Bu çalışmada, Covid-19 kriz sürecinde uzaktan eğitim yoluyla muhasebe dersi alan öğrencilerin gerek
uzaktan eğitim sistemine gerekse muhasebe derslerinin uzaktan eğitim sistemiyle yürütülmesine ilişkin bakış
açılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
MYO’nun ve Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO’nun Muhasebe ve Vergi Uygulamaları
bölümlerinde okuyan öğrencilere konuya yönelik bir anket çalışması uygulanmıştır. Anket sonucunda elde
edilen veriler, IBM SPSS 20 paket programında analiz edilmiştir. Çalışmada ulaşılan bulgular, uygun
görülen analiz yöntemleriyle yorumlanmaya çalışılmıştır. Çalışma sonucunda, öğrencilerin muhasebe
derslerini uzaktan eğitimle almalarına ilişkin olumsuz bir takım düşüncelerinin olduğu, muhasebe eğitiminde
yüz yüze eğitimi tercih ettikleri yönünde sonuçlar ortaya çıkmıştır.
In this study, it was aimed to evaluate the perspectives of the students who took accounting courses through distance education during the Covid-19 crisis. They were asked about both on the distance education system as a whole and on the lectures of accounting through the distance education system.For this purpose, a survey study was applied to the students of accounting and taxation departments of Vocational School of Ağrı Ibrahim Çeçen University and Social Sciences Vocational School of Bitlis Eren University.The data obtained as a result of the survey were analyzed in the IBM SPSS20 package program. Findings obtained in the study were tried to be interpreted with appropriate analysis methods. As a result of the study, students had negative thoughts about taking accounting courses through distance education and preferred face-to-face training in accounting education.
Keywords: Pandemic, Distance Education and Accounting
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |