Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teachers’ Opinions on Social Studies Course Homework in Distance Education Process

Yıl 2024, Cilt: 1 Sayı: 1, 70 - 95, 31.12.2024

Öz

The COVID-19 pandemic has led to radical changes in the education system, as in many areas around the world. In this context, face-to-face education was suspended in Turkey, and distance education practices were introduced. For the first time, distance education at the primary and secondary school level, other than higher education, has had various repercussions for teachers, students, and parents. The purpose of this study is to examine the views of teachers, students, and parents on homework assignments during the distance education process in the social studies course. This study, which is qualitative research, was conducted within the framework of phenomenology design. The research was conducted with 20 teachers working in public schools in Ordu province. During the data collection process, 9 open-ended questions were asked to the teachers using a semi-structured interview technique. The data obtained were evaluated by the content analysis method through the MAXQDA program. The results of the study revealed that most of the teachers saw homework as a reinforcement tool. In addition, it was determined that the WhatsApp application was used intensively for delivering, evaluating, and following social studies homework assignments in the distance education process. These findings emphasize the effects of distance education applications and the role of communication tools. The study highlights the importance of parental support in the homework process and emphasizes the significant role of communication tools like WhatsApp and EBA in distance education, underscoring their impact on homework practices during the pandemic.

Kaynakça

  • Akçöltekin, A., & Doğan, S. (2013). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine ilişkin kaygılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Social Science, 6, 13-29.
  • Al, U., & Madran, O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: Sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271. https://doi.org/10.15612/BD.2004.491
  • Aladağ, C., & Doğu, S. (2009). Fen ve teknoloji dersinde verilen ödevlerin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 15-23.
  • Altıparmak, M., & Kurt, İ. D. (2011). E-Öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri Kitabı içinde (319-327. ss.). Malatya.
  • Anadolu Üniversitesi. (2019). Anadolu Üniversitesi açık ve uzaktan öğrenme sözlüğü.
  • Anderson, T., & Dron, J. (2011). Three generations of distance education pedagogy. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 12(3), 80-97. https://doi.org/10.19173/irrodl.v12i3.890
  • Arslan, Ö., & Arseven, İ. (2022). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde ev ödevlerine ilişkin görüşleri. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 196-232. https://doi.org/10.54637/ebad.1075958
  • Aslan, Ş. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: Nicel, nitel ve karma tasarımlar için bir rehber. Eğitim Yayınevi.
  • Aziz, A. (2019). Radyo ve televizyon ile eğitim. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES, 8)(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001444
  • Baki̇, G. Ö., & Çeli̇k, E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 293-320. https://doi.org/10.51460/baebd.858655
  • Balaban, E. (2012). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitim ve bir proje önerisi. İstanbul: Işık Üniversitesi.
  • Baran, H. (2020). Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 28-40.
  • Başaran, İ. E. (2006). Türk Eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Ekinoks Eğitim Danışmanlık Hiz. Ve Bas. Yay. Dağ. San. Ve Tic. Ltd. Şti.
  • Başaran, M., & Vural, Ö. F. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde ilkokul öğrencilerinin ödevle ilgili durumlarının veli görüşleri açısından incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 12(1), 248-258. https://doi.org/10.24315/tred.887203
  • Bennett, S., & Kalish, N. (2006). The case against homework: How homework is hurting our children and what we can do about it (1st ed.). New York: Crown Publishers. http://catdir.loc.gov/catdir/enhancements/fy0801/2006020586-s.html
  • Bouffard, T., Boileau, L., & Vezeau, C. (2001). Students’ transition from elementary to high school and changes of the relationship between motivation and academic performance. European Journal of Psychology of Education, 16(4), 589-604. https://doi.org/10.1007/BF03173199
  • Büyükalan, S. F., & Altinay, Y. B. (2018). Views of primary teachers about homework (a qualitative analysis). Journal of Education and Training Studies, 6(9), 152-162.
