Bu araştırma, müzik bilimleri bölümünde okuyan öğrencilerin farklı sebeplerle yöneldikleri müzik öğretmenliği mesleğine ilişkin görüşlerinin ortaya konulması yoluyla bu konuda yapılabilecek yenilik ve düzenlemelere ışık tutması açısından önemlidir. Araştırmanın katılımcılarını, 2016 Bahar Döneminde Kırıkkale Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümünün dördüncü sınıfında okuyan pedagojik formasyon almaya hak kazanmış ve pedagojik formasyon eğitimi alan 7 kız, 26 erkek olmak üzere toplam 33 öğrenci oluşturmaktadır. Kırıkkale Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümü dördüncü sınıfında okuyan formasyon almaya hak kazanmış ve formasyon eğitimi alan toplam 33 öğrencinin öğretmenlik mesleğine yönelik görüşlerine göre; öğretmenlik mesleğini istedikleri ortadadır ancak iş bulma kaygılarının da olduğu göz ardı edilemez bir gerçektir.
The research is important in terms of providing an insight to regulations and innovations to be done in this topic by showing views of students studying at Department of Musicology in regard to music teaching profession that they approached due to different reasons. This research is a descriptive research in which qualitative research data collection techniques are used. Participants of research is composed of total 33 students including 7 females, 26 males, studying at 4th class of Kırıkkale University Faculty of Fine Arts Department of Musicology in 2016 Spring Semester who became entitled to have pedagogical formation and having pedagogical formation. According to 33 students’ views in regard to music teaching profession, studying at 4th class of Kırıkkale University Faculty of Fine Arts Department of Musicology who became entitled to have pedagogical formation and having pedagogical formation; it is obvious that they willingly chose being a teacher but it is a non-negligible fact that they have worries on finding a job.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2 |