BibTex RIS Kaynak Göster

GELECEĞİN MODA MERKEZLERİNDEN BİRİ OLARAK İSTANBUL

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 3, 38 - 49, 07.08.2014
https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.2C0050

Öz

İstanbul geçen kırk yılda moda ürünlerin üretiminde dikkate değer bir deneyime ve altyapıya sahip olmuştur. Bu nedenle İstanbul kaliteli moda ürünlerin üretiminde tekstil ve hazır giyim endüstrisine önemli katkılarda bulunmuştur. İmparatorlukların başkenti olma ayrıcalığına sahip tarihi bir kent olan İstanbul'u bir moda merkezi yapmak için bazı çalışmalar yapılmaktadır. İstanbul tarihi, kültürel ve sanatsal mirası ile moda endüstrisine ilham verebilecek potansiyele sahiptir. Ek olarak, mevcut tekstil ve hazır giyim üretim altyapısı İstanbul'un moda merkezi yapılması girişimlerini güçlendirmektedir. Bu çalışmanın amacı İstanbul'un bir moda merkezi olarak incelenmesidir. Bu amaca yönelik olarak, kentin geçmişi ve bugünü moda endüstrisi çerçevesinde ele alınmış ve buna göre gelecek ile ilgili öngörülerde bulunulmuştur. İstanbul'un uluslararası ölçekte bir moda merkezi yapılması bakımından bu çalışmanın önemli olduğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • İstanbul Tarihi. http://tr.wikipedia.org, Accessed Date: 10.04.2014.
  • İstanbul. http://en.wikipedia.org, Accessed Date: 10.04.2014.
  • Mantey, S. 20 per cent of Turkey’s people live in İstanbul. http://www.propertyexpress.org, Accessed Date: 10.04.2014.
  • History of İstanbul. http://www.greatistanbul.com, Accessed Date: 10.04.2014.
  • İstanbul 2010 European Capital of Culture Program. http://www.welkominturkije.nl, Accessed Date: 10.04.2014.
  • World Cities Cultural Report. http://www.london.gov.uk, Accessed Date: 10.04.2014.
  • Why İstanbul. http://www.investistanbul.com/company, Accessed Date: 10.04.2014.
  • Kozaman Som, S., (2010). İstanbul’da Moda Tasarımı Sektörü. http://www.istanbulkulturenvanteri.gov.tr, Accessed Date: 10.04.2014.
  • İstanbul'un Ünlü Modacıları ve Modaevleri. http://www.plusistanbul.com, Accessed Date: 10.04.2014.
  • Şenel, B. AKİB Tekstil ve Konfeksiyon Sektörleri İhracat Rakamları Değerlendirmesi. http://www.akib.org.tr, Accessed Date: 10.04.2014.
  • İhracata Yönelik Devlet Yardımları. http://www.tim.org.tr, Accessed Date: 10.04.2014.
  • E-Birlik Projesi. http://www.ebirlik.org, Accessed Date: 01.07.2012.
  • Turquality. http://www.turquality.com, Accessed Date: 01.07.2012.
  • Ortak Satın Alma Platformu. http://www.osap.com.tr, Accessed Date: 10.04.2014.
  • İstanbul Fashion Week. http://www.istanbulview.com, Accessed Date: 10.04.2014.
  • Turkey Becomes A Fashion Center. http://www.tekstilisveren.org, Accessed Date: 10.04.2014.
  • İstanbul Shoping Fest. http://istshopfest.com, Accessed Date: 10.04.2014.
  • İstanbul’un Moda Merkezi: Osmanbey. http://www.otiad.org.tr, Accessed Date: 10.04.2014.
  • Toptan Hazır Giyim İçin İnternet Platformu. http://www.showroom34.com, Accessed Date: 10.04.2014.
  • Moda Tasarımcıları Derneği Çalışmaları. http://www.mtd.org.tr, Accessed Date: 10.04.2014.
  • Ulusal Meslek Standartları. http://www.myk.gov.tr, Accessed Date: 10.04.2014.
  • Glock, R.E. ve Kunz, G.I., (2005). Apparel Manufacturing Sewn Product Analysis. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.
  • Çoruh, E., (2011). Hazır Giyim Endüstrisi İçin Üretim Sistem Yaklaşımları. The Journal Of Textile and Engineer, 17(80), 11- 19.
  • Ağaç, S., (2008). A Research Towards Examining the Problems of Branding of Turkish Ready-to-Wear Sector. Tekstil ve Konfeksiyon Dergisi, 17(1), 66-75.
  • Marshall, S.G., Jackson, H.O., Stanley, M.S., Kefgen, M., and Touchie-Specht, P., (2004). Individuality in Clothing Selection and Personal Appearance. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.
  • Jones, S.J., (2009). Moda Tasarımı. Güncel Yayıncılık, İstanbul.
  • Tungate, M., (2006). Modada Marka Olmak: Armani’den Zara’ya Moda Devlerinin Marka Oluşturma Tarzları. Rota Yayın, İstanbul.
  • Brazzale, C. (2012). Introduction: Fashioning the Global City. eScholarship, 1-6.
  • Sevil, B., (2006). Moda Sektöründe Küresel Marka Yaratılması: Markalaşma Çalışmaları Üzerine Bir Uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Frings, G., (2002). Fashion: From Concept to Consumer. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.

