Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Impact of Managerial Effectiveness on Job Satisfaction at Small and Medium-Scale Hotels: The Example of Western Black Sea

Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 2, 457 - 474, 01.08.2020
https://doi.org/10.17153/oguiibf.523736

Öz

Job satisfaction is important for managers in achieving their goals. There are many variables that affect job satisfaction. The notion of managerial effectiveness that managers have, is one of them. In this study that quanti-tative research methods are used. It is aimed to measure the effect of managerial activity on job satisfaction in small and medium-sized hotels. Accordingly, the data were collected using a survey technique. The study im-plementation area is small and medium-scale hotels in Western Black. Frequency analyzes, t test, ANOVA and regression analyzes were carried out with 388 question-naires obtained from the employees and results were obtained and interpreted. As a result of the analyzes made, it has been found that there is a meaningful differ-ences according to the viewpoints of job satisfaction, income levels, positions and managerial effectiveness in business, as well as the impact of managerial effective-ness has on job satisfaction of employees.

Kaynakça

  • Ahsan, Nilufar; Abdullah, Zaini; Fie, David, Yong, Gun; Alam, Syed, Shah (2009), “A Study of Job Stress on Job Satisfaction Among University Staff in Malaysia: Empirical Study”, European Journal of Social Scien-ces, 8(1), 121-131.
  • Akıncı, Zeki (2002), “Turizm Sektöründe İşgören İş Tatminini Etkileyen Faktörler: Beş Yıldızlı Konaklama İşlet-melerinde Bir Uygulama”, Akdeniz Üniversitesi İ.İ.B.F.Dergisi, S. 4:1-25.
  • Akçadağ, Sibel; Özdemir, Ekrem (2005), “İnsan Kaynakları Kapsamında 4 ve 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde İş Tatmini: İstanbul’da Yapılan Ampirik Bir Çalışma”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (2): 167-193.
  • Aksayan, Seçil. (1990), Koruyucu ve Tedavi Edici Sağlık Hizmetlerinde Çalışan Hemşirelerin İş Doyumu Etken-lerinin İrdelenmesi, İstanbul Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul.
  • Ang, Kong, Beng; Chye, Tee, Goh; Hian, Chye, Koh (1993), “The Impact of Age onThe Job Satisfaciton of Acco-untants”, Personnel Review, Vol. 22:31-39.
  • Arı, Erkan (2015). “Öğretmenlerin İş Doyumlarının Mesleki Tükenmişlik Üzerine Etkisinin Yapısal Eşitlik Mode-li ile Araştırılması”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(39), 549-565.
  • Artık, Selçuk (2009), Yönetsel Davranış Biçimlerinin İş Doyumuna Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Atılım Üniversi-tesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Aşan, Öznur; Aydın, Eren Miski (2006), Örgütsel Davranış, (Ed. Halil Can), İstanbul: Arıkan Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti.
  • Bağcı, Zübeyir; Mohan Bursalı, Yeliz (2015), “Duygusal Emeğin İş Performansı Üzerindeki Etkisi: Denizli İlinde Hizmet Sektöründe Görgül Bir Araştırma”, Kafkas Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(10), 69-90.
  • Baş, Türker ve Kadir, Ardıç (2002), “Yüksek Öğretimde İş Tatmini ve Tatminsizliği”, İktisat İşletme ve Finans Dergisi (Ek Sayı), Eylül-2002: 72-81.
  • Başaran, İbrahim, Ethem (2004), Yönetimde İnsan İlişkileri, 4. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Başaran, İbrahim Ethem (2000), Örgütsel Davranış-İnsanın Üretim Gücü. Ankara: Feryal Matbaası.
  • Baysal, A., Can; Tekarslan, Erdal (1996), İşletmeciler İçin Davranış Bilimleri, 2. Baskı, İstanbul: Nadir Kitap.
  • Bingöl, Dursun (1995), Personel Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Braun, Susanne; Peus, Claudia; Weisweiler, Silke; Frey, Dieter (2013), “Transformational Leadership, Job Satisfaction, and Team Performance: A multilevel mediation model of trust”, The Leadership Quar-terly, 24(1), 270-283.
