Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

METACOGNITIVE LEARNING STRATEGIES AND ACADEMIC SELFEFFICACY OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT SCHOOL STUDENTS

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 2, 13 - 22, 01.07.2014
https://doi.org/10.17155/spd.31708

Öz

The purpose of this study was to analyze perceived levels of metacognitive learning strategies and academic self-efficacy perception of physical education and sport school students according to some demographic variables, and to determine the relationship between metacognitive learning strategies and academic selfefficacy perception. A sample of 348 (Mage = 21.84 ± 2.49, 143 female and 205 male) physical education and sport school students from Karadeniz Technical University and Erzincan University provided responses. Metacognitive Learning Strategies Scale and Academic Self-Efficacy Scale were used to collect data. Descriptive statistical methods, t test, ANOVA, correlation analysis were used in the data analysis. The results of analysis indicated that metacognitive learning strategies of the students were at the middle level and their academic self-efficacy perceptions were above the middle level. There were significant differences between metacognitive learning strategies and gender of the students. Male students were found to have higher metacognitive learning strategies scores. No significant differences were found in terms of variables of department and year of study. There were also no significant differences between the academic self-efficacy perceptions of the students and their genders, departments and year of study. On the other hand, results of the study showed positive correlations between metacognitive learning strategies, academic self-efficacy, and academic success of physical education and sport school students.

