Bu çalışma kedi ve köpek sahiplerinin mama tercihlerinde etkili olan faktörleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada ayrıca bu tercihlerde etkili olan faktörlerin evcil hayvan türüne (kedi ya da köpek) ve temel bazı demografik (yaş, cinsiyet, medeni durum, meslek, gelir seviyesi) değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amaçlanmıştır. Bu çalışmanın kapsamını Malatya ilinde bulunan kedi ve köpek sahipleri oluşturmaktadır. Katılımcılardan elde edilen verilerin dağılımı, frekans ve yüzde değerleri ile gösterilmiştir. Araştırmanın verileri evcil hayvan sahiplerinin mama tercihlerini etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen ölçek formuyla toplanmıştır. Araştırmanın amaçları kapsamında geliştirilen soruların test edilmesi amacıyla alt gruplara düşen birey sayısının 30’dan düşük olması ya da normal dağılım göstermemesi nedeniyle non-parametrik testler (Mann Whitney U ve Kruskal Wallis) kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, evcil hayvan (kedi ve köpek) sahiplerinin mama tercihlerini etkileyen unsurların üç temel faktör altında sıralandığını göstermektedir. Analiz sonuçlarına göre bu üç temel faktör reklam, fiyat ve ürün olarak ortaya çıkmıştır. Araştırmanın bir diğer sonucu da evcil hayvan sahiplerinin mama tercihlerini etkileyen faktörlere (reklam, fiyat ve ürün) ilişkin görüşlerinin, sahip olunan hayvan türüne (kedi ve köpek) ve bazı değişkenlere göre alt boyutlarda farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1 |