  • Büyüktokatlı, N. (2009). İlköğretimde ev ödevi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Can, G. K., & Gelbal, S. (2022). Ortaokul öğrencilerine verilen matematik ev ödevleri hakkında öğrenci ve öğretmen görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 863-922. https://doi.org/10.29299/kefad.894138
  • Canerik, H. (2011). Eğitimci yazar Hüseyin Hüsnü Tekışık’ın yaşamı, eğitim yönetimi ve denetimine katkıları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Chouinard, R., & Archambault, J. (2006). Les devoirs, corvée inutile ou élément essentiel de la réussite scolaire? Revue des sciences de l’éducation, 32(2), 307-324. https://doi.org/10.7202/014410ar
  • Cool, V. A., & Keith, T. Z. (1991). Testing a model of school learning: Direct and indirect effects on academic achievement. Contemporary Educational Psychology, 16(1), 28-44. https://doi.org/10.1016/0361-476X(91)90004-5
  • Cooper, H. (1989). Homework. Longman. https://doi.org/10.1037/11578-000
  • Cooper, H. (2001). Homework for all—in moderation. Educational Leadership, 58(7), 34-38.
  • Cooper, H. M. (2006). The battle over homework: Common ground for administrators, teachers, and parents (3rd ed.). Corwin Press, A SAGE Publications Company.
  • Corno, L. (2000). Looking at homework differently. The Elementary School Journal, 100(5), 529-548. https://doi.org/10.1086/499654
  • Çukadar, S., & Çelik, S. (2003). İnternet üzerinden uzaktan eğitim ve üniversite kütüphaneleri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4(1), 31-42.
  • Deveci, İ. (2011). Fen ve teknoloji dersi kapsamında ilköğretim yedinci ve sekizinci sınıflarda verilen ödevler hakkında öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Deveci, I., & Onder, I. (2013). The students’ views related to the given homework in the science and technology courses: A qualitative study. Online Submission, 3(1), 1-9.
  • Duru, S., & Cogmen, S. (2017). İlkokul-ortaokul öğrencileri ve velilerin ev ödevlerine yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 16. https://doi.org/10.17051/io.2017.76577
  • Edelhauser, E., & Lupu-Dima, L. (2020). Is Romania prepared for eLearning during the COVID-19 pandemic? Sustainability, 12(13). https://doi.org/10.3390/su12135438
  • Epstein, J. L., & Van Voorhis, F. L. (2001a). More than minutes: Teachers’ roles in designing homework. Educational Psychologist, 36(3), 181-193. https://doi.org/10.1207/S15326985EP3603_4
  • Eren, O., & Henderson, D. (2011). Are we wasting our children’s time by giving them more homework? Economics of Education Review, 30(5), 950-961.
  • Farrow, S., Tymms, P., & Henderson, B. (1999). Homework and attainment in primary schools. British Educational Research Journal, 25(3), 323-341. https://doi.org/10.1080/0141192990250304
  • Gedik, M., & Orhan, S. (2013). İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi ödevleri hakkında görüşleri. Karadeniz Araştırmaları, 38(38), 135-148. https://doi.org/10.12787/KARAM608
  • Gedik, N., Altıntaş, E., & Kaya, H. (2018). Fen ve teknoloji dersinde verilen ev ödevleri hakkındaki öğrenci görüşleri. Journal of European Education, 1(1), 6-13.
  • Grolnick, W. S., & Slowiaczek, M. L. (1994). Parents’ involvement in children’s schooling: A multidimensional conceptualization and motivational model. Child Development, 65(1), 237-252. https://doi.org/10.1111/j.1467-8624.1994.tb00747.x
  • Gür, B., & Çelik, Z. (2009). Türkiye’de millî eğitim sistemi yapısal sorunlar ve öneriler. Ankara: Siyaset Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı.
  • Hong, E., Milgram, R., & Rowell, L. (2004). Homework motivation and preference: A learner-centered homework approach. Theory Into Practice, 43, 197-204. https://doi.org/10.1353/tip.2004.0036
  • Ilgaz, H., & Aşkar, P. (2013). Çevrimiçi uzaktan eğitim ortamında topluluk hissi ölçeği geliştirme çalışması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT, 1)(1). https://doi.org/10.16949/turcomat.94199
  • İşcan, A., Sevim, O., & Varışoğlu, B. (2012). Türkçe eğitimi alanında öğrenim gören lisansüstü öğrencilerinin bilgi okuryazarlığı düzeyleri. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 3(6), 205-215.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Jones, A. B. (2021). Homework with Impact: Why What You Set and How You Set It Matters.
  • Kalsen, C., Kaplan, İ., & Şimşek, M. (2020). İlkokullardaki ev ödevlerine ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 527-547. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.52925-622803
  • Kapıkıran, Ş., & Kıran, H. (1999). Ev ödevinin öğrencinin akademik başarısına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(5), 54-60.
  • Kavan, N., & Adıgüzel, A. (2021). Türkçe öğretmenlerinin salgın süreci eğitim faaliyetlerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(19), 138-155.
