Kişiye özel giysi tasarımı, tüketicinin giysiden
kaynaklanan ihtiyaç ve isteklerini en yüksek düzeyde karşılamayı amaçlar. Bu
nedenden dolayı da tüketiciler tarafından öncelikli olarak tercih edilir. Günümüzde
internet teknolojilerinin kişiye özel giysi tasarımında kullanılmasıyla çevrim
içi kişiye özel giysi tasarımı ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada, giysiyi
tasarlayan tüketicinin kendisidir. Fakat genellikle tüketicilerin giysi
tasarlayabilecek bilgi birikimine sahip olmadığından tasarım süreci kendisine
sunulan seçenekler kullanılarak gerçekleştirilmektedir. Yani tasarım sınırlı
şekilde gerçekleştirilmekte olan çevrimiçi kitlesel bireyselleştirilmiş giysi
tasarımıdır. Çalışmaya tüketicinin giysiyi tasarlayabilmesi için web sitesinde
bulunması gereken seçenekleri belirleyerek başlanmıştır. Daha sonra bu
seçeneklerin hem tüketicilere hem de üretici işletme için en anlaşılır şekle
getirilmesi sürecine geçilmiştir. Bu amaçla da bir moda tasarımcısı, üç giyim
üretim uzmanı, bir grafik tasarımcısı ve bir e-ticaret uzmanın görüşüne
başvurulmuştur. Sonuç olarak; tüketicinin giysiyi aşama aşama tasarlamasının
kullanışlı olduğu kanaatine varılmıştır. Ayrıca web sitesinin tüketiciye; Yaka
Tipi, Beden Ölçülerinin Oluşturma, Dikiş, Dikiş İpliği ve Dikiş İpliği Rengi,
Kumaş Türü ve Rengi ve Özgünlük seçeneklerini nasıl sunabilecekleri tartışılmıştır.
Web Sitesi Giysi Tasarımı Tüketici Kitlesel Bireyselleştirme Tişört
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 3 |