This paper attempts to shed light on Japanese spirituality from the point of view of Islam. Japan made its first contact with Islam in 1890, when a Turkish warship sank off the coast of Wakayama, and this incident led to the birth of the first Japanese Muslim. Despite the many years that have passed between then and now, Japanese Muslims number only about 10,000 today. Why are they so few? The fundamental reason may lie in the very differences between Islamic spirituality and Japanese spirituality. Islam is a religion of faith with Allah as the only absolute god and has strict duties to fulfil: the Six Articles of Faith (六信) and Five Pillars of Life (五行). Meanwhile, most Japanese believe in Shintoism or Buddhism. However, they go to a Shinto shrine or Buddhist temple to make a wish, have a wedding at a Christian church, and have a funeral at a Buddhist temple. This puzzling behaviour explains the basic characteristics of Japanese spirituality, that is, (1) unconscious involvement in religion, (2) having more than one religious belief, (3) a mixture of the sacred and secular, and (4) interest in practical benefits and healing. It is thus difficult for Japanese to accept Islam as an alternative way of life. Once there was an attempt made to create the “Japanese-style Islam”. However, it failed because Islam is a religion of eternal truth with no room for change.
Bu yazı, İslam’ın bakış açısından Japon maneviyatına ışık tutmaya çalışmaktadır. Japonya, Türk savaş gemisi (Ertuğrul) Wakayama kıyılarında battığında, 1890'da İslam ile ilk temasını yapmış ve bu olay ilk Japon Müslümanlığının doğuşuna yol açmıştır. O zamandan bugüne kadar geçen uzun yıllara rağmen Japon Müslümanların sayısı bugün sadece 10.000 kişi civarındadır. Onlar neden bu kadar azdır? Temel sebep, İslam maneviyatı ile Japon maneviyatı arasındaki farklılıklarda yatabilmektedir. İslam, Allah'ın tek mutlak tanrı olduğu bir din olup yerine getirilmesi gereken İmanın Altı Şartı (六信) ile İslam’ın Beş Şartı (五行) gibi katı görevleri bulunmaktadır. Bu arada çoğu Japon Şintoizm’e veya Budizm’e inanmaktadır. Ancak onlar dua etmek için Şinto veya Budist tapınağına gitmekte, Hıristiyan kilisesinde nikahlanmakta ve Budist tapınağında cenaze töreni yapmaktadırlar. Bu şaşırtıcı davranış Japon maneviyatının 1) dine bilinçsiz katılım, 2) birden fazla dini inanca sahip olma, 3) kutsal ve sekülerin bir karışımı ve 4) pratik faydalara ve iyileşmeye olan ilgi olarak dört temel karakteristiğini açıklamaktadır. Bu nedenle, Japonların İslam'ı alternatif bir yaşam tarzı olarak kabul etmeleri zor olmaktadır. Bir zamanlar “Japon İslam’ı” oluşturmak için bir girişimde bulunulmuştur. Fakat bu girişim İslam’ın değişime yer olmayan ebedi hakikat dini oluşu nedeniyle başarısızlığa uğramıştır.
Dinler Tarihi Japon Maneviyatı İslam Japon Müslümanlar Uluslararası Kültürel Anlayış
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları |
Bölüm | Çeviri Makale |
Çevirmenler | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 1 |
Ordu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi,
Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.