Kaynakça

  • İflazoğlu Saban A. Polis meslek yüksekokulu giriş ve akademik başarı puanları ile çoklu zekâ alanları, güdülenme ve öğrenme stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Polis Bilimleri Dergisi. 2010; 12(2): 83-106.
  • Efe N, Sağırlı MÖ, Ünlü İ, Kaşkaya A. Öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 11(2): 227-238.
  • Yılmaz M, Gürçay D, Ekici G. Akademik özyeterlik ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 33: 253-259.
  • Senemoğlu N. Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi. 2012.
  • Weinstein CE, Mayer RE. The teaching of learning strategies. Innovation Abstracts. 1983; 5(32).
  • Vural L. Öğretmen adaylarının çalışmalarında yaşadıkları öğrenme sorunları ve kullandıkları öğrenme stratejileri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 16: 46-65.
  • Pajares F. Current directions in self-efficacy research. In: Maehr M, Pintrich PR, editors. Advances in motivation and achievement. Greenwich, CT: JAI Press, 1997; 1-49.
  • Schunk DH. Modeling and attributional effects on children’s achievement. A self-efficacy analysis. Journal of Educational Education. 1981; 73: 93-105.
  • Schunk DH. Effects of effort attributional feedback on children’s achievement: Self-efficacy analysis. Journal of Educational Psychology. 1982; 74: 548-556.
  • Yalız D. Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin öğrenme stratejileri. Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2010; 5(3): 78-86.
  • Bandura A. Self-efficacy. In: V. S. Ramachaudran VS, editor. Encyclopedia of human behavior (Vol. 4). New York: Academic Press, 1994; 71-81.
  • Sharp C, Pocklington K, Weindling D. Study support and the development of self-regulated learner. Educational Research. 2002; 44: 29-41.
  • Akbay SE. Cinsiyete göre üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışı: Akademik güdülenme, akademik özyeterlik ve akademik yüklenme stillerinin rolü. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin, 2009.
  • Zimmerman BJ. Self-efficacy: An essential motive to learn. Contemporary Educational Psychology. 2000; 25: 82-91.
  • Bandura A. Social cognitive theory in cultural context. Applied Psychology: An International Review. 2002; 51(2): 2692
  • Açıkgöz KÜ. Etkili öğrenme ve öğretme. Ankara, Biliş Yayıncılık. 2005.
  • Liem AD, Lau S, Nie Y. The role of self-efficacy, task value, and achievement goals in predicting learning strategies, task disengagement, peer relationship, and achievement outcome. Contemporary Educational Psychology. 2008; 33( 4): 486-5
  • Biggs JB. Student approaches to learning. Hawthorn, Australia, Australian Council for Educational Research. 1987.
  • Özer B. İlköğretim ve ortaöğretim okullarının eğitim programlarında öğrenme stratejileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 2002; 1(1): 17-32.
  • Namlu AG. Bilişötesi öğrenme stratejileri ölçme aracının geliştirilmesi: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Sosyal Bilimler Dergisi. 2004; 2: 123-136.
  • Baykara K. Öğretmen adaylarının bilişötesi öğrenme stratejileri ile öğretmen yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 40: 80-92.
  • Belet ŞD, Yaşar Ş. Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile Türkçe dersine ilişkin tutumlara etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama. 2007; 3(1): 69-86.
  • Aydemir Ö. İlköğretim II. kademe öğrencilerinin İngilizce dersinde kullandıkları öğrenme stratejileri ve başarı başarısızlık yüklemeleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Trakya Üniversitesi, Edirne; 2007.
  • Aydın F. Ortaöğretim öğrencilerinin coğrafya derslerinde kullandıkları öğrenme stratejileri. Turkish Studies. 2011; 6(2): 199-2
  • Derman A. İlköğretim 7. sınıflarda fen bilgisi derslerinde kullanılan farklı öğrenme stratejilerinin öğrencilerin başarılarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya, 2002.
  • Karadeniz CB. The geography learning strategies of the education faculty students. Hacettepe University Journal of Education. 2010; 39: 69-80.
  • Şeker M, Yılmaz K. Sosyal bilgiler öğretiminde öğrenme stillerinin kullanılmasının öğrencilerin öğrenme düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2011; 19(1): 251-266.
  • Hamurcu H. Okulöncesi öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 23: 127-134.
  • İflazoğlu Saban A, Bal AP. Matematik ve sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğrencilerin öğrenme stratejilerinin bazı sosyo-demografik özellikler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi. 2010; 11(2): 1-19.
  • İflazoğlu Saban A, Tümkaya S. Öğretmen adaylarının öğrenme stratejileri ile sosyo-demografik özellikler ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi. 2008; 9(1): 1-22.
  • Saracaloğlu AS, Karasakaloğlu N. Sınıf öğretmeni adaylarının okuduğunu anlama düzeyleri ile çalışma ve öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim. 2011; 36(161): 98-115.
  • Şen B. Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik tutumları ile öğrenme ve ders çalışma stratejileri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul, 2006.
  • Çağlayan HS, Şirin EF, Yıldız Ö. Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin genel öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2008; 12(2): 45-62.
  • Oğuz A. Sınıf öğretmeni adaylarının akademik öz yeterlik inançları. Anadolu Journal of Educational Sciences International. 2012; 2(2): 15-28.
  • Alemdağ C, Öncü E, Yılmaz AK. Beden eğitimi öğretmen adaylarının akademik motivasyonları ve öz-yeterlikleri. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Denizli, 2012; 1308-1311.
  • Büyüköztürk Ş. Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara, Pegem Akademi. 2012.
  • Kuzu A. Bilimsel araştırma yöntemleri. Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayını. 2013.
  • Karasar N. Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık. 2012.
  • Altun F, Yazıcı H. Üstün yetenekli öğrencilerin benlik kavramları ve akademik öz-yeterlik inançları: Karşılaştırmalı bir çalışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 12(23): 319-334.
  • Doğan, N, Beyaztaş Dİ, Koçak Z. Sosyal bilgiler dersine ilişkin öz-yeterlik düzeyinin başarıya etkisinin sınıf ve cinsiyete göre incelenmesi: Erzurum ili örneği. Eğitim ve Bilim. 2012; 37(165): 224-237.
  • Karakış Ö. Bazı yükseköğrenim kurumlarında farklı öğrenme stillerine sahip olan öğrencilerin genel öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Bolu, 2006.
  • Güven M. Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Anadolu Üniversitesi, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir; 2004.
  • Belet D. Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile Türkçe dersine ilişkin tutumlarına etkisi. Anadolu Üniversitesi, Yayımlanmamış doktora tezi, Eskişehir, 2005.
  • Dikbaş Y, Kaf Hasırcı Ö. Öğrenme Stratejileri Öğretiminin ve Ders İşlenişinde Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 9(2): 69-76.
  • Sünbül M, Afyon A, Yağız D, Aslan O. İlköğretim 2. kademe fen bilgisi derslerinde akademik başarıyı yordamada, öğrencilerin öğrenme strateji, stil ve tutumlarının etkisi. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, 2004; 1573-1588.
  • Hampton NZ, Mason E. Learning disabilities, gender, sources of efficacy, self-efficacy beliefs, and academic achievement in high school students. Journal of School Psychology. 2003; 41(2): 101-112.
  • Zajacova A, Lynch SM, Espenshade TJ. Self-Efficacy, stress, and academic success in college. Research in Higher Education. 2005; 46(6): 677-706.

