BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects Of The Shopwindows On Customers To Buy Products In Ready Made Clothing

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 2, 91 - 112, 01.03.2010

Öz

Nowadays; rapidly growing national and intrnational competition have become a threat to the ready made clothing shops. For this reason, ready made clothing shops are competing with each other, and giving great importance to shopwindows to attract the customer's interest to the shops. This research has been prepared to determine the important criterias at the design of shopwindows and to determine the positive effects of these criterias at the sales. Moreover, this research has also been prepared to determine the effects of the shopwindows on customers. Survey method has been used at this research. This research has been done in ready made clothing shops that is activating in the three big metropols in Turkey; i.e. Ankara, Ystanbul, Yzmir. 79 shops and 506 customers shopping in these shops are got the stage of determining the research specimen. When the results have been evaluated to understand the importance of shopwindows for shops, It has been seen that an effective shopwindow design is very important for the sales of shops. It has also been seen that shops give importance to every shopwindow design criteria especially for special lightning and showing campaigns.When the results have been evaluated to understand the importance of shopwindows for customers, It has been seen that customers are affected by all shopwindow features except mannequins and decoration objects. It has also been seen that customers are affected more from shopwindows at new seasons.

HAZIR GİYİM ÜRÜNLERİNİ SATIN ALMADA MÜŞTERİLERİN MAĞAZA VİTRİNLERİNDEN ETKİLENME DURUMLARI

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 2, 91 - 112, 01.03.2010

Öz

Bu araştırma, hazır giyim
sektöründe yer alan mağazaların var oldukları pazarda yerlerini koruyabilmek
için vitrin tasarımında önem verdikleri unsurları, bu unsurlardan hangilerinin
satışlarında olumlu etkisi olduğunu tespit etmek ve bu mağazaların
müşterilerinin de mağaza vitrinlerinden etkilenme durumlarını belirlemek
amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel (
survey) araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Vitrinlerin mağazalar açısından önemini anlayabilmek için
sonuçlar değerlendirildiğinde etkili bir vitrin tasarımının satışlarda çok
önemli olduğu tespit edilmiştir. Mağazaların vitrin tasarımında bütün
özelliklerin kullanımına önem verdikleri ancak özel ışıklandırma ve
promosyonları belirtmeyi daha önemli buldukları tespit edilmiştir. Vitrinlerin
müşteriler açısından önemini anlayabilmek için sonuçlar değerlendirildiğinde
müşterilerin vitrinlerdeki mankenler ve süsleme objeleri hariç diğer
özelliklerden etkilendikleri tespit edilmiştir. Ayrıca yeni sezonda
vitrinlerden daha fazla etkilendikleri tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Çocuk Gelişimi
Yazarlar

Sule Çivitci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çivitci, S. (2010). HAZIR GİYİM ÜRÜNLERİNİ SATIN ALMADA MÜŞTERİLERİN MAĞAZA VİTRİNLERİNDEN ETKİLENME DURUMLARI. Vocational Education, 5(2), 91-112.
AMA Çivitci S. HAZIR GİYİM ÜRÜNLERİNİ SATIN ALMADA MÜŞTERİLERİN MAĞAZA VİTRİNLERİNDEN ETKİLENME DURUMLARI. Vocational Education. Mart 2010;5(2):91-112.
Chicago Çivitci, Sule. “HAZIR GİYİM ÜRÜNLERİNİ SATIN ALMADA MÜŞTERİLERİN MAĞAZA VİTRİNLERİNDEN ETKİLENME DURUMLARI”. Vocational Education 5, sy. 2 (Mart 2010): 91-112.
EndNote Çivitci S (01 Mart 2010) HAZIR GİYİM ÜRÜNLERİNİ SATIN ALMADA MÜŞTERİLERİN MAĞAZA VİTRİNLERİNDEN ETKİLENME DURUMLARI. Vocational Education 5 2 91–112.
IEEE S. Çivitci, “HAZIR GİYİM ÜRÜNLERİNİ SATIN ALMADA MÜŞTERİLERİN MAĞAZA VİTRİNLERİNDEN ETKİLENME DURUMLARI”, Vocational Education, c. 5, sy. 2, ss. 91–112, 2010.
ISNAD Çivitci, Sule. “HAZIR GİYİM ÜRÜNLERİNİ SATIN ALMADA MÜŞTERİLERİN MAĞAZA VİTRİNLERİNDEN ETKİLENME DURUMLARI”. Vocational Education 5/2 (Mart 2010), 91-112.
JAMA Çivitci S. HAZIR GİYİM ÜRÜNLERİNİ SATIN ALMADA MÜŞTERİLERİN MAĞAZA VİTRİNLERİNDEN ETKİLENME DURUMLARI. Vocational Education. 2010;5:91–112.
MLA Çivitci, Sule. “HAZIR GİYİM ÜRÜNLERİNİ SATIN ALMADA MÜŞTERİLERİN MAĞAZA VİTRİNLERİNDEN ETKİLENME DURUMLARI”. Vocational Education, c. 5, sy. 2, 2010, ss. 91-112.
Vancouver Çivitci S. HAZIR GİYİM ÜRÜNLERİNİ SATIN ALMADA MÜŞTERİLERİN MAĞAZA VİTRİNLERİNDEN ETKİLENME DURUMLARI. Vocational Education. 2010;5(2):91-112.