BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 24 - 49, 01.04.2018

Öz

Traning and participating into the safety issues of workers became significant with the new Occupational Health and Safety Law. Construction job is the most intense and important business in our country. There are many different kinds of workers who also have different educational status. This very dangereous sector have many safety and health risks and it is a leader sector in occupational accidents. Occupational Health and safety law and other legislations law declares some rules about safety education. Starting from construction business, it is stated about deficiencies on our health and safety legislations and the practices on work. The difficulties and problems about safety educations in contruction business and workers are examined and sugested some solutions. For gaining some safety counsiousness and getting some sort of Safety Culture, it is dealt with construction business which is a leading and difficult sector about safety and health at work . And also, it is emphesized that efficient and qualified education about safety is one of the most important factors about occupational health and safety issues

Kaynakça

  • Akboğa Ö., Baradan S., İnşaat Sektöründeki Ölümlü İş KazalarınınKarakteristiklerinin İncelenmesi, İzmir Alan Çalışması, TMH – 489-2016/1,51-59
  • BLS, Bureau of Labor Statistics ( ABD İşçi İstatistikleri Bürosu ) web sayfası, “Injuries, Illnesses and Fatalities”, http://www.bls.gov/iif/, Ekim 2011.
  • Çalışanların İş Sağlığı Ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik, 15.05.2013 tarih, Sayı: 28648
  • Demirbilek, T. (2005), İş Güvenliği Kültürü, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, İzmir.
  • Demirkesen S., Arditi D. (2011) Yapı Sektöründe İş Güvenliği Eğitimi, TMH - 469 - 2011/5, 49-55
  • Güler, M. (2011), İSG Eğitiminin İş Kazalarını Önlemeye Etkisi: İETT Örneği, Yüksek Lisans Tezi,
  • İstanbul Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Güven, R. (2006), Güvenlik Kültürü Oluşumunda Eğitimin Önemi, İş Sağlığı ve Güvenliği Dergisi,
  • Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Yayını, Sayı: 30, Yıl: 6, Nisan- Mayıs- Haziran, ss. 5-11. İlkyardım yönetmeliği, Resmi Gazete: 29.07.2015 tarih, Sayı : 29429
  • İş Güvenliği Kanunu, 30.06.2012 tarih, Sayı: 6331
  • İşyerlerinde Acil Durumlar hakkındaki yönetmelik, Resmi Gazete: 18.06.2013 tarih, Sayı : 28.681
  • Müngen U.(2011)İnşaat Sektörümüzdeki Başlıca İş Kazası Tipleri, TMH - 469 - 2011/5, 32-39
  • Sipahi, İ. (2006) İş Sağlığı ve Güvenliği' nde Eğitimin Önemi, İş Sağlığı ve Güvenliği Dergisi, 30, 24-27.
  • Tam C M., Zeng S. X., and Deng Z.M. (2004), “Identifying elements of poor construction safety management in China” Safety Sci., 42(2), 569-586
  • Tehlikeli Ve Çok Tehlikeli Sınıfta Yer Alan İşlerde Çalıştırılacakların Mesleki Eğitimlerine Dair Yönetmelik, 13.07.2013 tarih, Sayı: 28706 UÇÖ ( ILO ) Uluslararası Çalışma Örgütü, 1981, 155 sayılı
  • Sözleşme, Resmi Gazete :16.03.2004 tarih, Sayı: 25404
  • UÇÖ ( ILO ) Uluslararası Çalışma Örgütü, 1985, 161 sayılı Sözleşme, Resmi Gazete :13.01.2004 tarih, Sayı: 25345
  • UÇÖ ( ILO ) Uluslararası Çalışma Örgütü, 2006, 187 sayılı Sözleşme, Resmi Gazete : 29.05.2013 tarih, Sayı: 28661
  • Usmen M., Baradan S. (2011), İnşaat Sektöründe İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Alanındaki İyileştirmeleri
  • Etkileyen Faktörler: ABD Örneği, TMH - 469 - 2011/5, 40 – 48
  • Yapı İşleri yönetmeliği Yılmaz, G. (2009) İş Kazalarının Nedenleri ve Maliyeti, Mühendis ve Makine Dergisi, TMMOB Yayını, , 27-32.