  • Büyükgöze, Hilal; Özdemir, Murat (2017), “İş Doyumu ile Öğretmen Performansı İlişkisinin Duygusal Olaylar Kuramı Çerçevesinde İncelenmesi”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 311-325.
  • Chen, Ling, Hsiu (2007), “Job Satisfaction Among Information System (IS) Personnel”, Computers in Human Behavior, Vol. 24: 105-118.
  • Çelik , Sedat; Dedeoğlu, Bekir, Bora & İnanır , Ali (2015), “Relationship Between Ethical Leadership, Organizational Commitment and Job Satisfaction at Hotel Organizations”, Ege Akademik Bakış, 15(1): 53-63.
  • Davis, Keith (1988), İşletmelerde İnsan Davranışı, (Çev. Kemal Tosun), İstanbul: İşletme Fakültesi Yayını.
  • Erdoğan, İlhan (1997), İşletmelerde Davranış, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayın.
  • Eren, Erol (2004), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, İstanbul: Beta Basım.
  • Filiz, Zeynep (2014a), “Öğretmenlerin İş Doyumu ve Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 10(23), 157-172.
  • Filiz, Zeynep (2014b), “An Analysis of the Levels of Job Satisfaction and Life Satisfaction of the Academic Staff” Social Indicator Research, 116, 793-808.
  • Futrell, Charles, M; A. Parasuraman (1984), “The Relationship of Satisfaction and Performance to Salesforce Turnover”, Journal of Marketing, Vol. 48: 33-40.
  • Gibson, James, L.; Ivancevich, John, M.; Donnelly, James, H. (2000), Organizations – Behavior – Structure – Processes, 10th Ed., Boston: McGraw-Hill.
  • Hechanova, Regina, M.; Alampay, Ramon, Benedicto. A.; Franco, Edna, P. (2006), “Psychological Empower-ment, Job Satisfaction and Performance among Filipino Service Workers”, Asian Journal of Social Psyc-hology, 9, 72-78. Herzberg, Frederic; Bernard, Mausner; Barbara, B., Snyderman (1959), The Motivation to Work, Transaction Publishers (Originally Published in 1959 by John Wiley & Sons, Inc.), New Jersey.
  • Hinić, Darko; Grubor, Jelena; Brulić, Lida (2016), “Followership Styles and Job Satisfaction in Secondary School Teachers in Serbia”, Educational Management Administration and Leadership, 1-18.
  • Horozoğlu, Şenol (1995), Çalışanların İş Doyum Düzeylerinin Karşılaştırılması, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Ilıcak, Emin (2009), Liderlerin Yönetsel Davranışları ile Çalışanların İş Tatmini Arasındaki İlişki, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Malatya.
  • Ilies, Remus; Timothy, A., Judge (2002), “Understanding the Dynamic Relationships among Personality, Mood and Job Satisfaction: A Field Experience Sampling Study”, Organizational Behavior and Human Decision Processes, Vol. 89: 1119-1139.
  • İncir, Gülten (1990), Çalışanların İş Doyumu Üzerine Bir İnceleme, Ankara: MPM Yayınları.
  • Kalaycı, Şeref (2009), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayınları.
  • Kara, Merve, Miray (2010), The Relation of Job Satisfaction with Happiness and Success Level. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Kaya, Ferit; Oğuzöncül, Ayşe, Ferdane (2016), “Birinci Basamak Sağlık Çalışanlarında İş Doyumu ve Etkileyen Faktörler”, Dicle Medical Journal/Dicle Tip Dergisi, 43(2).
  • Kaya, İlke (2007), “Otel İşletmelerinde İşgörenlerin İş Tatminini Etkileyen Faktörler: Geliştirilen Bir İş Tatmini Ölçeği”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2): 355-372.
  • Khan, Ali, Umar (1991), Satisfaction of Secondary School Administrators with Their Work in Pakistan, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara.
  • Kıngır, Said (2006), “Bir Hizmet İşletmesi Olarak Beş Yıldızlı Otel İşletmelerindeki Yönetsel Sorunlar”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (15): 457-481.
  • Kim, Woo, Gon; Jerrold, K. Leong; Yong-Ki, Lee (2005), “Effect of Service Orientation on Job Satisfaction, Organizational Commitment, and Intention of Leaving in a Casual Dining Chain Restaurant”, International Hospitality Management, Vol. 24: 171-193.
  • Kline, Rex (2011), Principles and Practice of Structural Equation Modeling, 3. Baskı, New York: The Guilford Press.
