Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Elementary School Mathematics Teachers’ Mathematical Modelling Attitudes in Terms of Various Variables

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 1, 95 - 117, 14.09.2024
https://doi.org/10.59409/ojer.1475851

Öz

This study aims to examine elementary mathematics teachers' attitudes towards mathematical modelling in terms of various variables. The current study is particularly important as it is one of the few ones in our country to investigate this type of work, focusing on the attitudes of elementary mathematics teachers towards mathematical modelling across all sub-dimensions. A survey model, one of the quantitative research methods, was used, and the sample of the study consisted of 102 elementary mathematics teachers working at official secondary schools and official imam hatip secondary schools in Aydın province during the 2023-2024 academic year, determined through an appropriate sampling method. The Mathematical Modelling Attitude Scale was used as the data collection tool in the study. The research revealed that elementary mathematics teachers exhibit a low level of attitude towards mathematical modelling. Although their motivation sub-dimension towards mathematical modelling was high, the real-life sub-dimension was moderate, while the constructivism and understanding sub-dimensions were low. However, it was found that the sub-dimension and overall scores of the mathematical modelling attitude scale of elementary mathematics teachers did not differ according to gender, faculty of graduation, age, and professional experience, but they did differ according to level of education.

Kaynakça

  • Akgün, L., Çiltaş, A., Deniz, D., Çiftçi, Z., Işık, A. (2013). İlköğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme ile ilgili farkındalıkları. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (12), 1-34.
  • Albayrak, E., & Çiltaş, A. (2017). Türkiye’de matematik eğitimi alanında yayınlanan matematiksel model ve modelleme araştırmalarının betimsel içerik analizi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9, 258-283.
  • Albayrak, H. B., & Efendioğlu, A. (2023). Sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerinden matematiksel modelleme. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (65), 38-70.
  • Arı, A. A., Demir, B., & Çakır, E. (2023). Matematik öğretmeni adaylarının matematiksel model ve modellemeye ilişkin algıları: Bir metafor çalışması. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 6(1), 156-176.
  • Asempapa, R. S. (2020). The development of teachers’ knowledge of the nature of mathematical modeling scale. International Journal of Assessment Tools in Education, 7(2), 236-254.
  • Asempapa, R. S. (2022). Examining practicing teachers' knowledge and attitudes toward mathematical modeling. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 10(2), 272-292.
  • Asempapa, R. S. & Brooks, G. P. (2022). Factor analysis and psychometric evaluation of the mathematical modeling attitude scale for teachers of mathematics. Journal of Mathematics Teacher Education, 25, 131–161.
  • Aslan, A., & Yadigaroğlu, M. (2013). Eğitim fakültelerindeki fen ve matematik lisansüstü öğrencilerinin model ve modelleme hakkındaki görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 123-132.
  • Bal, A. P., & Doganay, A. (2014). Improving primary school prospective teachers' understanding of the mathematics modeling process. Educational Sciences: Theory and Practice, 14(4), 1375-1384.
  • Bilen, N., & Çiltaş, A. (2015). Ortaokul matematik dersi beşinci sınıf öğretim programı’nın öğretmen görüşlerine göre matematiksel model ve modelleme açısından incelemesi. E-Kafkas Journal of Educational Research, 2(2), 40-54.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2023). Bilimsel araştırma yöntemleri (34.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. New Jersey: Pearson Merrill Prentice Hall.
  • Dede, A. T., & Güzel, E. B. (2013). Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin model oluşturma etkinlikleri ve matematik derslerinde kullanımlarına ilişkin görüşleri. Bartin University Journal of Faculty of Education, 2(1), 300-322.
  • Demir, B., Sert Çelik, H., Arı, A. A. & Kaleli Yılmaz, G. (2023). Matematiksel modelleme tutum ölçeği’nin (MMTÖ) Türkçe uyarlaması. EKEV Akademi Dergisi, 94, 52-65.