İSTANBUL AS ONE OF THE FUTURE FASHION CENTERS

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 3, 38 - 49, 07.08.2014
https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.2C0050

Öz

İstanbul, in the past four decades, has possessed significant experience and infrastructure in producing fashion items. Hence, İstanbul has made a significant contribution to the textile and ready-to-made garment industry producing quality fashion goods. Several studies are being conducted to make İstanbul, a city with the historic privilege of being the capital of a number of empires, a fashion centre. İstanbul has the potential with its historical, cultural and artistic heritage that would inspire the fashion industry. Moreover, its considerable infrastructure in textile and ready-to-made garment production strengthens the attempts to make İstanbul a fashion centre. The aim of this study is to analyze İstanbul as a fashion centre. To this end, its past and present have been explored within the framework of the fashion industry and predictions for the future has been made accordingly. This study is considered important in terms of İstanbul being made a fashion centre on an international scale.

Kaynakça

  • İstanbul Tarihi. http://tr.wikipedia.org, Accessed Date: 10.04.2014.
  • İstanbul. http://en.wikipedia.org, Accessed Date: 10.04.2014.
  • Mantey, S. 20 per cent of Turkey’s people live in İstanbul. http://www.propertyexpress.org, Accessed Date: 10.04.2014.
  • History of İstanbul. http://www.greatistanbul.com, Accessed Date: 10.04.2014.
  • İstanbul 2010 European Capital of Culture Program. http://www.welkominturkije.nl, Accessed Date: 10.04.2014.
  • World Cities Cultural Report. http://www.london.gov.uk, Accessed Date: 10.04.2014.
  • Why İstanbul. http://www.investistanbul.com/company, Accessed Date: 10.04.2014.
  • Kozaman Som, S., (2010). İstanbul’da Moda Tasarımı Sektörü. http://www.istanbulkulturenvanteri.gov.tr, Accessed Date: 10.04.2014.
  • İstanbul'un Ünlü Modacıları ve Modaevleri. http://www.plusistanbul.com, Accessed Date: 10.04.2014.
  • Şenel, B. AKİB Tekstil ve Konfeksiyon Sektörleri İhracat Rakamları Değerlendirmesi. http://www.akib.org.tr, Accessed Date: 10.04.2014.
  • İhracata Yönelik Devlet Yardımları. http://www.tim.org.tr, Accessed Date: 10.04.2014.
  • E-Birlik Projesi. http://www.ebirlik.org, Accessed Date: 01.07.2012.
  • Turquality. http://www.turquality.com, Accessed Date: 01.07.2012.
  • Ortak Satın Alma Platformu. http://www.osap.com.tr, Accessed Date: 10.04.2014.
  • İstanbul Fashion Week. http://www.istanbulview.com, Accessed Date: 10.04.2014.
  • Turkey Becomes A Fashion Center. http://www.tekstilisveren.org, Accessed Date: 10.04.2014.
  • İstanbul Shoping Fest. http://istshopfest.com, Accessed Date: 10.04.2014.
  • İstanbul’un Moda Merkezi: Osmanbey. http://www.otiad.org.tr, Accessed Date: 10.04.2014.
  • Toptan Hazır Giyim İçin İnternet Platformu. http://www.showroom34.com, Accessed Date: 10.04.2014.