  • Koçel, Tamer (1998), İşletme Yöneticiliği, 6. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Koustelios, D., Athanasios (2001), “Personal Characteristics and Job Satisfaction of Greek Teachers”, The International Journal of Educational Management, Vol. 15, No. 7: 354-358.
  • Kuşluvan, Zeynep; Kuşluvan , Salih (2005), “Otel İşletmelerinde İş ve İşletme ile İlgili Faktörlerin İşgören Tatmini Üzerindeki Görece Etkisi: Nevşehir Örneği”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2): 183-203.
  • Lam, Terry; Tom, Baum; Ray, Pine (2001), “Study of Managerial Job Satisfaction in Hong Kong’s Chinese Res-taurants”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 13, No. 1: 35-42.
  • Loscocco, Karyn A. (1990), “Reactions to Blue-Collar Work: A Comaparison of Women and Men”, Work and Occupations, 17 (2): 152-177.
  • Lu, Hong; E. While Alison; K. Louise, Barriball (2005), “Job Satisfaction Among Nurses: A Literature Review”, International Journal of Nursing Studies, Vol. 42: 211-227.
  • Muchinsky, Paul, M. (2002), Psychology Applied To Work, 6th Ed., Belmont: Wadsworth Publishing Company.
  • Nakip, Mahir (2003), Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS destekli) Uygulamalar, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Oshagbemi, Titus (2000), “Is Length of Service Related to the Level of Job Satisfaction?”, International Jour-nal of Social Economics, Vol. 27: 205-217.
  • Oshagbemi, Titus (1999), “Satisfaction with Co-Workers Behaviour”, Employee Relation, Vol. 20: 88-102.
  • Saari, Lise, M.; Timothy A. Judge (2004), “Employee Attitudes and Job Satisfaction”, Human Resource Mana-gement, Vol. 43,: 395-407.
  • Spector, Paul, E. (1997), Job Satisfaction: Application, Assessment, Causes and Consequences, London Sage Publications.
  • Sun, H., Özlem (2002), İş Doyumu Üzerine Bir Araştırma: TCMB, Banknot Matbaası Genel Müdürlüğü, Yayın-lanmamış Uzmanlık Tezi, TCMB, Banknot Matbaası Genel Müdürlüğü. Ankara.
  • Tarlan, Deniz; Tütüncü, Özkan (2001), “Konaklama İşletmelerinde Başarı Değerlemesi ve İş Doyumu Analizi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C. 3: 141-163.
  • Taşdan, Murat; Tiryaki, E. (2010), “Özel ve Devlet İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Doyumu Düzeylerinin Karşılaştırılması”, Eğitim ve Bilim, 33(147), 54-70.
  • Taylor, Dianne; Tashakkori, Abbas (1995), “Decision Participation and School Climate as Predictors of Job Satisfaction and Teachers' Sense of Efficacy”, Journal of Experimental Education, 63(3): 217-230.
  • Telman, Nursel; Ünsal, Pınar (2004), Çalışan Memnuniyeti, İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Toker, Boran (2007), “Konaklama İşletmelerinde İş Doyumu: Demografik Değişkenlerin İş Doyumu Faktörlerine Etkisi Üzerine Bir Çalışma”, Journal of Yasar University, 2(6): 591-614.
  • Tsai, Yafang (2011), “Relationship Between Organizational Culture, Leadership Behavior and Job Satisfac-tion”, BMC Health Services Research, 11(1), 98.
  • Uppal, Sharanjit (2005), “Disability, Workplace Characteristics and Job Satisfaction”, International Journal of Manpower, Vol. 26, No. 4: 336-349.
  • Ülgen, Hayri; Mirze, S. Kadri (2013), İşletmelerde Stratejik Yönetim, 8. Baskı, İstanbul: Beta.
  • Vieira, Jose, A. Cabral. (2005), “Skill Mismatches and Job Satisfaction”, Economic Letters, 89: 39-47.
  • Voelck, Julie (1995), “Job Satisfaction Among Support Staff in Michigan Academic Libraries”, College and Research Libraries, 56(2): 157-170.
  • Winstead, Barbara; Derlega, Valerian; Montgomery, Melinda; Pilkington, Constance (1995), “The Quality of Friendships at Work and Job Satisfaction” Journal of Social and Personal Relationships, 12(2): 199-215.
  • Yelboğa, Atilla (2012), “Örgütsel Adalet ile İş Doyumu İlişkisi: Ampirik Bir Çalışma”, Ege Akademik Ba-kış, 12(2), 171-182.
  • Yener, Serdar (2018), “Psikolojik Rahatlık Algısının Otantik Liderliğin Sinizmin Üzerindeki Etkisinde Aracı Rolü”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 13(1): 1- 14

