Lateral
displacement control of structures and preventing the damage of structural and
non-structural elements are important for working and living comfort. Passive
energy dissipation (PED) devices, which dissipate the energy applied by seismic
loads and reduce the structural damages due to giving additional damping and
stiffness to the structures, are one of the control mechanisms. In this study
seismic response of the structures are investigated by using ADAS (Added
Damping And Stiffness) element which is one of the PED devices. 7, 10 and 15
stories steel frames are analyzed for two different earthquake acceleration
records. Top story displacements and base shear forces of frames used ADAS
element have decreased compared to those of frames that are not used ADAS
element.
Deprem
yükleri altında yapıların yanal deplasmanlarının kontrol edilmesi, taşıyıcı ve taşıyıcı
olmayan elemanların hasara uğramaması, çalışma ve yaşama konforunun sağlanması açısından
önemlidir. Pasif enerji sönümleyen (PES) araçlar, yapıya ilave sönüm ve
rijitlik sağlayarak dinamik yüklerin yapıya uyguladığı enerjinin büyük bir
kısmını sönümleyen ve yapısal hasarları azaltan kontrol mekanizmalarından
biridir. Bu çalışmada PES araçlarından biri olan ADAS (Added Damping And
Stiffness) elemanı kullanılarak çelik yapıların dinamik davranışı incelenmiştir.
7, 10 ve 15 katlı çelik çerçeveler iki farklı deprem ivme kaydı kullanılarak
analiz edilmiştir. ADAS elemanı kullanılan çerçevelerin, en üst kat
deplasmanları ve taban kesme kuvvetleri ADAS elemanı kullanılamayan çerçevelere
göre azalmıştır.
ADAS elemanı Deprem enerjisi Çelik yapı Pasif kontrol sistemleri.
Konular | İnşaat Mühendisliği |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2010 |
Kabul Tarihi | 19 Ocak 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 23 Sayı: 1 |