  • Deniz, D., & Akgün, L. (2018). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme becerilerinin incelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(24), 294-312.
  • Doruk, B. K. (2010). Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Duran, M., Doruk, M., & Kaplan, A. (2016). Matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme süreçleri: Kaplumbağa paradoksu örneği. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 5(4), 55-71.
  • Durandt, R., & Jacobs, G. J. (2014). Mathematics student teachers’ approach to, experience of and attitudes towards mathematical modelling. In Proceedings of the 5th International Conference on Mathematics, Science and Technology Education, 70-80.
  • Durandt, R., Blum, W., & Lindl, A. (2022). Fostering mathematical modelling competency of South African engineering students: which influence does the teaching design have?. Educational Studies in Mathematics, 109(2), 361-381.
  • Eker, T. (2019). Matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme etkinliklerinde karşilaştiklari güçlükler (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. https://acikbilim.yok.gov.tr/bitstream/handle/20.500.12812/218641/yokAcikBilim_10318793.pdf?sequence=-1&isAllowed=y
  • Eraslan, A. (2012). Prospective elementary mathematics teachers’ modeling processes on a model eliciting activity. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(4), 2953-2968.
  • Fitri, P., & Hiltrimartin, C. (2020). Attitude of middle school students toward mathematical modelling. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1480, No. 1, p. 012043). IOP Publishing.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N., & Hyun, H. (2012). How to design and evaluate research in education (8. b.). New York: McGraw-Hill.
  • Güder, Y. (2013). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematiksel modellemeye ilişkin görüşleri/Opinions of secondary school mathematics teachers on mathematical modelling. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Hidayat, R., Idris, W. I. W., Qudratuddarsi, H., & Rahman, M. N. A. (2021). Validation of the Mathematical modeling attitude scale for Malaysian mathematics teachers. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 17(12), em2047.
  • Işık, A., & Mercan, E. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin model ve modelleme hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1835-1850.
  • İncikabı, S., & Biber, A. Ç. (2020). Ortaokul matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme farkındalıklarının araştırılması. Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal), 4(1), 55-72.
  • Kaiser, G., & Sriraman, B. (2006). A global survey of ınternational perspectives on modelling in mathematics education. ZDM, 38(3), 302-310.
  • Karalı, D. (2013). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme hakkındaki görüşlerinin ortaya çıkarılması. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi, (23. Basım), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kaya, D., & Keşan, C. (2022). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme süreçleri: su israfı örneği. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 1068-1097.
  • Kertil, M. (2008). Matematik öğretmen adaylarının problem çözme becerilerinin modelleme sürecinde incelenmesi. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Korkmaz, E. (2010). İlköğretim matematik ve sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel modellemeye yönelik görüşleri ve matematiksel modelleme yeterlikleri. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Lesh, R., & Doerr, H. M. (2003). A modeling perspective on teacher development. In R. A. Lesh & H. Doerr (Eds.), Beyond constructivism: Models and modeling perspectives on mathematics problem solving, learning, and teaching (pp. 3-33). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Lesh, R., & Harel, G. (2003). Problem solving, modeling, and local conceptual developing. Mathematical Thinking and Learning, 5(2&3), 157-189.
  • Lesh, R., Galbraith, P. L., Haines, C. R., & Hurford, A. (2010). Modeling students’ mathematical modeling competencies. Boston, MA: Springer US. doi, 10, 978-1.
