In today's world, consumer preferences are rapidly changing, influenced significantly by socio-economic factors. This transformation has a substantial impact on food demand. Considering the positive relationship between healthy nutrition and development, studies on consumer behaviors play a crucial role in decisions related to food policies. Additionally, understanding consumer behaviors is highly important for businesses in shaping their production, investment, and marketing strategies.
This study aims to identify the profile of homemade food producers and consumers in the Isparta region, uncover factors influencing consumer attitudes and behaviors towards homemade food products, and analyze the extent to which these factors are related to the consumer's purchasing decision.
Günümüzde tüketicilerin tercihleri süratli bir şekilde değişmektedir. Bu değişim, sosyo-ekonomik faktörlerdeki değişikliklerle birlikte gıda talebini önemli ölçüde etkilemektedir. Sağlıklı beslenme ile kalkınma arasında olumlu bir ilişki olduğu düşünüldüğünde, gıda politikalarıyla ilgili kararlarda tüketici davranışları çalışmalarının büyük bir rolü vardır. Ayrıca, işletmelerin üretim, yatırım ve pazarlama stratejilerinde de tüketici davranışlarıyla ilgili çalışmaları son derece önemlidir.
Bu çalışma, Isparta yöresinde var olan ve olabilecek ev yapımı gıda üretici ve tüketicilerinin profilini tespit etmek, ev yapımı gıda ürünlerine karşı tüketici tutum ve davranışlarına tesir edecek etkenleri ortaya koymak ve tüketicinin satın alma kararı alması ile bu etkenlerin ne ölçüde ilişkili olduğunu analiz etmek amacı ile yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bölgesel Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2 |