Bu çalışmada ortaöğretim öğrencilerinin mutluluk düzeyleri ile dijital
oyun bağımlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi ve cinsiyete göre
dijital oyun bağımlılığı düzeylerinde farklılaşma durumlarının belirlenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Erzurum il merkezinde 9, 10, 11 ve 12.
sınıflarda öğrenim görmekte olan 446 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin cinsiyetlerine göre dağılımları incelendiğinde, % 53,8’inin
erkek (n=240), % 46,2’sinin (n=206) kız olduğu görülmektedir.
Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Mutluluk Ölçeği ve Dijital Oyun Bağımlılığı
Ölçeği kullanılmıştır. Ortaöğretim öğrencilerinin mutluluk puanları ile dijital
oyun bağımlılık düzeyleri arasındaki ilişki Pearson korelasyon analiz yöntemiyle
saptanmıştır. Ayrıca mutluluk puanlarının dijital oyun bağımlılığı üzerindeki
yordayıcı ilişkisi ise basit doğrusal regresyon analizi ile test edilmiştir. Öğrencilerin
dijital oyun bağımlılık düzeylerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık
gösterip göstermediğini saplamak için Bağımsız Gruplar İçin t-testi analizi
yönteminden faydalanılmıştır. Bu analizleri gerçekleştirmek için SPSS-22
istatistik analiz programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin mutluluk düzeyleri ile dijital oyun
bağımlılıkları arasında düşük düzeyde ve negatif yönde anlamlı bir ilişki
olduğu bulunmuştur. Yapılan basit doğrusal regresyon analizi sonuçlarına göre,
mutluluk düzeyi puanlarının dijital oyun bağımlılık düzeylerini anlamlı olarak
yordadığı ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin cinsiyetlerine göre dijital oyun
bağımlılık düzeylerinin anlamlı farklılaşma gösterip göstermediğini belirlemek
amacıyla yapılan bağımsız örneklemler için t testi uygulamasında, erkeklerin
kızlara göre anlamlı düzeyde daha fazla dijital oyun bağımlılığı yaşadığı
belirlenmiştir.
In this study, it was aimed to investigate the
relationship between secondary school students happiness levels and digital
game addiction levels and to determine the differentiation status of digital
game addiction levels by gender. The study group of the research consists of
446 students studying in 9th, 10th, 11th and 12th grades in Erzurum city
center. When the distribution of the students according to their gender was
examined, 53.8% were male (n=240) and 46.2% (N=206) were female. Personal data
form, happiness scale and digital game dependency scale were used in the
collection of data. The relationship between the happiness scores of secondary
school students and their levels of digital play addiction was determined by
pearson correlation analysis. In addition, the predictor relationship of
happiness scores on digital game dependence was tested by simple linear
regression analysis. Again, T-test analysis was used for independent groups
whether the students levels of digital play dependence differ significantly
according to their gender. The SPSS-22 statistical program was used to perform
these analyses. As a result of the research, it was found that there was a low,
negatively significant relationship between the students happiness levels and
their digital game dependencies. According to the results of a simple linear
regression analysis conducted, the happiness level scores digital game
dependency levels it has been revealed that it predicts meaningfully. In the T
test for independent samples to determine whether the students levels of
digital game dependence with respect to their gender showed significant
differentiation, it was determined that boys experienced more digital game
dependence than girls.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 |