BibTex RIS Kaynak Göster

TURKEY'S DENIM PANTS EXPORT

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 4, 644 - 654, 01.05.2008

Öz

The aim of this research is to evaluate the performance of denim pants export of Turkey in the recent years, which makes a considerable amount of export of Turkish Woven Apparel, and to develop proposals on its future. In this research we made use of documents obtained through literature scanning, public statistics and associated reports prepared by institutions. According to the research data, in the last decade Turkey's denim pants export has become the locomotive of Turkey's textile exports increasing by 160%. According to global world conjecture predictions, it is expected that both world denim consumption and Turkey's denim pants export will increase in the future. Taking into account the statistics for the previous years, the most significant factor in maintaining the acquired momentum is not only due to low manufacture cost, but also due to fashion-brand consciousness, improving research-development and production-development studies in collaboration with universities and increased variety of products and the market.

TÜRKİYE DENİM PANTOLON İHRACATI

Yıl 2008, Cilt: 3 Sayı: 4, 644 - 654, 01.05.2008

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türk dokuma konfeksiyon ihracatında önemli bir yere sahip olan denim pantolon ihracatının son yıllardaki performansını değerlendirmek ve geleceğe yönelik öneriler geliştirmektir. Araştırmada, literatür taraması ile elde edilen dokümanlar, kamu istatistikleri ve kurumsal bazda hazırlanan çalışma raporlarından yararlanılmıştır. Araştırma verilerine göre Türk denim pantolon ihracatı, son on yılda % 160 oranında artış göstererek dokuma konfeksiyon ihracatının lokomotifi olmuştur. Dünya geneli tahminlerine göre gelecek birkaç yıl içerisinde hem dünya denim tüketiminin hemde Türk denim pantolon ihracatının artış göstereceği umulmaktadır. Önceki yılların istatistiklerine dayalı olarak, kazanılan ivmenin sürdürülebilmesi için en önemli unsurun sadece ucuz maliyetle üretim olmadığı, moda marka bilincinin, sektör-üniversite işbirliği ile ar-ge, ür-ge çalışmalarının güçlendirilmesi, ürün ve pazar çeşitliliğinin artırılması gerektiği düşünülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Çocuk Gelişimi
Yazarlar

Nese Yasar Cegindir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Cegindir, N. Y. (2008). TÜRKİYE DENİM PANTOLON İHRACATI. Vocational Education, 3(4), 644-654.
AMA Cegindir NY. TÜRKİYE DENİM PANTOLON İHRACATI. Vocational Education. Mayıs 2008;3(4):644-654.
Chicago Cegindir, Nese Yasar. “TÜRKİYE DENİM PANTOLON İHRACATI”. Vocational Education 3, sy. 4 (Mayıs 2008): 644-54.
EndNote Cegindir NY (01 Mayıs 2008) TÜRKİYE DENİM PANTOLON İHRACATI. Vocational Education 3 4 644–654.
IEEE N. Y. Cegindir, “TÜRKİYE DENİM PANTOLON İHRACATI”, Vocational Education, c. 3, sy. 4, ss. 644–654, 2008.
ISNAD Cegindir, Nese Yasar. “TÜRKİYE DENİM PANTOLON İHRACATI”. Vocational Education 3/4 (Mayıs 2008), 644-654.
JAMA Cegindir NY. TÜRKİYE DENİM PANTOLON İHRACATI. Vocational Education. 2008;3:644–654.
MLA Cegindir, Nese Yasar. “TÜRKİYE DENİM PANTOLON İHRACATI”. Vocational Education, c. 3, sy. 4, 2008, ss. 644-5.
Vancouver Cegindir NY. TÜRKİYE DENİM PANTOLON İHRACATI. Vocational Education. 2008;3(4):644-5.