Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 1, 97 - 110, 23.06.2021

Öz

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Proje değildir

Teşekkür

Yayın yapma imkanı tanıdığınız için teşekkür ederim.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (2008). Bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenme. International Educational Technology Conference (IECT2008), May 6th, 2008. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Aslanargun, E. ve Eriş, H., M. (2013). Öğretim elemanlarının sınıf yönetiminde kullandıkları güç türleri ölçeğinin geliştirilmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (2), 207 – 220.
  • Aydın, M. (2010). Eğitim Yönetimi (9th Ed.). Ankara: Hatipoğlu Yayınları.
  • Bağcı, Z. (2015). The effect of managers’ power bases on employees’ job satisfaction: a study in the textile industry. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13 (3), 416 – 434.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (14th Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, N. (2010). Öğretmen Liderliği (2nd Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Clegg, S. R., Courpasson, D., & Phillips, N. (2006). Power and Organizations. London: SAGE Publications Ltd.
  • Greenberg, J., & Baron, R. A. (1997). Behavior in Organizations (6th Ed.). New Jersey: Prentice – Hall, Inc.
  • Karaman, A. (1999). Profesyonel Yöneticilerde Güç Kullanımı. İstanbul: Türkmen.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi (24th Ed.) (in 79). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Nahavandi, A., & Malekzadeh, A. R. (1999). Organizational Behavior. Newjersey: Prentice – Hall, Inc.
  • Hoy, W., K., & Miskel, C., G. (2012). Eğitim Yönetimi: Teori, Araştırma ve Uygulama (Trans. Ed. Turan, S.). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Koşar, S. (2012). Okul yönetiminde dinamikler: güç, politika ve etkileme. Özdemir, S. (Ed.), Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (1st Ed.) (in 96 – 123). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kurt, İ. (2008). Yetişkin Eğitimi (1st Ed.). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Mintzberg, H. (1983). Power in And Around Organizations. USA: Prentice – Hall, Inc.
  • Nesler, M.S., Quigley, B.M., Aguinis, H, Lee, S.J. & Tedeschi, J.T. (1999). The development and validation of a scale measuring global social power based on French and Raven’s power taxonomy, Journal of Applied Social Psychology, 29 (4), 750 – 771.
  • Pondy, L. R. (1966). A systems theory of organizational conflict. Academy of Management Journal, 9: 246 – 256.
  • Schermerhorn, J. R., Jr., Hunt, J. G., & Osborn, R. N. (2000). Organizational Behaviour (7th Ed.). USA: John Wiley & Sons, Inc.
  • Şahin, B. (2012). Metodoloji. Tanrıöğen, A. (Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri (3rd Ed.) (in 109 – 130). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şimşek, A. (2012). Araştırma modelleri. Şimşek, A. (Ed.), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (1st Ed.) (in 80 – 107). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Uzun, T. & Özdem, G. (2018). Öğretim elemanlarinin sınıf yönetiminde kullandıkları güç türlerinin değerlendirilmesi. 3rd International Symposium on Philosophy, Education, Art and History of Science, 10th – 13th October 2018, Giresun
  • Ültanır, E. ve Ültanır, G. (2005). Estonya, İngiltere ve Türkiye’de yetişkinler eğitiminde profesyonel standartlar. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1), 1 – 23.
  • Yukl, G., & Falbe, C. M. (1990). Influence tactics and objectives in upward, downward, and lateral influence attempts. Journal of Applied Psychologly, 75 (2), 132 – 140.
  • Yukl, G., & Tracey, B. (1992). Consequences of influence tactics used with subordinates, peers, and the boss. Journal of Applied Psychology, 77 (4), 525 – 535.

Power Types Used in Classroom Management

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 1, 97 - 110, 23.06.2021

Öz

In this study it is aimed to examine the usage of power types during the classroom management process. Its scope is which power types used and how these power types used by teaching staff at higher education. In this study general survey model, which is one of the quantitative research methods, was used. The data was collected with power types scale which is developed especially for higher education. The population of the study is MCBU Faculty of Education in 2021 Spring Term and reached about 348 prospective teachers as the sample of study. According to the findings of the study it can be said that the usage of individual power, the charismatic power, the knowledge power, the expert power, and the tolerance power are used at high level, the usage of legitimate power is at a lower level than the usage of other powers. And the usage of coercive power has been seen at the lowest level. The results support the literature, and especially it can be said that the usage of individual powers creates positive learning environment. There has been meaningful differs according to the gender and the departments of prospective teachers. Usage of power types shows meaningful differ, in favour of female prospective teachers. Also, Turkish Language Teaching Department shows meaningful differ in usage of power types.