  • Mehraein, S., & Gatabi, A. R. (2014). Gender and mathematical modelling competency: primary students’ performance and their attitude. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 128, 198-203.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). Ortaöğretim matematik (9-12. Sınıflar) dersi öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2017). Öğretmen strateji belgesi (2017-2023). Ankara: Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2024). Matematik dersi öğretim programı (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) -Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli. https://cdn.eba.gov.tr/icerik/GorusOneri/2024Programlar/2024programmat5678.pdf
  • Özdemir, E. (2014). Matematik eğitiminde modelleme üzerine öğrenme-öğretme uygulamaları. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Özturan Sağırlı, M., Kırmacı, U. & Bulut, S. (2010). Türev konusunda uygulanan matematiksel modelleme yönteminin ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarılarına ve öz düzenleme becerilerine etkisi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(2), 221-247.
  • Pilten, P., Serin, M. K., & Işık, N. (2016). Sınıf öğretmenlerinin matematiksel modellemeye ilişkin algılarını belirlemeye yönelik bir olgubilim çalışması. Electronic Turkish Studies, 11(3), 1919-1919
  • Saka, E. (2023). Teachers' opinions on the applicability of model eliciting activities. International Journal of Education, Technology and Science, 3(3), 1053-1077.
  • Sarı, O. S., & Özturan Sağırlı, M. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme hakkındaki farkındalıkları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 335-359.
  • Soon, T. L., & Cheng, A. K. (2013). Pre-service secondary school teachers’ knowledge in mathematical modelling–A case study. Teaching mathematical modelling: Connecting to research and practice, 373-384.
  • Şahal, M., & Özdemir, A. (2021). Matematiksel modelleme eğitiminin ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modellemenin doğasına ilişkin bilgilerine katkısı: Bir eylem araştırması. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(1), 124-145.
  • Şahin, N., & Eraslan, A. (2019). Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının matematik uygulamaları dersinde modelleme etkinliklerinin kullanılmasına yönelik görüşler. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 10(2), 373-393.
  • Türk Dil Kurumu. (2023). Türkçe Sözlük. Erişim adresi: https://sozluk.gov.tr/
  • Tekin, A. (2012). Matematik öğretmenlerinin model oluşturma etkinliği tasarım süreçleri ve etkinliklere yönelik görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Tekin, A. & Bukova Güzel, E. (2011). Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modellemeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. 20. Eğitim Bilimleri Kurultayı. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 8-10 Eylül 2011, Burdur.
  • Tekin, A., Hıdıroğlu, Ç. & Bukova Güzel, E. (2011). Examining of model eliciting activities developed by prospective mathematics teachers. Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. ODTÜ, 10-15 Temmuz 2011, Ankara.
  • Thomas, K., & Hart, J. (2010). Pre-service teachers’ perceptions of model eliciting activities. Modeling Students' Mathematical Modeling Competencies: ICTMA 13, 531-538.
  • Tuna, A., Biber, A. Ç., & Yurt, N. (2013). Matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme becerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 129-146.
  • Tutak, T., & Güder, Y. (2014). Matematiksel modellemenin tanımı, kapsamı ve önemi. Turkish Journal of Educational Studies, 1(1), 173-190
  • Urhan, S., & Dost, Ş. (2016). Matematiksel modelleme etkinliklerinin derslerde kullanımı: öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59), 1279-1295.
  • Yanık, H. B., Bağdat, O., & Koparan, M. (2017). Ortaokul öğretmen adaylarının matematiksel modelleme problemlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(1), 80-101.
  • Yenilmez, K., & Yıldız, Ş. (2019). Matematiksel modelleme ile ilgili lisansüstü tezlerin tematik içerik analizi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1-22. https://doi.org/10.17494/ogusbd.548180
Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 1, 95 - 117, 14.09.2024
https://doi.org/10.59409/ojer.1475851