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN BİLİŞÖTESİ ÖĞRENME STRATEJİLERİ VE AKADEMİK ÖZ-YETERLİKLERİ

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 2, 13 - 22, 01.07.2014
https://doi.org/10.17155/spd.31708

Öz

Bu araştırmanın amacı; beden eğitimi ve spor yüksekokulu (BESYO) öğrencilerinin bilişötesi öğrenme stratejileri ve akademik öz-yeterlik algılarını bazı değişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Betimsel araştırma modelindeki araştırmanın çalışma grubunu, Karadeniz Teknik Üniversitesi ve Erzincan Üniversitesinin beden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören 143’ü kadın ve 205’i erkek 348 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamındaki öğrencilerin yaş ortalamaları 21,84 ± 2,49’dur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Bilişötesi Öğrenme Stratejileri Ölçeği ve Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Veriler, betimsel istatistik yöntemler, t-testi, ANOVA ve korelasyon testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, çalışma grubunda yer alan öğrencilerin bilişötesi öğrenme strateji düzeylerinin orta seviyede, akademik öz-yeterlik algılarının da orta seviyenin üzerinde olduğu görülmektedir. Araştırma sonucunda, bilişötesi öğrenme stratejilerinin cinsiyet değişkenine göre erkek öğrencilerin lehine farklılaştığı görülürken bölüm ve sınıf değişkenine göre anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Öğrencilerin akademik öz-yeterlik algıları ise cinsiyet, bölüm ve sınıf değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmamaktadır. Diğer taraftan araştırma sonuçları, BESYO öğrencilerinin bilişötesi öğrenme stratejileri, akademik öz-yeterlikleri ve akademik başarıları arasında pozitif yönde korelasyonlar olduğunu göstermektedir. 

