The aim of this study was to determine the effect of different life experiences -camp life and the high and low rope tracks activities -on the perception of self-efficacy.86 volunteers participated in the study. The average age of participants was 21.31 ± 1.39 years. This study was done as pretest-posttest control group with quasiexperimental model and the data were collected using Self-Effectiveness-Efficacy Scale. It was determined that the camp activity and the content of it had no significant effect on the independent variable of gender (p>0.05), but had a significant positive effect on the participants' self-efficacy perceptions (p<0.05).As a result, it could be said that the whole camp life and activities created with rope trails have positive impact on perceptions of the participants’ self-efficacy.
Experiential learning outdoor education self-efficacy-sufficiency
Bu çalışmanın amacı farklı yaşantı tecrübelerinin -kamp yaşantısı ve ip parkurları ile yapılan etkinlikler- öz-etkililik algısına etkisinin belirlenmesidir. Çalışmamıza 86 gönüllü katılmıştır. Katılımcıların yaş ortalaması 21,31±1,39 yıldır. Bu çalışma Ön-test-Son-test kontrol gruplu yarı deneme modelinde olup, veriler Öz-Etkililik-Yeterlik Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, yapılan kamp aktivitesi ve içeriğinin cinsiyet bağımsız değişkeni açısından bir fark yaratmadığı (p>0,05), ancak katılımcıların öz-etkililik algılarında anlamlı pozitif etkisinin olduğu (p<0,05)tespit edilmiştir.
Sonuç olarak kamp yaşantısı ve ip parkurları ile oluşturulan etkinlikler bütününün, katılımcıların öz-etkililik algılarını olumlu etkilediği söylenebilir.
Anahtar Kelimeler: Açık alan eğitimleri, öz-etkililik, yaşantısal öğrenme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Psiko Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 2 |