Öz

Kaynakça

  • Akgün, L., Çiltaş, A., Deniz, D., Çiftçi, Z., Işık, A. (2013). İlköğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme ile ilgili farkındalıkları. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (12), 1-34.
  • Albayrak, E., & Çiltaş, A. (2017). Türkiye’de matematik eğitimi alanında yayınlanan matematiksel model ve modelleme araştırmalarının betimsel içerik analizi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9, 258-283.
  • Albayrak, H. B., & Efendioğlu, A. (2023). Sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerinden matematiksel modelleme. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (65), 38-70.
  • Arı, A. A., Demir, B., & Çakır, E. (2023). Matematik öğretmeni adaylarının matematiksel model ve modellemeye ilişkin algıları: Bir metafor çalışması. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 6(1), 156-176.
  • Asempapa, R. S. (2020). The development of teachers’ knowledge of the nature of mathematical modeling scale. International Journal of Assessment Tools in Education, 7(2), 236-254.
  • Asempapa, R. S. (2022). Examining practicing teachers' knowledge and attitudes toward mathematical modeling. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 10(2), 272-292.
  • Asempapa, R. S. & Brooks, G. P. (2022). Factor analysis and psychometric evaluation of the mathematical modeling attitude scale for teachers of mathematics. Journal of Mathematics Teacher Education, 25, 131–161.
  • Aslan, A., & Yadigaroğlu, M. (2013). Eğitim fakültelerindeki fen ve matematik lisansüstü öğrencilerinin model ve modelleme hakkındaki görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 123-132.
  • Bal, A. P., & Doganay, A. (2014). Improving primary school prospective teachers' understanding of the mathematics modeling process. Educational Sciences: Theory and Practice, 14(4), 1375-1384.
  • Bilen, N., & Çiltaş, A. (2015). Ortaokul matematik dersi beşinci sınıf öğretim programı’nın öğretmen görüşlerine göre matematiksel model ve modelleme açısından incelemesi. E-Kafkas Journal of Educational Research, 2(2), 40-54.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2023). Bilimsel araştırma yöntemleri (34.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. New Jersey: Pearson Merrill Prentice Hall.
  • Dede, A. T., & Güzel, E. B. (2013). Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin model oluşturma etkinlikleri ve matematik derslerinde kullanımlarına ilişkin görüşleri. Bartin University Journal of Faculty of Education, 2(1), 300-322.
  • Demir, B., Sert Çelik, H., Arı, A. A. & Kaleli Yılmaz, G. (2023). Matematiksel modelleme tutum ölçeği’nin (MMTÖ) Türkçe uyarlaması. EKEV Akademi Dergisi, 94, 52-65.
  • Deniz, D., & Akgün, L. (2018). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme becerilerinin incelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(24), 294-312.
  • Doruk, B. K. (2010). Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Duran, M., Doruk, M., & Kaplan, A. (2016). Matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme süreçleri: Kaplumbağa paradoksu örneği. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 5(4), 55-71.
  • Durandt, R., & Jacobs, G. J. (2014). Mathematics student teachers’ approach to, experience of and attitudes towards mathematical modelling. In Proceedings of the 5th International Conference on Mathematics, Science and Technology Education, 70-80.
  • Durandt, R., Blum, W., & Lindl, A. (2022). Fostering mathematical modelling competency of South African engineering students: which influence does the teaching design have?. Educational Studies in Mathematics, 109(2), 361-381.
  • Eker, T. (2019). Matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme etkinliklerinde karşilaştiklari güçlükler (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. https://acikbilim.yok.gov.tr/bitstream/handle/20.500.12812/218641/yokAcikBilim_10318793.pdf?sequence=-1&isAllowed=y
  • Eraslan, A. (2012). Prospective elementary mathematics teachers’ modeling processes on a model eliciting activity. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(4), 2953-2968.
  • Fitri, P., & Hiltrimartin, C. (2020). Attitude of middle school students toward mathematical modelling. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1480, No. 1, p. 012043). IOP Publishing.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N., & Hyun, H. (2012). How to design and evaluate research in education (8. b.). New York: McGraw-Hill.
  • Güder, Y. (2013). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematiksel modellemeye ilişkin görüşleri/Opinions of secondary school mathematics teachers on mathematical modelling. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Hidayat, R., Idris, W. I. W., Qudratuddarsi, H., & Rahman, M. N. A. (2021). Validation of the Mathematical modeling attitude scale for Malaysian mathematics teachers. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 17(12), em2047.
  • Işık, A., & Mercan, E. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin model ve modelleme hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1835-1850.
  • İncikabı, S., & Biber, A. Ç. (2020). Ortaokul matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme farkındalıklarının araştırılması. Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal), 4(1), 55-72.
  • Kaiser, G., & Sriraman, B. (2006). A global survey of ınternational perspectives on modelling in mathematics education. ZDM, 38(3), 302-310.
  • Karalı, D. (2013). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme hakkındaki görüşlerinin ortaya çıkarılması. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi, (23. Basım), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kaya, D., & Keşan, C. (2022). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme süreçleri: su israfı örneği. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 1068-1097.
