmaz, Ç., İmamoğlu, O. ve Kılcıgil, E., (2006). İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Ders Hedeflerinin Gerçekleşme Düzeyi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Sayı: IV(4), 139-147.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mikail Tel

Eyüp Bozkurt

İbrahim Celayir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tel, M., Bozkurt, E., & Celayir, İ. (2016). İLKÖĞRETİM SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Sport Sciences, 11(3), 1-10.
AMA Tel M, Bozkurt E, Celayir İ. İLKÖĞRETİM SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. Temmuz 2016;11(3):1-10.
Chicago Tel, Mikail, Eyüp Bozkurt, ve İbrahim Celayir. “İLKÖĞRETİM SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Sport Sciences 11, sy. 3 (Temmuz 2016): 1-10.
EndNote Tel M, Bozkurt E, Celayir İ (01 Temmuz 2016) İLKÖĞRETİM SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Sport Sciences 11 3 1–10.
IEEE M. Tel, E. Bozkurt, ve İ. Celayir, “İLKÖĞRETİM SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, NWSA, c. 11, sy. 3, ss. 1–10, 2016.
ISNAD Tel, Mikail vd. “İLKÖĞRETİM SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Sport Sciences 11/3 (Temmuz 2016), 1-10.
JAMA Tel M, Bozkurt E, Celayir İ. İLKÖĞRETİM SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2016;11:1–10.
MLA Tel, Mikail vd. “İLKÖĞRETİM SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Sport Sciences, c. 11, sy. 3, 2016, ss. 1-10.
Vancouver Tel M, Bozkurt E, Celayir İ. İLKÖĞRETİM SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2016;11(3):1-10.