  • Keegan, D. (1996). Foundation of Distance Education (3rd ed.). London: Routledge.
  • Knollmann, M., & Wild, E. (2007). Quality of parental support and student’s emotions during homework: Moderating effects of students’ motivational orientations. European Journal of Psychology of Education, 22(1), 63-76. https://doi.org/10.1007/BF03173689
  • Koç, A. (2019). E-öğrenme ve Türk Eğitim sistemindeki yeri. Sosyal Bilimler Dergisi (SOBİDER, 3), 44-57.
  • Kouzma, N. M., & Kennedy, G. A. (2002). Homework, stress, and mood disturbance in senior high school students. Psychological Reports, 91(1), 193-198. https://doi.org/10.2466/pr0.2002.91.1.193
  • Kralovec, E., & Buell, J. (2000). The end of homework: How homework disrupts families, overburdens children and limits learning. Beacon Press.
  • Kutup, N. (2010). İnternet ve Sanat, Yeni Medya ve net.art. Akademik Bilişim, 10(9).
  • Lancker, W. V., & Parolin, Z. (2020). COVID-19, school closures, and child poverty: A social crisis in the making. The Lancet Public Health, 5(5), e243-e244. https://doi.org/10.1016/S2468-2667(20)30084-0
  • Liu, Z., & Huang, X. (2008). Gender differences in the online reading environment. Journal of Documentation, 64(4), 616-626. https://doi.org/10.1108/00220410810884101
  • McMullen, S. (2007). The Impact of Homework Time on Academic Achievement. The University of North Carolina at Chapel Hill.
  • Mora, T., & Escardíbul, J.-O. (2018). Home environment and parental involvement in homework during adolescence in Catalonia (Spain). Youth & Society, 50(2), 183-203. https://doi.org/10.1177/0044118X15626050
  • Ok, M., & Çalışkan, M. (2019). Ev ödevleri: Öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri. OPUS International Journal of Society Researches, 11(18), 594-620. https://doi.org/10.26466/opus.544599
  • Okan, S., & Arapgirlioglu, H. (2019). The effect of distance learning model on beginners’ level violin instruction. Turkish Online Journal of Distance Education, 20(1), 1-16. https://doi.org/10.17718/tojde.522366
  • O’Rourke-Ferrara, C. (1998). ERIC - ED425862—”Bu Akşam Bütün Ödevlerini Tamamladın mı Canım?”.
  • Ozur, N. K., & Şahin, S. (2017). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 324-347. https://doi.org/10.29299/kefad.2017.18.3.018
  • Özarslan, M., Kubat, B., & Bay, Ö. F. (2007). Uzaktan eğitim için entegre ofis dersi’nin web tabanlı içeriğinin geliştirilmesi ve üretilmesi. Akademik Bilişim, 07, 31.
  • Özdemir, B., & Gelbal, S. (2014). PISA 2009 sonuçlarına göre öğrenci başarısını etkileyen faktörlerin kanonik ortak etki analizi ile incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(175). https://doi.org/10.15390/EB.2014.3025
  • Özer, B., & Öcal, S. (2013). Sınıf öğretmenlerinin ev ödevlerine yönelik uygulamalarının ve görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2(1), 133-139.
  • Özer, B., & Öcal, S. (2012). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin ev ödevlerine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 1-16. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/zgefd/issue/47947/606625
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative Research & Evaluation Methods: Integrating Theory and Practice. SAGE Publications.
  • Punch, K. F. (2014). Sosyal araştırmalara giriş: Nicel ve nitel yaklaşımlar (Z. Etöz, Ed.; D. Bayrak, H. B. Arslan, ve Z. Akyüz, Çev.). Siyasal Kitabevi.
  • Ramdass, D., & Zimmerman, B. J. (2011). Developing self-regulation skills: The important role of homework. Journal of Advanced Academics, 22(2), 194-218. https://doi.org/10.1177/1932202X1102200202
  • Richardson, J., & Swan, K. (2003). An examination of social presence in online courses in relation to students’ perceived learning and satisfaction. JALN Volume, 7. https://doi.org/10.24059/olj.v7i1.1864
  • Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions and new directions. Contemporary Educational Psychology, 25(1), 54-67. https://doi.org/10.1006/ceps.1999.1020
  • Sarıbaş, S., & Babadağ, G. (2015). Temel eğitimin temel sorunları. AJELI-Anatolian Journal of Educational Leadership and Instruction, 3(1), 18-34.