Kaynakça

  • İflazoğlu Saban A. Polis meslek yüksekokulu giriş ve akademik başarı puanları ile çoklu zekâ alanları, güdülenme ve öğrenme stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Polis Bilimleri Dergisi. 2010; 12(2): 83-106.
  • Efe N, Sağırlı MÖ, Ünlü İ, Kaşkaya A. Öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 11(2): 227-238.
  • Yılmaz M, Gürçay D, Ekici G. Akademik özyeterlik ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 33: 253-259.
  • Senemoğlu N. Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi. 2012.
  • Weinstein CE, Mayer RE. The teaching of learning strategies. Innovation Abstracts. 1983; 5(32).
  • Vural L. Öğretmen adaylarının çalışmalarında yaşadıkları öğrenme sorunları ve kullandıkları öğrenme stratejileri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 16: 46-65.
  • Pajares F. Current directions in self-efficacy research. In: Maehr M, Pintrich PR, editors. Advances in motivation and achievement. Greenwich, CT: JAI Press, 1997; 1-49.
  • Schunk DH. Modeling and attributional effects on children’s achievement. A self-efficacy analysis. Journal of Educational Education. 1981; 73: 93-105.
  • Schunk DH. Effects of effort attributional feedback on children’s achievement: Self-efficacy analysis. Journal of Educational Psychology. 1982; 74: 548-556.
  • Yalız D. Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin öğrenme stratejileri. Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2010; 5(3): 78-86.
  • Bandura A. Self-efficacy. In: V. S. Ramachaudran VS, editor. Encyclopedia of human behavior (Vol. 4). New York: Academic Press, 1994; 71-81.
  • Sharp C, Pocklington K, Weindling D. Study support and the development of self-regulated learner. Educational Research. 2002; 44: 29-41.
  • Akbay SE. Cinsiyete göre üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışı: Akademik güdülenme, akademik özyeterlik ve akademik yüklenme stillerinin rolü. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin, 2009.
  • Zimmerman BJ. Self-efficacy: An essential motive to learn. Contemporary Educational Psychology. 2000; 25: 82-91.
  • Bandura A. Social cognitive theory in cultural context. Applied Psychology: An International Review. 2002; 51(2): 2692
  • Açıkgöz KÜ. Etkili öğrenme ve öğretme. Ankara, Biliş Yayıncılık. 2005.
  • Liem AD, Lau S, Nie Y. The role of self-efficacy, task value, and achievement goals in predicting learning strategies, task disengagement, peer relationship, and achievement outcome. Contemporary Educational Psychology. 2008; 33( 4): 486-5
  • Biggs JB. Student approaches to learning. Hawthorn, Australia, Australian Council for Educational Research. 1987.
  • Özer B. İlköğretim ve ortaöğretim okullarının eğitim programlarında öğrenme stratejileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 2002; 1(1): 17-32.
  • Namlu AG. Bilişötesi öğrenme stratejileri ölçme aracının geliştirilmesi: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Sosyal Bilimler Dergisi. 2004; 2: 123-136.
  • Baykara K. Öğretmen adaylarının bilişötesi öğrenme stratejileri ile öğretmen yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 40: 80-92.
  • Belet ŞD, Yaşar Ş. Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile Türkçe dersine ilişkin tutumlara etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama. 2007; 3(1): 69-86.
  • Aydemir Ö. İlköğretim II. kademe öğrencilerinin İngilizce dersinde kullandıkları öğrenme stratejileri ve başarı başarısızlık yüklemeleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Trakya Üniversitesi, Edirne; 2007.
  • Aydın F. Ortaöğretim öğrencilerinin coğrafya derslerinde kullandıkları öğrenme stratejileri. Turkish Studies. 2011; 6(2): 199-2
  • Derman A. İlköğretim 7. sınıflarda fen bilgisi derslerinde kullanılan farklı öğrenme stratejilerinin öğrencilerin başarılarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya, 2002.
  • Karadeniz CB. The geography learning strategies of the education faculty students. Hacettepe University Journal of Education. 2010; 39: 69-80.
  • Şeker M, Yılmaz K. Sosyal bilgiler öğretiminde öğrenme stillerinin kullanılmasının öğrencilerin öğrenme düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2011; 19(1): 251-266.
  • Hamurcu H. Okulöncesi öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 23: 127-134.
  • İflazoğlu Saban A, Bal AP. Matematik ve sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğrencilerin öğrenme stratejilerinin bazı sosyo-demografik özellikler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi. 2010; 11(2): 1-19.
  • İflazoğlu Saban A, Tümkaya S. Öğretmen adaylarının öğrenme stratejileri ile sosyo-demografik özellikler ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi. 2008; 9(1): 1-22.
  • Saracaloğlu AS, Karasakaloğlu N. Sınıf öğretmeni adaylarının okuduğunu anlama düzeyleri ile çalışma ve öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim. 2011; 36(161): 98-115.
  • Şen B. Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik tutumları ile öğrenme ve ders çalışma stratejileri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul, 2006.
  • Çağlayan HS, Şirin EF, Yıldız Ö. Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin genel öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2008; 12(2): 45-62.
  • Oğuz A. Sınıf öğretmeni adaylarının akademik öz yeterlik inançları. Anadolu Journal of Educational Sciences International. 2012; 2(2): 15-28.
  • Alemdağ C, Öncü E, Yılmaz AK. Beden eğitimi öğretmen adaylarının akademik motivasyonları ve öz-yeterlikleri. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Denizli, 2012; 1308-1311.
  • Büyüköztürk Ş. Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara, Pegem Akademi. 2012.
  • Kuzu A. Bilimsel araştırma yöntemleri. Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayını. 2013.
  • Karasar N. Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık. 2012.
  • Altun F, Yazıcı H. Üstün yetenekli öğrencilerin benlik kavramları ve akademik öz-yeterlik inançları: Karşılaştırmalı bir çalışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 12(23): 319-334.
  • Doğan, N, Beyaztaş Dİ, Koçak Z. Sosyal bilgiler dersine ilişkin öz-yeterlik düzeyinin başarıya etkisinin sınıf ve cinsiyete göre incelenmesi: Erzurum ili örneği. Eğitim ve Bilim. 2012; 37(165): 224-237.
  • Karakış Ö. Bazı yükseköğrenim kurumlarında farklı öğrenme stillerine sahip olan öğrencilerin genel öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Bolu, 2006.
  • Güven M. Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Anadolu Üniversitesi, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir; 2004.
  • Belet D. Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile Türkçe dersine ilişkin tutumlarına etkisi. Anadolu Üniversitesi, Yayımlanmamış doktora tezi, Eskişehir, 2005.
  • Dikbaş Y, Kaf Hasırcı Ö. Öğrenme Stratejileri Öğretiminin ve Ders İşlenişinde Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 9(2): 69-76.
  • Sünbül M, Afyon A, Yağız D, Aslan O. İlköğretim 2. kademe fen bilgisi derslerinde akademik başarıyı yordamada, öğrencilerin öğrenme strateji, stil ve tutumlarının etkisi. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, 2004; 1573-1588.
  • Hampton NZ, Mason E. Learning disabilities, gender, sources of efficacy, self-efficacy beliefs, and academic achievement in high school students. Journal of School Psychology. 2003; 41(2): 101-112.
  • Zajacova A, Lynch SM, Espenshade TJ. Self-Efficacy, stress, and academic success in college. Research in Higher Education. 2005; 46(6): 677-706.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Psiko Sosyal Alanlar
Yazarlar

Sonnur Küçük Kılıç Bu kişi benim

Erman Öncü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Küçük Kılıç, S., & Öncü, E. (2014). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN BİLİŞÖTESİ ÖĞRENME STRATEJİLERİ VE AKADEMİK ÖZ-YETERLİKLERİ. Spor Ve Performans Araştırmaları Dergisi, 5(2), 13-22. https://doi.org/10.17155/spd.31708

Cited By