The COVID-19 pandemic has led to radical changes in the education system, as in many areas around the world. In this context, face-to-face education was suspended in Turkey, and distance education practices were introduced. For the first time, distance education at the primary and secondary school level, other than higher education, has had various repercussions for teachers, students, and parents. The purpose of this study is to examine the views of teachers, students, and parents on homework assignments during the distance education process in the social studies course. This study, which is qualitative research, was conducted within the framework of phenomenology design. The research was conducted with 20 teachers working in public schools in Ordu province. During the data collection process, 9 open-ended questions were asked to the teachers using a semi-structured interview technique. The data obtained were evaluated by the content analysis method through the MAXQDA program. The results of the study revealed that most of the teachers saw homework as a reinforcement tool. In addition, it was determined that the WhatsApp application was used intensively for delivering, evaluating, and following social studies homework assignments in the distance education process. These findings emphasize the effects of distance education applications and the role of communication tools. The study highlights the importance of parental support in the homework process and emphasizes the significant role of communication tools like WhatsApp and EBA in distance education, underscoring their impact on homework practices during the pandemic.
Distance education Social studies Homework Teacher opinions Covid-19 pandemic
COVID-19 pandemisi, dünya genelinde birçok alanda olduğu gibi eğitim sisteminde de köklü değişikliklere yol açmıştır. Bu bağlamda, Türkiye’de yüz yüze eğitime ara verilerek uzaktan eğitim uygulamalarına geçilmiştir. İlk kez yükseköğretim dışında, ilkokul ve ortaokul düzeyinde uzaktan eğitim yapılması, öğretmen, öğrenci ve veliler açısından çeşitli yansımalar doğurmuştur. Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler dersinde uzaktan eğitim sürecinde ev ödevlerine yönelik öğretmen, öğrenci ve velilerin görüşlerini incelemektir. Nitel bir araştırma olan bu çalışma, olgu bilim (fenomenoloji) deseni çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Ordu ilindeki devlet okullarında görev yapan 20 öğretmen ile yapılmıştır. Veri toplama sürecinde, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak öğretmenlere 9 açık uçlu soru yöneltilmiştir. Elde edilen veriler, MAXQDA programı aracılığıyla içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin çoğunun ev ödevlerini pekiştirme aracı olarak gördüğünü ortaya koymuştur. Ayrıca, uzaktan eğitim sürecinde sosyal bilgiler dersi ev ödevlerinin ulaştırılması, değerlendirilmesi ve takibi için Whatsapp uygulamasının yoğun bir şekilde kullanıldığı belirlenmiştir. Bu bulgular, uzaktan eğitim uygulamalarının etkilerini ve iletişim araçlarının rolünü vurgulamaktadır. Çalışma, ödev sürecinde ebeveyn desteğinin önemini vurgulamakta ve WhatsApp ile EBA gibi iletişim araçlarının uzaktan eğitimdeki kritik rolünü, pandemi sırasında ödev uygulamaları üzerindeki etkisini ön plana çıkarmaktadır.
Uzaktan eğitim Sosyal bilgiler Ev ödevi Öğretmen görüşleri Covid-19 salgını
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 1 |