Küçük ve Orta Ölçekli Otellerde Yönetsel Etkinliğin İş Doyumuna Etkisi: Batı Karadeniz Örneği

Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 2, 457 - 474, 01.08.2020
https://doi.org/10.17153/oguiibf.523736

Öz

Örgütlerin amaçlarına ulaşabilmesinde iş doyumu yöne-ticiler için önem arz etmektedir. İş doyumu üzerinde etkisi bulunan birçok değişken vardır. Yöneticilerin sahip oldukları yönetsel etkinlik kavramı da bunlardan biridir. Nicel araştırma yöntemlerinin işe koşulduğu bu araştır-mada küçük ve orta ölçekli otellerdeki yönetsel etkinliğin iş doyumu üzerindeki etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın uygulama alanı, Batı Karadeniz’de yer alan küçük ve orta ölçekli otellerdir. Bu otellerde çalışanlar-dan elde edilen 388 adet anket ile araştırmanın amaçları doğrultusunda frekans analizleri, t testi, ANOVA ve regresyon analizleri yapılmış, elde edilen sonuçlar yo-rumlanmıştır. Yapılan analizler sonucunda iş doyumu-nun, iş görenlerin gelir seviyesi, işletmedeki pozisyonları ve işletmedeki yönetsel etkinliğe yönelik bakış açılarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu ve yönetsel etkinliğin iş doyumu üzerinde etkisi olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Ahsan, Nilufar; Abdullah, Zaini; Fie, David, Yong, Gun; Alam, Syed, Shah (2009), “A Study of Job Stress on Job Satisfaction Among University Staff in Malaysia: Empirical Study”, European Journal of Social Scien-ces, 8(1), 121-131.
  • Akıncı, Zeki (2002), “Turizm Sektöründe İşgören İş Tatminini Etkileyen Faktörler: Beş Yıldızlı Konaklama İşlet-melerinde Bir Uygulama”, Akdeniz Üniversitesi İ.İ.B.F.Dergisi, S. 4:1-25.
  • Akçadağ, Sibel; Özdemir, Ekrem (2005), “İnsan Kaynakları Kapsamında 4 ve 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde İş Tatmini: İstanbul’da Yapılan Ampirik Bir Çalışma”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (2): 167-193.
  • Aksayan, Seçil. (1990), Koruyucu ve Tedavi Edici Sağlık Hizmetlerinde Çalışan Hemşirelerin İş Doyumu Etken-lerinin İrdelenmesi, İstanbul Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul.
  • Ang, Kong, Beng; Chye, Tee, Goh; Hian, Chye, Koh (1993), “The Impact of Age onThe Job Satisfaciton of Acco-untants”, Personnel Review, Vol. 22:31-39.
  • Arı, Erkan (2015). “Öğretmenlerin İş Doyumlarının Mesleki Tükenmişlik Üzerine Etkisinin Yapısal Eşitlik Mode-li ile Araştırılması”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(39), 549-565.
  • Artık, Selçuk (2009), Yönetsel Davranış Biçimlerinin İş Doyumuna Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Atılım Üniversi-tesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Aşan, Öznur; Aydın, Eren Miski (2006), Örgütsel Davranış, (Ed. Halil Can), İstanbul: Arıkan Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti.
  • Bağcı, Zübeyir; Mohan Bursalı, Yeliz (2015), “Duygusal Emeğin İş Performansı Üzerindeki Etkisi: Denizli İlinde Hizmet Sektöründe Görgül Bir Araştırma”, Kafkas Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(10), 69-90.
  • Baş, Türker ve Kadir, Ardıç (2002), “Yüksek Öğretimde İş Tatmini ve Tatminsizliği”, İktisat İşletme ve Finans Dergisi (Ek Sayı), Eylül-2002: 72-81.