Proje Numarası

Proje değildir

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (2008). Bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenme. International Educational Technology Conference (IECT2008), May 6th, 2008. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Aslanargun, E. ve Eriş, H., M. (2013). Öğretim elemanlarının sınıf yönetiminde kullandıkları güç türleri ölçeğinin geliştirilmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (2), 207 – 220.
  • Aydın, M. (2010). Eğitim Yönetimi (9th Ed.). Ankara: Hatipoğlu Yayınları.
  • Bağcı, Z. (2015). The effect of managers’ power bases on employees’ job satisfaction: a study in the textile industry. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13 (3), 416 – 434.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (14th Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, N. (2010). Öğretmen Liderliği (2nd Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Clegg, S. R., Courpasson, D., & Phillips, N. (2006). Power and Organizations. London: SAGE Publications Ltd.
  • Greenberg, J., & Baron, R. A. (1997). Behavior in Organizations (6th Ed.). New Jersey: Prentice – Hall, Inc.
  • Karaman, A. (1999). Profesyonel Yöneticilerde Güç Kullanımı. İstanbul: Türkmen.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi (24th Ed.) (in 79). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Nahavandi, A., & Malekzadeh, A. R. (1999). Organizational Behavior. Newjersey: Prentice – Hall, Inc.
  • Hoy, W., K., & Miskel, C., G. (2012). Eğitim Yönetimi: Teori, Araştırma ve Uygulama (Trans. Ed. Turan, S.). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Koşar, S. (2012). Okul yönetiminde dinamikler: güç, politika ve etkileme. Özdemir, S. (Ed.), Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (1st Ed.) (in 96 – 123). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kurt, İ. (2008). Yetişkin Eğitimi (1st Ed.). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Mintzberg, H. (1983). Power in And Around Organizations. USA: Prentice – Hall, Inc.
  • Nesler, M.S., Quigley, B.M., Aguinis, H, Lee, S.J. & Tedeschi, J.T. (1999). The development and validation of a scale measuring global social power based on French and Raven’s power taxonomy, Journal of Applied Social Psychology, 29 (4), 750 – 771.
  • Pondy, L. R. (1966). A systems theory of organizational conflict. Academy of Management Journal, 9: 246 – 256.
  • Schermerhorn, J. R., Jr., Hunt, J. G., & Osborn, R. N. (2000). Organizational Behaviour (7th Ed.). USA: John Wiley & Sons, Inc.
  • Şahin, B. (2012). Metodoloji. Tanrıöğen, A. (Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri (3rd Ed.) (in 109 – 130). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şimşek, A. (2012). Araştırma modelleri. Şimşek, A. (Ed.), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (1st Ed.) (in 80 – 107). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Uzun, T. & Özdem, G. (2018). Öğretim elemanlarinin sınıf yönetiminde kullandıkları güç türlerinin değerlendirilmesi. 3rd International Symposium on Philosophy, Education, Art and History of Science, 10th – 13th October 2018, Giresun
  • Ültanır, E. ve Ültanır, G. (2005). Estonya, İngiltere ve Türkiye’de yetişkinler eğitiminde profesyonel standartlar. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1), 1 – 23.
  • Yukl, G., & Falbe, C. M. (1990). Influence tactics and objectives in upward, downward, and lateral influence attempts. Journal of Applied Psychologly, 75 (2), 132 – 140.
  • Yukl, G., & Tracey, B. (1992). Consequences of influence tactics used with subordinates, peers, and the boss. Journal of Applied Psychology, 77 (4), 525 – 535.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Research Article
Yazarlar

Remzi Yıldırım 0000-0002-6918-5416

Proje Numarası Proje değildir
Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldırım, R. (2021). Power Types Used in Classroom Management. Osmangazi Journal of Educational Research, 8(1), 97-110.