In the research, consumer satisfaction in health service marketing was examined. In this purpose, the views of the elderly over hospital services were investigated. A total 286 elderly people getting a service from state and private sector hospital in Ankara were included in the study. It was found that the elderly people were more satisfied with the service for official acts they got from the staff in private sector hospitals compared to the one they got from the staff in state hospitals (p0.05).
The Elderly CONSUMER Hospital HOSPYTAL SERVYCES Satisfaction
Araştırmada sağlık hizmeti
pazarlamasında tüketici memnuniyeti irdelenerek, yaşlıların hastane
hizmetlerine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Ankara’da devlet hastaneleri ile
özel hastanelerden hizmet alan 286 yaşlı çalışmaya alınmıştır. “Hastane ortamı
genel olarak temiz” (t= -8.67, p<0.01), “sıra beklemede oturma yeri var” (t=
-6.01, p<0.01) ve “asansörle gerekli yere gitme imkânı var” (t= -7.59,
p<0.01), ifadelerinde devlet hastanesi ve özel hastane arasında önemli
farklılıklar olduğu saptanmıştır. Yaşlıların özel hastane resmi işlemlerle
ilgili görevli personelden aldıkları hizmetten devlet hastanesi resmi
işlemlerle ilgili görevli personelden aldıkları hizmete göre daha memnun
oldukları belirlenmiştir (p<0.05). “Resmi işlemlerde sıra beklenmiyor”
(F=5.556, p<0.01) ve “randevular düzenli ve kurallara uygun” (F=8.025,
p<0.01) ifadelerinin aylık gelir miktarı ile ilişkili olduğu, ilişkinin
aylık gelir miktarı 750 TL ve daha az olan yaşlılarla 1251 TL ve daha çok
olanlar arasında bulunmuştur. Yaşlıların hastane hizmetlerine ilişkin
görüşlerine cinsiyetin ve eğitim durumunun etkisinin olmadığı saptanmıştır
(p>0.05).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Çocuk Gelişimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 4 |