  • Başaran, İbrahim, Ethem (2004), Yönetimde İnsan İlişkileri, 4. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Başaran, İbrahim Ethem (2000), Örgütsel Davranış-İnsanın Üretim Gücü. Ankara: Feryal Matbaası.
  • Baysal, A., Can; Tekarslan, Erdal (1996), İşletmeciler İçin Davranış Bilimleri, 2. Baskı, İstanbul: Nadir Kitap.
  • Bingöl, Dursun (1995), Personel Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Braun, Susanne; Peus, Claudia; Weisweiler, Silke; Frey, Dieter (2013), “Transformational Leadership, Job Satisfaction, and Team Performance: A multilevel mediation model of trust”, The Leadership Quar-terly, 24(1), 270-283.
  • Büyükgöze, Hilal; Özdemir, Murat (2017), “İş Doyumu ile Öğretmen Performansı İlişkisinin Duygusal Olaylar Kuramı Çerçevesinde İncelenmesi”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 311-325.
  • Chen, Ling, Hsiu (2007), “Job Satisfaction Among Information System (IS) Personnel”, Computers in Human Behavior, Vol. 24: 105-118.
  • Çelik , Sedat; Dedeoğlu, Bekir, Bora & İnanır , Ali (2015), “Relationship Between Ethical Leadership, Organizational Commitment and Job Satisfaction at Hotel Organizations”, Ege Akademik Bakış, 15(1): 53-63.
  • Davis, Keith (1988), İşletmelerde İnsan Davranışı, (Çev. Kemal Tosun), İstanbul: İşletme Fakültesi Yayını.
  • Erdoğan, İlhan (1997), İşletmelerde Davranış, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayın.
  • Eren, Erol (2004), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, İstanbul: Beta Basım.
  • Filiz, Zeynep (2014a), “Öğretmenlerin İş Doyumu ve Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 10(23), 157-172.
  • Filiz, Zeynep (2014b), “An Analysis of the Levels of Job Satisfaction and Life Satisfaction of the Academic Staff” Social Indicator Research, 116, 793-808.
  • Futrell, Charles, M; A. Parasuraman (1984), “The Relationship of Satisfaction and Performance to Salesforce Turnover”, Journal of Marketing, Vol. 48: 33-40.
  • Gibson, James, L.; Ivancevich, John, M.; Donnelly, James, H. (2000), Organizations – Behavior – Structure – Processes, 10th Ed., Boston: McGraw-Hill.
  • Hechanova, Regina, M.; Alampay, Ramon, Benedicto. A.; Franco, Edna, P. (2006), “Psychological Empower-ment, Job Satisfaction and Performance among Filipino Service Workers”, Asian Journal of Social Psyc-hology, 9, 72-78. Herzberg, Frederic; Bernard, Mausner; Barbara, B., Snyderman (1959), The Motivation to Work, Transaction Publishers (Originally Published in 1959 by John Wiley & Sons, Inc.), New Jersey.
  • Hinić, Darko; Grubor, Jelena; Brulić, Lida (2016), “Followership Styles and Job Satisfaction in Secondary School Teachers in Serbia”, Educational Management Administration and Leadership, 1-18.
  • Horozoğlu, Şenol (1995), Çalışanların İş Doyum Düzeylerinin Karşılaştırılması, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Ilıcak, Emin (2009), Liderlerin Yönetsel Davranışları ile Çalışanların İş Tatmini Arasındaki İlişki, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Malatya.