  • Schunk, D. H., & Ertmer, P. A. (2000). Chapter 19 - Self-Regulation and Academic Learning: Self-Efficacy Enhancing Interventions. In M. Boekaerts, P. R. Pintrich, & M. Zeidner (Eds.), Handbook of Self-Regulation (pp. 631-649). Academic Press. https://doi.org/10.1016/B978-012109890-2/50048-2
  • Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). Covid-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırma Dergisi, 4(1), 40-53. https://doi.org/10.24315/tred.887203
  • Silinskas, G., & Kikas, E. (2019). Parental involvement in math homework: Links to children’s performance and motivation. Scandinavian Journal of Educational Research, 63(1), 17-37. https://doi.org/10.1080/00313831.2017.1324901
  • Simonson, M., & Schlosser. (2006). Uzaktan Eğitim: Tanım ve Terimler Sözlüğü. Retrieved from https://www.semanticscholar.org
  • Simplicio, J. (2006). Homework in the 21st century: The antiquated and ineffectual implementation of a time-honored educational strategy. Education, 126, 1.
  • Stoeger, H., & Ziegler, A. (2008). Evaluation of classroom-based training to improve self-regulation in time management tasks during homework activities with fourth graders. Metacognition and Learning, 3(3), 207-230. https://doi.org/10.1007/s11409-008-9027-z
  • Şen, H., & Gülcan, M. (2012). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda verilen ev ödevleri konusunda veli görüşleri. G.Ü. Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi, 29. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esef/issue/28791/308089
  • Şeref, İ., & Varışoğlu, B. (2015). İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi ödevleri hakkında görüşleri. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(4), 93-105.
  • TDK. (2019). 2019 Yılı – Türk Dil Kurumu. https://www.tdk.gov.tr
  • Tekinarslan, E., & Gürer, M. D. (2019). Açık ve uzaktan öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Trautwein, U. (2007). The homework–achievement relation reconsidered: Differentiating homework time, homework frequency, and homework effort. Learning and Instruction, 17(3), 372-388. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2007.02.009
  • Trautwein, U., & Köller, O. (2003). The relationship between homework and achievement—still much of a mystery. Educational Psychology Review, 15(2), 115-145. https://doi.org/10.1023/A:1023460414243
  • Türnüklü, D. A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 543-559.
  • Voorhis, F. (2004). Reflecting on the homework ritual: Assignments and designs. Theory Into Practice - THEORY PRACT, 43, 205-212. https://doi.org/10.1353/tip.2004.0037
  • Walkington, C., & Bernacki, M. L. (2019). Personalizing algebra to students’ individual interests in an intelligent tutoring system: Moderators of impact. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 29(1), 58-88. https://doi.org/10.1007/s40593-018-0168-1
  • Warton, P. M. (2001). The forgotten voices in homework: Views of students. Educational Psychologist, 36(3), 155-165. https://doi.org/10.1207/S15326985EP3603_2
  • Xu, J. (2004). Family help and homework management in urban and rural secondary schools. Teachers College Record - TEACH COLL REC, 106, 1786-1803. https://doi.org/10.1111/j.1467-9620.2004.00405.x
  • Yaşar, A., & Şimşek, N. (2022). Matematik öğretmenlerinin pandemi sürecindeki uzaktan öğretime ilişkin görüşleri. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 58-92. https://doi.org/10.54637/ebad.1030364
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yuladir, C., & Doğan, S. (2009). Fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin ev ödevi performansını arttırmaya yönelik bir eylem araştırması. Cankaya University Journal of Law, 12(2).
  • Yungul, O. (2018). Müzik eğitiminde web tabanlı uzaktan eğitim. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(2), 1333-1348.
