The last acquired skill is writing when it comes to basic language skills. Writing is a kind of skill that can be applied when the other skills are acquired. Thus, it is necessary to acquire listening, speaking and reading skills before teaching writing skills as it is fed on these skills. The task of native language teaching programmes is to enable learners to use these skills effectively in their lives. Because of the fact that other skills, especially listening and speaking, also partly reading are acquired in the family, only writing is acquired in formal education institutions. In this sense, it is assessed in a separate category in native language programmes. Research carried out both in Turkey and in the world shows that neither in our country, nor in the world is the writing skill at the desired level. These research focus on the reasons why the learners' creativity levels are low when writing is concerned. The reasons are thought to be learners, teachers, environment and the education system itself.
writing training australia native language teaching programme use of material
Ana dili ediniminde dinleme ile başlayan dil gelişim süreci konuşma, ardından okuma ve en son aşamada yazma ile devam etmektedir. Birey, dünyaya geldiği andan itibaren aile ortamında dinleme ve konuşma becerisi kazanırken; okuma ve yazma becerisini formal eğitim sürecinde okullarda kazanmaktadır. Bu süreçte ana dili öğretimi programlarından beklenen bu becerileri bireylerin günlük yaşamlarında etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamaktır. Bu anlamda yazma becerisinin kazandırılmasında ana dili programları önemli bir yere sahiptir. Bu araştırmanın amacı, dünya genelinde en güncel programlardan olan Avusturalya ana dili öğretim programı içerisinde yer alan yazma eğitiminde nasıl bir yol izlendiğini tespit etmektir. Betimsel bir araştırma niteliği taşıyan çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu doğrultuda programdaki yazma becerisine yönelik etkinlik örnekleri yaş grubu ve sınıf düzeylerine göre incelenmiştir. Araştırma sonucunda programda yazma becerisinin sadece sınıfta ortamında kalmadığı, bireylerin günlük yaşamlarında etkin bir biçimde kullanabilecekleri bir beceri olduğu gözlenmiştir.
Yazma eğitimi Avustralya ana dili programı materyal kullanımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Fen ve Bilgisayar Alanları Eğitimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 32 Sayı: 1 |