  • Ilies, Remus; Timothy, A., Judge (2002), “Understanding the Dynamic Relationships among Personality, Mood and Job Satisfaction: A Field Experience Sampling Study”, Organizational Behavior and Human Decision Processes, Vol. 89: 1119-1139.
  • İncir, Gülten (1990), Çalışanların İş Doyumu Üzerine Bir İnceleme, Ankara: MPM Yayınları.
  • Kalaycı, Şeref (2009), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayınları.
  • Kara, Merve, Miray (2010), The Relation of Job Satisfaction with Happiness and Success Level. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Kaya, Ferit; Oğuzöncül, Ayşe, Ferdane (2016), “Birinci Basamak Sağlık Çalışanlarında İş Doyumu ve Etkileyen Faktörler”, Dicle Medical Journal/Dicle Tip Dergisi, 43(2).
  • Kaya, İlke (2007), “Otel İşletmelerinde İşgörenlerin İş Tatminini Etkileyen Faktörler: Geliştirilen Bir İş Tatmini Ölçeği”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2): 355-372.
  • Khan, Ali, Umar (1991), Satisfaction of Secondary School Administrators with Their Work in Pakistan, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara.
  • Kıngır, Said (2006), “Bir Hizmet İşletmesi Olarak Beş Yıldızlı Otel İşletmelerindeki Yönetsel Sorunlar”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (15): 457-481.
  • Kim, Woo, Gon; Jerrold, K. Leong; Yong-Ki, Lee (2005), “Effect of Service Orientation on Job Satisfaction, Organizational Commitment, and Intention of Leaving in a Casual Dining Chain Restaurant”, International Hospitality Management, Vol. 24: 171-193.
  • Kline, Rex (2011), Principles and Practice of Structural Equation Modeling, 3. Baskı, New York: The Guilford Press.
  • Koçel, Tamer (1998), İşletme Yöneticiliği, 6. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Koustelios, D., Athanasios (2001), “Personal Characteristics and Job Satisfaction of Greek Teachers”, The International Journal of Educational Management, Vol. 15, No. 7: 354-358.
  • Kuşluvan, Zeynep; Kuşluvan , Salih (2005), “Otel İşletmelerinde İş ve İşletme ile İlgili Faktörlerin İşgören Tatmini Üzerindeki Görece Etkisi: Nevşehir Örneği”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2): 183-203.
  • Lam, Terry; Tom, Baum; Ray, Pine (2001), “Study of Managerial Job Satisfaction in Hong Kong’s Chinese Res-taurants”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 13, No. 1: 35-42.
  • Loscocco, Karyn A. (1990), “Reactions to Blue-Collar Work: A Comaparison of Women and Men”, Work and Occupations, 17 (2): 152-177.
  • Lu, Hong; E. While Alison; K. Louise, Barriball (2005), “Job Satisfaction Among Nurses: A Literature Review”, International Journal of Nursing Studies, Vol. 42: 211-227.
  • Muchinsky, Paul, M. (2002), Psychology Applied To Work, 6th Ed., Belmont: Wadsworth Publishing Company.
  • Nakip, Mahir (2003), Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS destekli) Uygulamalar, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Oshagbemi, Titus (2000), “Is Length of Service Related to the Level of Job Satisfaction?”, International Jour-nal of Social Economics, Vol. 27: 205-217.
  • Oshagbemi, Titus (1999), “Satisfaction with Co-Workers Behaviour”, Employee Relation, Vol. 20: 88-102.