  • Zimmerman, B. J., & Kitsantas, A. (2005). Homework practices and academic achievement: The mediating role of self-efficacy and perceived responsibility beliefs. Contemporary Educational Psychology, 30(4), 397-417. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2005.05.003

Uzaktan Eğitim Sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Ev Ödevlerine Yönelik Öğretmen Görüşleri

Yıl 2024, Cilt: 1 Sayı: 1, 70 - 95, 31.12.2024

Öz

COVID-19 pandemisi, dünya genelinde birçok alanda olduğu gibi eğitim sisteminde de köklü değişikliklere yol açmıştır. Bu bağlamda, Türkiye’de yüz yüze eğitime ara verilerek uzaktan eğitim uygulamalarına geçilmiştir. İlk kez yükseköğretim dışında, ilkokul ve ortaokul düzeyinde uzaktan eğitim yapılması, öğretmen, öğrenci ve veliler açısından çeşitli yansımalar doğurmuştur. Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler dersinde uzaktan eğitim sürecinde ev ödevlerine yönelik öğretmen, öğrenci ve velilerin görüşlerini incelemektir. Nitel bir araştırma olan bu çalışma, olgu bilim (fenomenoloji) deseni çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Ordu ilindeki devlet okullarında görev yapan 20 öğretmen ile yapılmıştır. Veri toplama sürecinde, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak öğretmenlere 9 açık uçlu soru yöneltilmiştir. Elde edilen veriler, MAXQDA programı aracılığıyla içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin çoğunun ev ödevlerini pekiştirme aracı olarak gördüğünü ortaya koymuştur. Ayrıca, uzaktan eğitim sürecinde sosyal bilgiler dersi ev ödevlerinin ulaştırılması, değerlendirilmesi ve takibi için Whatsapp uygulamasının yoğun bir şekilde kullanıldığı belirlenmiştir. Bu bulgular, uzaktan eğitim uygulamalarının etkilerini ve iletişim araçlarının rolünü vurgulamaktadır. Çalışma, ödev sürecinde ebeveyn desteğinin önemini vurgulamakta ve WhatsApp ile EBA gibi iletişim araçlarının uzaktan eğitimdeki kritik rolünü, pandemi sırasında ödev uygulamaları üzerindeki etkisini ön plana çıkarmaktadır.

Kaynakça

  • Akçöltekin, A., & Doğan, S. (2013). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine ilişkin kaygılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Social Science, 6, 13-29.
  • Al, U., & Madran, O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: Sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271. https://doi.org/10.15612/BD.2004.491
  • Aladağ, C., & Doğu, S. (2009). Fen ve teknoloji dersinde verilen ödevlerin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 15-23.
  • Altıparmak, M., & Kurt, İ. D. (2011). E-Öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri Kitabı içinde (319-327. ss.). Malatya.
  • Anadolu Üniversitesi. (2019). Anadolu Üniversitesi açık ve uzaktan öğrenme sözlüğü.
  • Anderson, T., & Dron, J. (2011). Three generations of distance education pedagogy. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 12(3), 80-97. https://doi.org/10.19173/irrodl.v12i3.890
  • Arslan, Ö., & Arseven, İ. (2022). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde ev ödevlerine ilişkin görüşleri. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 196-232. https://doi.org/10.54637/ebad.1075958
  • Aslan, Ş. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: Nicel, nitel ve karma tasarımlar için bir rehber. Eğitim Yayınevi.
  • Aziz, A. (2019). Radyo ve televizyon ile eğitim. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES, 8)(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001444
  • Baki̇, G. Ö., & Çeli̇k, E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 293-320. https://doi.org/10.51460/baebd.858655
  • Balaban, E. (2012). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitim ve bir proje önerisi. İstanbul: Işık Üniversitesi.
  • Baran, H. (2020). Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 28-40.
  • Başaran, İ. E. (2006). Türk Eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Ekinoks Eğitim Danışmanlık Hiz. Ve Bas. Yay. Dağ. San. Ve Tic. Ltd. Şti.
  • Başaran, M., & Vural, Ö. F. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde ilkokul öğrencilerinin ödevle ilgili durumlarının veli görüşleri açısından incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 12(1), 248-258. https://doi.org/10.24315/tred.887203
  • Bennett, S., & Kalish, N. (2006). The case against homework: How homework is hurting our children and what we can do about it (1st ed.). New York: Crown Publishers. http://catdir.loc.gov/catdir/enhancements/fy0801/2006020586-s.html
  • Bouffard, T., Boileau, L., & Vezeau, C. (2001). Students’ transition from elementary to high school and changes of the relationship between motivation and academic performance. European Journal of Psychology of Education, 16(4), 589-604. https://doi.org/10.1007/BF03173199
  • Büyükalan, S. F., & Altinay, Y. B. (2018). Views of primary teachers about homework (a qualitative analysis). Journal of Education and Training Studies, 6(9), 152-162.