  • Moda Tasarımcıları Derneği Çalışmaları. http://www.mtd.org.tr, Accessed Date: 10.04.2014.
  • Ulusal Meslek Standartları. http://www.myk.gov.tr, Accessed Date: 10.04.2014.
  • Glock, R.E. ve Kunz, G.I., (2005). Apparel Manufacturing Sewn Product Analysis. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.
  • Çoruh, E., (2011). Hazır Giyim Endüstrisi İçin Üretim Sistem Yaklaşımları. The Journal Of Textile and Engineer, 17(80), 11- 19.
  • Ağaç, S., (2008). A Research Towards Examining the Problems of Branding of Turkish Ready-to-Wear Sector. Tekstil ve Konfeksiyon Dergisi, 17(1), 66-75.
  • Marshall, S.G., Jackson, H.O., Stanley, M.S., Kefgen, M., and Touchie-Specht, P., (2004). Individuality in Clothing Selection and Personal Appearance. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.
  • Jones, S.J., (2009). Moda Tasarımı. Güncel Yayıncılık, İstanbul.
  • Tungate, M., (2006). Modada Marka Olmak: Armani’den Zara’ya Moda Devlerinin Marka Oluşturma Tarzları. Rota Yayın, İstanbul.
  • Brazzale, C. (2012). Introduction: Fashioning the Global City. eScholarship, 1-6.
  • Sevil, B., (2006). Moda Sektöründe Küresel Marka Yaratılması: Markalaşma Çalışmaları Üzerine Bir Uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Frings, G., (2002). Fashion: From Concept to Consumer. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Çocuk Gelişimi
Yazarlar

Esen Coruh Bu kişi benim

Nese Yasar Cegindir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Coruh, E., & Cegindir, N. Y. (2014). İSTANBUL AS ONE OF THE FUTURE FASHION CENTERS. Vocational Education, 9(3), 38-49. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.2C0050
AMA Coruh E, Cegindir NY. İSTANBUL AS ONE OF THE FUTURE FASHION CENTERS. Vocational Education. Nisan 2014;9(3):38-49. doi:10.12739/NWSA.2014.9.3.2C0050
Chicago Coruh, Esen, ve Nese Yasar Cegindir. “İSTANBUL AS ONE OF THE FUTURE FASHION CENTERS”. Vocational Education 9, sy. 3 (Nisan 2014): 38-49. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.2C0050.
EndNote Coruh E, Cegindir NY (01 Nisan 2014) İSTANBUL AS ONE OF THE FUTURE FASHION CENTERS. Vocational Education 9 3 38–49.
IEEE E. Coruh ve N. Y. Cegindir, “İSTANBUL AS ONE OF THE FUTURE FASHION CENTERS”, Vocational Education, c. 9, sy. 3, ss. 38–49, 2014, doi: 10.12739/NWSA.2014.9.3.2C0050.
ISNAD Coruh, Esen - Cegindir, Nese Yasar. “İSTANBUL AS ONE OF THE FUTURE FASHION CENTERS”. Vocational Education 9/3 (Nisan 2014), 38-49. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.2C0050.
JAMA Coruh E, Cegindir NY. İSTANBUL AS ONE OF THE FUTURE FASHION CENTERS. Vocational Education. 2014;9:38–49.
MLA Coruh, Esen ve Nese Yasar Cegindir. “İSTANBUL AS ONE OF THE FUTURE FASHION CENTERS”. Vocational Education, c. 9, sy. 3, 2014, ss. 38-49, doi:10.12739/NWSA.2014.9.3.2C0050.
Vancouver Coruh E, Cegindir NY. İSTANBUL AS ONE OF THE FUTURE FASHION CENTERS. Vocational Education. 2014;9(3):38-49.