Global ölçekte pazarlama ve üretim süreçlerinin küreselleşmesi, beraberinde bu alanda faaliyet gösteren onbinlerce global pazarlamacı ve iş adamı için kültürel uyum sorununu da gündeme getirmiştir. Bu çalışmada, kültürün tanımı çeşitli yaklaşımlara göre verilmiş, kaynakları ve belirleyicileri üzerinde durularak karar süreçlerinde kültürel etkenlerin önemi vurgulanmıştır. Aslında, çalışmanın amacı, uluslararası pazarlamacıların, yabancı kültürlere uyum ve etkileşim süreçlerini kolaylaştırmaktır. Ülkeler arasındaki benzer kültürel değerlerin karşılıklı güven ve işbirliği ortamının hazırlanmasındaki olumlu katkıları ile bunun da ekonomik ve ticari ilişkileri artırabileceği varsayılmıştır. Dış pazarlara açılma yöntemleri ve herbirinin kültürel etkileşim yoğunluğu üzerinde durulmuş, global pazarlamacıların yabancı kültürleri değiştirmedeki rolü vurgulanarak çalışma sonunda, konuyla ilgili araştırmacılar için kültürel analiz formatı ek olarak sunulmuştur
Due to the globalization of markets and production processes, an ever increasing number of marketers and business people have to deal with cultural issues in international marketing. In this article, the culture is defined, its original and determining factors have been reviewed for cultural analysis and decision making in international settings. The purpose of this article is to present some guidelines that can serve as a guide for global marketers in adapting to different national cultures. It is assumed that perceived similarity in cultural values supports the economic and trade relations positively between the countries. Good cultural relations can create the climate of mutual trust and cooperation that causes economic relations. Different ways of entering foreign markets and for each of them the degree of exposure to different cultures are explained and in changing the cultures, the role of global marketers are specified. At the end of the study a guideline for cultural analysis format is attached
international marketing cross-cultural interaction national culture
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 1 |