Tez Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster

NİĞDE İLİNDEKİ BİR İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN, İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ İLE İLGİLİ BİLGİ DURUMLARININ TESPİTİ

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 101 - 115, 05.01.2025
https://doi.org/10.38213/ohsacademy.1441330

Öz

Bu çalışmada Niğde’de MEB'e bağlı ilköğretim okullarında, 2023-2024 eğitim-öğretim yılı güz dönemi içinde eğitim gören 2.sınıf, 3. sınıf ve 4. sınıf öğrencilerine bir anket ile İSG bilgi düzeyleri durumlarını ortaya koyarak, ISG eğitimi programlarının geliştirilmesine ve uygulanmasına katkı sağlamaktır. Katılımcıların iş sağlığı ve güvenliği konusundaki bilgi düzeyleri IBM SPSS Statistics programı kullanılarak analiz edildi. Anket güvenirliliği katsayısı, Cronbach’s alfa (α) ile ifade edildi. Anket verileri SPSS programı ile frekans ve Ki-Kare testleri ile demografik açıdan da analiz edildi. Ankette çıkan sonuçlara göre öğrencilerin genel olarak İSG konusunda bir farkındalık olduğunu, ancak belirli bir kısmın bu konuda eksik olduğunu göstermektedir. Bu durum da ilkokul öğrencilerinin İSG konusunda daha fazla bilgi sahibi olması gerektiğine işaret etmektedir. Bu amaçla, ilkokullarda İSG eğitimi verilmesi ve İSG farkındalığının artırılması için çalışmalar yapılması gerekmektedir. Analiz sonucunda İSG bilgi düzeylerinin okullar arasında anlamlı farklılıklar olduğu, sınıflar arasında anlamlı farklılıklar olduğu ve cinsiyete göre anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin güvenliği, iş güvenliği konusunda farkındalığını arttırmak ve bilgi düzeyini arttırıp geliştirmek için İSG eğitim programları veya bilinçlendirme faaliyetleri düzenlenmelidir. Bu nedenle ilkokulda öğrencilerin İSG farkındalığını ve bilincini arttırmak için bazı önlemler alınmalıdır.

Teşekkür

Bu çalışma, İstanbul Gedik Üniversitesi, İş Sağlığı ve Güvenliği Anabilim Dalında gerçekleştirilen yüksek lisans tezinden üretilmiştir.

Kaynakça

  • Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü, "İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitim Rehberi", 2022
  • AKALP, G., YAMANKARADENİZ, N. (2013). İşletmelerde Güvenlik Kültürünün Oluşumunda Yönetimin Rolü ve Önemi. Sosyal Güvenlik Dergisi, 3(2), 96-109.
  • GÜMÜŞ, B, (2016). Okullarda iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları ve öğretmenlerin bu konudaki bilgi düzeylerinin irdelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / İş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalı / İş Güvenliği ve Sağlığı Bilim Dalı,
  • https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp? id=UGltfR5A7vB8moEOKxL5Eg&no=KZ9qDx7aEHk7BEG8kQVdPA Okullarda İş Sağlığı ve Güvenliği 2023. (2023). Nida OSGB.
  • https://www.nidaosgb.com.tr/okullarda-is-sagligi-ve-guvenligi.html
  • TEKİN, A., TEKİN, F., SUVAYDAN, F., GÜLER, G., HAFIZOĞLU, E. (2023). İlkokul Öğrencilerinin İş Sağlığı Ve Güvenliği Eğitimi Algısının Değerlendirilmesi. Soma Meslek Yüksekokulu Teknik Bilimler Dergisi, 2(32), 9-18. 2137700 (dergipark.org.tr)
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği
Bölüm Tezden Makale
Yazarlar

Hava Başpınar 0009-0006-9511-4597

Meliha Kırkıncıoğlu 0000-0002-2393-9390

Yayımlanma Tarihi 5 Ocak 2025
Gönderilme Tarihi 22 Şubat 2024
Kabul Tarihi 27 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Başpınar, H., & Kırkıncıoğlu, M. (2025). NİĞDE İLİNDEKİ BİR İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN, İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ İLE İLGİLİ BİLGİ DURUMLARININ TESPİTİ. OHS ACADEMY, 7(2), 101-115. https://doi.org/10.38213/ohsacademy.1441330