  • Büyüktokatlı, N. (2009). İlköğretimde ev ödevi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Can, G. K., & Gelbal, S. (2022). Ortaokul öğrencilerine verilen matematik ev ödevleri hakkında öğrenci ve öğretmen görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 863-922. https://doi.org/10.29299/kefad.894138
  • Canerik, H. (2011). Eğitimci yazar Hüseyin Hüsnü Tekışık’ın yaşamı, eğitim yönetimi ve denetimine katkıları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Chouinard, R., & Archambault, J. (2006). Les devoirs, corvée inutile ou élément essentiel de la réussite scolaire? Revue des sciences de l’éducation, 32(2), 307-324. https://doi.org/10.7202/014410ar
  • Cool, V. A., & Keith, T. Z. (1991). Testing a model of school learning: Direct and indirect effects on academic achievement. Contemporary Educational Psychology, 16(1), 28-44. https://doi.org/10.1016/0361-476X(91)90004-5
  • Cooper, H. (1989). Homework. Longman. https://doi.org/10.1037/11578-000
  • Cooper, H. (2001). Homework for all—in moderation. Educational Leadership, 58(7), 34-38.
  • Cooper, H. M. (2006). The battle over homework: Common ground for administrators, teachers, and parents (3rd ed.). Corwin Press, A SAGE Publications Company.
  • Corno, L. (2000). Looking at homework differently. The Elementary School Journal, 100(5), 529-548. https://doi.org/10.1086/499654
  • Çukadar, S., & Çelik, S. (2003). İnternet üzerinden uzaktan eğitim ve üniversite kütüphaneleri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4(1), 31-42.
  • Deveci, İ. (2011). Fen ve teknoloji dersi kapsamında ilköğretim yedinci ve sekizinci sınıflarda verilen ödevler hakkında öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Deveci, I., & Onder, I. (2013). The students’ views related to the given homework in the science and technology courses: A qualitative study. Online Submission, 3(1), 1-9.
  • Duru, S., & Cogmen, S. (2017). İlkokul-ortaokul öğrencileri ve velilerin ev ödevlerine yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 16. https://doi.org/10.17051/io.2017.76577
  • Edelhauser, E., & Lupu-Dima, L. (2020). Is Romania prepared for eLearning during the COVID-19 pandemic? Sustainability, 12(13). https://doi.org/10.3390/su12135438
  • Epstein, J. L., & Van Voorhis, F. L. (2001a). More than minutes: Teachers’ roles in designing homework. Educational Psychologist, 36(3), 181-193. https://doi.org/10.1207/S15326985EP3603_4
  • Eren, O., & Henderson, D. (2011). Are we wasting our children’s time by giving them more homework? Economics of Education Review, 30(5), 950-961.
  • Farrow, S., Tymms, P., & Henderson, B. (1999). Homework and attainment in primary schools. British Educational Research Journal, 25(3), 323-341. https://doi.org/10.1080/0141192990250304
  • Gedik, M., & Orhan, S. (2013). İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi ödevleri hakkında görüşleri. Karadeniz Araştırmaları, 38(38), 135-148. https://doi.org/10.12787/KARAM608
  • Gedik, N., Altıntaş, E., & Kaya, H. (2018). Fen ve teknoloji dersinde verilen ev ödevleri hakkındaki öğrenci görüşleri. Journal of European Education, 1(1), 6-13.
  • Grolnick, W. S., & Slowiaczek, M. L. (1994). Parents’ involvement in children’s schooling: A multidimensional conceptualization and motivational model. Child Development, 65(1), 237-252. https://doi.org/10.1111/j.1467-8624.1994.tb00747.x
  • Gür, B., & Çelik, Z. (2009). Türkiye’de millî eğitim sistemi yapısal sorunlar ve öneriler. Ankara: Siyaset Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı.
  • Hong, E., Milgram, R., & Rowell, L. (2004). Homework motivation and preference: A learner-centered homework approach. Theory Into Practice, 43, 197-204. https://doi.org/10.1353/tip.2004.0036
  • Ilgaz, H., & Aşkar, P. (2013). Çevrimiçi uzaktan eğitim ortamında topluluk hissi ölçeği geliştirme çalışması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT, 1)(1). https://doi.org/10.16949/turcomat.94199
  • İşcan, A., Sevim, O., & Varışoğlu, B. (2012). Türkçe eğitimi alanında öğrenim gören lisansüstü öğrencilerinin bilgi okuryazarlığı düzeyleri. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 3(6), 205-215.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Jones, A. B. (2021). Homework with Impact: Why What You Set and How You Set It Matters.
  • Kalsen, C., Kaplan, İ., & Şimşek, M. (2020). İlkokullardaki ev ödevlerine ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 527-547. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.52925-622803
  • Kapıkıran, Ş., & Kıran, H. (1999). Ev ödevinin öğrencinin akademik başarısına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(5), 54-60.