  • Saari, Lise, M.; Timothy A. Judge (2004), “Employee Attitudes and Job Satisfaction”, Human Resource Mana-gement, Vol. 43,: 395-407.
  • Spector, Paul, E. (1997), Job Satisfaction: Application, Assessment, Causes and Consequences, London Sage Publications.
  • Sun, H., Özlem (2002), İş Doyumu Üzerine Bir Araştırma: TCMB, Banknot Matbaası Genel Müdürlüğü, Yayın-lanmamış Uzmanlık Tezi, TCMB, Banknot Matbaası Genel Müdürlüğü. Ankara.
  • Tarlan, Deniz; Tütüncü, Özkan (2001), “Konaklama İşletmelerinde Başarı Değerlemesi ve İş Doyumu Analizi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C. 3: 141-163.
  • Taşdan, Murat; Tiryaki, E. (2010), “Özel ve Devlet İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Doyumu Düzeylerinin Karşılaştırılması”, Eğitim ve Bilim, 33(147), 54-70.
  • Taylor, Dianne; Tashakkori, Abbas (1995), “Decision Participation and School Climate as Predictors of Job Satisfaction and Teachers' Sense of Efficacy”, Journal of Experimental Education, 63(3): 217-230.
  • Telman, Nursel; Ünsal, Pınar (2004), Çalışan Memnuniyeti, İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Toker, Boran (2007), “Konaklama İşletmelerinde İş Doyumu: Demografik Değişkenlerin İş Doyumu Faktörlerine Etkisi Üzerine Bir Çalışma”, Journal of Yasar University, 2(6): 591-614.
  • Tsai, Yafang (2011), “Relationship Between Organizational Culture, Leadership Behavior and Job Satisfac-tion”, BMC Health Services Research, 11(1), 98.
  • Uppal, Sharanjit (2005), “Disability, Workplace Characteristics and Job Satisfaction”, International Journal of Manpower, Vol. 26, No. 4: 336-349.
  • Ülgen, Hayri; Mirze, S. Kadri (2013), İşletmelerde Stratejik Yönetim, 8. Baskı, İstanbul: Beta.
  • Vieira, Jose, A. Cabral. (2005), “Skill Mismatches and Job Satisfaction”, Economic Letters, 89: 39-47.
  • Voelck, Julie (1995), “Job Satisfaction Among Support Staff in Michigan Academic Libraries”, College and Research Libraries, 56(2): 157-170.
  • Winstead, Barbara; Derlega, Valerian; Montgomery, Melinda; Pilkington, Constance (1995), “The Quality of Friendships at Work and Job Satisfaction” Journal of Social and Personal Relationships, 12(2): 199-215.
  • Yelboğa, Atilla (2012), “Örgütsel Adalet ile İş Doyumu İlişkisi: Ampirik Bir Çalışma”, Ege Akademik Ba-kış, 12(2), 171-182.
  • Yener, Serdar (2018), “Psikolojik Rahatlık Algısının Otantik Liderliğin Sinizmin Üzerindeki Etkisinde Aracı Rolü”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 13(1): 1- 14
Toplam 65 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Said Kıngır 0000-0002-5459-3484

Dilara Eylül Koç 0000-0003-3990-7366

Nilüfer Şahin Tezcan 0000-0002-0403-5150

Ömer Saraç 0000-0002-4338-7394

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2020
Gönderilme Tarihi 7 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kıngır, S., Koç, D. E., Şahin Tezcan, N., Saraç, Ö. (2020). Küçük ve Orta Ölçekli Otellerde Yönetsel Etkinliğin İş Doyumuna Etkisi: Batı Karadeniz Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 15(2), 457-474. https://doi.org/10.17153/oguiibf.523736