  • Kertil, M. (2008). Matematik öğretmen adaylarının problem çözme becerilerinin modelleme sürecinde incelenmesi. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Korkmaz, E. (2010). İlköğretim matematik ve sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel modellemeye yönelik görüşleri ve matematiksel modelleme yeterlikleri. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Lesh, R., & Doerr, H. M. (2003). A modeling perspective on teacher development. In R. A. Lesh & H. Doerr (Eds.), Beyond constructivism: Models and modeling perspectives on mathematics problem solving, learning, and teaching (pp. 3-33). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Lesh, R., & Harel, G. (2003). Problem solving, modeling, and local conceptual developing. Mathematical Thinking and Learning, 5(2&3), 157-189.
  • Lesh, R., Galbraith, P. L., Haines, C. R., & Hurford, A. (2010). Modeling students’ mathematical modeling competencies. Boston, MA: Springer US. doi, 10, 978-1.
  • Mehraein, S., & Gatabi, A. R. (2014). Gender and mathematical modelling competency: primary students’ performance and their attitude. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 128, 198-203.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). Ortaöğretim matematik (9-12. Sınıflar) dersi öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2017). Öğretmen strateji belgesi (2017-2023). Ankara: Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2024). Matematik dersi öğretim programı (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) -Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli. https://cdn.eba.gov.tr/icerik/GorusOneri/2024Programlar/2024programmat5678.pdf
  • Özdemir, E. (2014). Matematik eğitiminde modelleme üzerine öğrenme-öğretme uygulamaları. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Özturan Sağırlı, M., Kırmacı, U. & Bulut, S. (2010). Türev konusunda uygulanan matematiksel modelleme yönteminin ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarılarına ve öz düzenleme becerilerine etkisi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(2), 221-247.
  • Pilten, P., Serin, M. K., & Işık, N. (2016). Sınıf öğretmenlerinin matematiksel modellemeye ilişkin algılarını belirlemeye yönelik bir olgubilim çalışması. Electronic Turkish Studies, 11(3), 1919-1919
  • Saka, E. (2023). Teachers' opinions on the applicability of model eliciting activities. International Journal of Education, Technology and Science, 3(3), 1053-1077.
  • Sarı, O. S., & Özturan Sağırlı, M. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme hakkındaki farkındalıkları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 335-359.
  • Soon, T. L., & Cheng, A. K. (2013). Pre-service secondary school teachers’ knowledge in mathematical modelling–A case study. Teaching mathematical modelling: Connecting to research and practice, 373-384.
  • Şahal, M., & Özdemir, A. (2021). Matematiksel modelleme eğitiminin ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modellemenin doğasına ilişkin bilgilerine katkısı: Bir eylem araştırması. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(1), 124-145.
  • Şahin, N., & Eraslan, A. (2019). Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının matematik uygulamaları dersinde modelleme etkinliklerinin kullanılmasına yönelik görüşler. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 10(2), 373-393.
  • Türk Dil Kurumu. (2023). Türkçe Sözlük. Erişim adresi: https://sozluk.gov.tr/
  • Tekin, A. (2012). Matematik öğretmenlerinin model oluşturma etkinliği tasarım süreçleri ve etkinliklere yönelik görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Tekin, A. & Bukova Güzel, E. (2011). Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modellemeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. 20. Eğitim Bilimleri Kurultayı. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 8-10 Eylül 2011, Burdur.
  • Tekin, A., Hıdıroğlu, Ç. & Bukova Güzel, E. (2011). Examining of model eliciting activities developed by prospective mathematics teachers. Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. ODTÜ, 10-15 Temmuz 2011, Ankara.
  • Thomas, K., & Hart, J. (2010). Pre-service teachers’ perceptions of model eliciting activities. Modeling Students' Mathematical Modeling Competencies: ICTMA 13, 531-538.
  • Tuna, A., Biber, A. Ç., & Yurt, N. (2013). Matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme becerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 129-146.
  • Tutak, T., & Güder, Y. (2014). Matematiksel modellemenin tanımı, kapsamı ve önemi. Turkish Journal of Educational Studies, 1(1), 173-190
  • Urhan, S., & Dost, Ş. (2016). Matematiksel modelleme etkinliklerinin derslerde kullanımı: öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59), 1279-1295.
  • Yanık, H. B., Bağdat, O., & Koparan, M. (2017). Ortaokul öğretmen adaylarının matematiksel modelleme problemlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(1), 80-101.
  • Yenilmez, K., & Yıldız, Ş. (2019). Matematiksel modelleme ile ilgili lisansüstü tezlerin tematik içerik analizi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1-22. https://doi.org/10.17494/ogusbd.548180
Toplam 58 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Altıntaş

Şükrü İlgün

İsmail Soytetir

Yayımlanma Tarihi 14 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 30 Nisan 2024
Kabul Tarihi 2 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altıntaş, E., İlgün, Ş., & Soytetir, İ. (2024). Examination of Elementary School Mathematics Teachers’ Mathematical Modelling Attitudes in Terms of Various Variables. Osmangazi Journal of Educational Research, 11(1), 95-117. https://doi.org/10.59409/ojer.1475851