  • Kavan, N., & Adıgüzel, A. (2021). Türkçe öğretmenlerinin salgın süreci eğitim faaliyetlerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(19), 138-155.
  • Keegan, D. (1996). Foundation of Distance Education (3rd ed.). London: Routledge.
  • Knollmann, M., & Wild, E. (2007). Quality of parental support and student’s emotions during homework: Moderating effects of students’ motivational orientations. European Journal of Psychology of Education, 22(1), 63-76. https://doi.org/10.1007/BF03173689
  • Koç, A. (2019). E-öğrenme ve Türk Eğitim sistemindeki yeri. Sosyal Bilimler Dergisi (SOBİDER, 3), 44-57.
  • Kouzma, N. M., & Kennedy, G. A. (2002). Homework, stress, and mood disturbance in senior high school students. Psychological Reports, 91(1), 193-198. https://doi.org/10.2466/pr0.2002.91.1.193
  • Kralovec, E., & Buell, J. (2000). The end of homework: How homework disrupts families, overburdens children and limits learning. Beacon Press.
  • Kutup, N. (2010). İnternet ve Sanat, Yeni Medya ve net.art. Akademik Bilişim, 10(9).
  • Lancker, W. V., & Parolin, Z. (2020). COVID-19, school closures, and child poverty: A social crisis in the making. The Lancet Public Health, 5(5), e243-e244. https://doi.org/10.1016/S2468-2667(20)30084-0
  • Liu, Z., & Huang, X. (2008). Gender differences in the online reading environment. Journal of Documentation, 64(4), 616-626. https://doi.org/10.1108/00220410810884101
  • McMullen, S. (2007). The Impact of Homework Time on Academic Achievement. The University of North Carolina at Chapel Hill.
  • Mora, T., & Escardíbul, J.-O. (2018). Home environment and parental involvement in homework during adolescence in Catalonia (Spain). Youth & Society, 50(2), 183-203. https://doi.org/10.1177/0044118X15626050
  • Ok, M., & Çalışkan, M. (2019). Ev ödevleri: Öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri. OPUS International Journal of Society Researches, 11(18), 594-620. https://doi.org/10.26466/opus.544599
  • Okan, S., & Arapgirlioglu, H. (2019). The effect of distance learning model on beginners’ level violin instruction. Turkish Online Journal of Distance Education, 20(1), 1-16. https://doi.org/10.17718/tojde.522366
  • O’Rourke-Ferrara, C. (1998). ERIC - ED425862—”Bu Akşam Bütün Ödevlerini Tamamladın mı Canım?”.
  • Ozur, N. K., & Şahin, S. (2017). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 324-347. https://doi.org/10.29299/kefad.2017.18.3.018
  • Özarslan, M., Kubat, B., & Bay, Ö. F. (2007). Uzaktan eğitim için entegre ofis dersi’nin web tabanlı içeriğinin geliştirilmesi ve üretilmesi. Akademik Bilişim, 07, 31.
  • Özdemir, B., & Gelbal, S. (2014). PISA 2009 sonuçlarına göre öğrenci başarısını etkileyen faktörlerin kanonik ortak etki analizi ile incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(175). https://doi.org/10.15390/EB.2014.3025
  • Özer, B., & Öcal, S. (2013). Sınıf öğretmenlerinin ev ödevlerine yönelik uygulamalarının ve görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2(1), 133-139.
  • Özer, B., & Öcal, S. (2012). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin ev ödevlerine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 1-16. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/zgefd/issue/47947/606625
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative Research & Evaluation Methods: Integrating Theory and Practice. SAGE Publications.
  • Punch, K. F. (2014). Sosyal araştırmalara giriş: Nicel ve nitel yaklaşımlar (Z. Etöz, Ed.; D. Bayrak, H. B. Arslan, ve Z. Akyüz, Çev.). Siyasal Kitabevi.
  • Ramdass, D., & Zimmerman, B. J. (2011). Developing self-regulation skills: The important role of homework. Journal of Advanced Academics, 22(2), 194-218. https://doi.org/10.1177/1932202X1102200202
  • Richardson, J., & Swan, K. (2003). An examination of social presence in online courses in relation to students’ perceived learning and satisfaction. JALN Volume, 7. https://doi.org/10.24059/olj.v7i1.1864
  • Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions and new directions. Contemporary Educational Psychology, 25(1), 54-67. https://doi.org/10.1006/ceps.1999.1020
  • Sarıbaş, S., & Babadağ, G. (2015). Temel eğitimin temel sorunları. AJELI-Anatolian Journal of Educational Leadership and Instruction, 3(1), 18-34.