Yapı İşlerinde İş Kazalarının ve Meslek Hastalıklarının Azaltılmasında Eğitimin Yeri ve Önemi

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 24 - 49, 01.04.2018

Öz

İş sağlığı ve Güvenliği kanunu ile çalışanların katılımı ve eğitimi hususu ön plana çıkmıştır. Yapı İşleri ise bizim en yoğun çalışan önemli iş sahalarımızdandır. Birçok sınıftan ve değişik eğitim ve öğrenim düzeyine sahip çalışan bulunduran bu çok tehlikeli sektör, iş sağlığı ve güvenliği açısından pek çok riskleri barındırmakta olup, iş kazaları ve etkileri açısından da ön sıralarda gitmektedir. İşte bu bağlamda, eğitimin önemine değinilerek, İş sağlığı ve güvenliği kanunumuz ve ilgili yönetmeliklerini kapsayan mevzuatımız çerçevesinde, yapı işlerinden başlamak üzere eğitim ile ilgili mevzuatımızda yer alan hükümler ve bu hükümlerin uygulamadaki yeri ve eksiklikleri konusuna değinilmiştir. Yapı işlerinde ki eğitim ile ilgili uygulamada karşılaşılan zorluklar ve sorunlar ele alınmış, çözüm konusunda öneriler getirilmiştir. Güvenlik bilinci elde ederek, güvenlik kültürü oluşturabilmek için, yapı işleri gibi önde gelen ve iş kazaları ile meslek hastalıkları açısından problemli bir sektörden başlamanın önemine değinilmiş, kazaların azaltılması yönünden eğitimin yeri, niteliği ve önemi vurgulanmıştır.

Kaynakça

  • Akboğa Ö., Baradan S., İnşaat Sektöründeki Ölümlü İş KazalarınınKarakteristiklerinin İncelenmesi, İzmir Alan Çalışması, TMH – 489-2016/1,51-59
  • BLS, Bureau of Labor Statistics ( ABD İşçi İstatistikleri Bürosu ) web sayfası, “Injuries, Illnesses and Fatalities”, http://www.bls.gov/iif/, Ekim 2011.
  • Çalışanların İş Sağlığı Ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik, 15.05.2013 tarih, Sayı: 28648
  • Demirbilek, T. (2005), İş Güvenliği Kültürü, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, İzmir.
  • Demirkesen S., Arditi D. (2011) Yapı Sektöründe İş Güvenliği Eğitimi, TMH - 469 - 2011/5, 49-55
  • Güler, M. (2011), İSG Eğitiminin İş Kazalarını Önlemeye Etkisi: İETT Örneği, Yüksek Lisans Tezi,
  • İstanbul Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Güven, R. (2006), Güvenlik Kültürü Oluşumunda Eğitimin Önemi, İş Sağlığı ve Güvenliği Dergisi,
  • Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Yayını, Sayı: 30, Yıl: 6, Nisan- Mayıs- Haziran, ss. 5-11. İlkyardım yönetmeliği, Resmi Gazete: 29.07.2015 tarih, Sayı : 29429
  • İş Güvenliği Kanunu, 30.06.2012 tarih, Sayı: 6331
  • İşyerlerinde Acil Durumlar hakkındaki yönetmelik, Resmi Gazete: 18.06.2013 tarih, Sayı : 28.681
  • Müngen U.(2011)İnşaat Sektörümüzdeki Başlıca İş Kazası Tipleri, TMH - 469 - 2011/5, 32-39
  • Sipahi, İ. (2006) İş Sağlığı ve Güvenliği' nde Eğitimin Önemi, İş Sağlığı ve Güvenliği Dergisi, 30, 24-27.
  • Tam C M., Zeng S. X., and Deng Z.M. (2004), “Identifying elements of poor construction safety management in China” Safety Sci., 42(2), 569-586
  • Tehlikeli Ve Çok Tehlikeli Sınıfta Yer Alan İşlerde Çalıştırılacakların Mesleki Eğitimlerine Dair Yönetmelik, 13.07.2013 tarih, Sayı: 28706 UÇÖ ( ILO ) Uluslararası Çalışma Örgütü, 1981, 155 sayılı
  • Sözleşme, Resmi Gazete :16.03.2004 tarih, Sayı: 25404
  • UÇÖ ( ILO ) Uluslararası Çalışma Örgütü, 1985, 161 sayılı Sözleşme, Resmi Gazete :13.01.2004 tarih, Sayı: 25345
  • UÇÖ ( ILO ) Uluslararası Çalışma Örgütü, 2006, 187 sayılı Sözleşme, Resmi Gazete : 29.05.2013 tarih, Sayı: 28661
  • Usmen M., Baradan S. (2011), İnşaat Sektöründe İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Alanındaki İyileştirmeleri
  • Etkileyen Faktörler: ABD Örneği, TMH - 469 - 2011/5, 40 – 48
  • Yapı İşleri yönetmeliği Yılmaz, G. (2009) İş Kazalarının Nedenleri ve Maliyeti, Mühendis ve Makine Dergisi, TMMOB Yayını, , 27-32.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA59FD76BD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nuri Bingöl

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bingöl, N. (2018). Yapı İşlerinde İş Kazalarının ve Meslek Hastalıklarının Azaltılmasında Eğitimin Yeri ve Önemi. OHS ACADEMY, 1(1), 24-49.