  • Schunk, D. H., & Ertmer, P. A. (2000). Chapter 19 - Self-Regulation and Academic Learning: Self-Efficacy Enhancing Interventions. In M. Boekaerts, P. R. Pintrich, & M. Zeidner (Eds.), Handbook of Self-Regulation (pp. 631-649). Academic Press. https://doi.org/10.1016/B978-012109890-2/50048-2
  • Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). Covid-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırma Dergisi, 4(1), 40-53. https://doi.org/10.24315/tred.887203
  • Silinskas, G., & Kikas, E. (2019). Parental involvement in math homework: Links to children’s performance and motivation. Scandinavian Journal of Educational Research, 63(1), 17-37. https://doi.org/10.1080/00313831.2017.1324901
  • Simonson, M., & Schlosser. (2006). Uzaktan Eğitim: Tanım ve Terimler Sözlüğü. Retrieved from https://www.semanticscholar.org
  • Simplicio, J. (2006). Homework in the 21st century: The antiquated and ineffectual implementation of a time-honored educational strategy. Education, 126, 1.
  • Stoeger, H., & Ziegler, A. (2008). Evaluation of classroom-based training to improve self-regulation in time management tasks during homework activities with fourth graders. Metacognition and Learning, 3(3), 207-230. https://doi.org/10.1007/s11409-008-9027-z
  • Şen, H., & Gülcan, M. (2012). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda verilen ev ödevleri konusunda veli görüşleri. G.Ü. Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi, 29. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esef/issue/28791/308089
  • Şeref, İ., & Varışoğlu, B. (2015). İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi ödevleri hakkında görüşleri. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(4), 93-105.
  • TDK. (2019). 2019 Yılı – Türk Dil Kurumu. https://www.tdk.gov.tr
  • Tekinarslan, E., & Gürer, M. D. (2019). Açık ve uzaktan öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Trautwein, U. (2007). The homework–achievement relation reconsidered: Differentiating homework time, homework frequency, and homework effort. Learning and Instruction, 17(3), 372-388. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2007.02.009
  • Trautwein, U., & Köller, O. (2003). The relationship between homework and achievement—still much of a mystery. Educational Psychology Review, 15(2), 115-145. https://doi.org/10.1023/A:1023460414243
  • Türnüklü, D. A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 543-559.
  • Voorhis, F. (2004). Reflecting on the homework ritual: Assignments and designs. Theory Into Practice - THEORY PRACT, 43, 205-212. https://doi.org/10.1353/tip.2004.0037
  • Walkington, C., & Bernacki, M. L. (2019). Personalizing algebra to students’ individual interests in an intelligent tutoring system: Moderators of impact. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 29(1), 58-88. https://doi.org/10.1007/s40593-018-0168-1
  • Warton, P. M. (2001). The forgotten voices in homework: Views of students. Educational Psychologist, 36(3), 155-165. https://doi.org/10.1207/S15326985EP3603_2
  • Xu, J. (2004). Family help and homework management in urban and rural secondary schools. Teachers College Record - TEACH COLL REC, 106, 1786-1803. https://doi.org/10.1111/j.1467-9620.2004.00405.x
  • Yaşar, A., & Şimşek, N. (2022). Matematik öğretmenlerinin pandemi sürecindeki uzaktan öğretime ilişkin görüşleri. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 58-92. https://doi.org/10.54637/ebad.1030364
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yuladir, C., & Doğan, S. (2009). Fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin ev ödevi performansını arttırmaya yönelik bir eylem araştırması. Cankaya University Journal of Law, 12(2).
  • Yungul, O. (2018). Müzik eğitiminde web tabanlı uzaktan eğitim. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(2), 1333-1348.
  • Zimmerman, B. J., & Kitsantas, A. (2005). Homework practices and academic achievement: The mediating role of self-efficacy and perceived responsibility beliefs. Contemporary Educational Psychology, 30(4), 397-417. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2005.05.003
Toplam 92 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sosyal Bilgiler Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erhan Yaylak 0000-0003-4612-3041

Yücel Akdeniz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 28 Aralık 2024
Kabul Tarihi 31 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yaylak, E., & Akdeniz, Y. (2024). Teachers’ Opinions on Social Studies Course Homework in Distance Education Process. Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 70-95.