BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Sosyoekonomik Düzeyleri ile LYS Puanları İlişkisinin İncelenmesi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 3, - 11, 23.07.2016

Öz

Öğretmen adaylarının sosyoekonomik düzeylerinin lisans programı, öğretim programı ve üniversiteye gelinen bölge, değişkenlerine göre incelendiği bu araştırmada, betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 eğitim öğretim yılında Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde farklı lisans programlarında öğrenim görmekte olan 202’si erkek (%32) ve 434’ü kız (%68) toplam 636 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından hazırlanan “Sosyoekonomik Düzey Belirleme Anketi” kullanılmış olup, veri toplama aracı ile, sosyoekonomik düzeyin göstergesi olarak kabul edilen birtakım araçlara sahip olma durumu 1-0 (Var-Yok) şeklinde puanlanmış ve toplam puan üzerinden istatistiksel analizler yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde t-testi, ANOVA ve korelasyon istatistiki yöntemlerinden faydalanılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının sosyoekonomik düzeylerinin araştırma kapsamına alınan tüm değişkenlerine göre istatistiksel olarak ,05 düzeyinde anlamlı faklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada öğretmen adaylarının akademik başarılarının göstergesi olarak kabul edilen LYS puanları ile Sosyoekonomik Düzey Belirleme Anketinden aldıkları puanlar arasındaki ilişki incelenmiş ve düşük düzeyde bir ilişki tespit edilmiştir.

Observation of Relationship between Teacher Candidates’ Socioeconomic Levels and LYS Scores

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 3, - 11, 23.07.2016

Öz

Degree program in socioeconomic levels of teacher candidates’, curriculum and the university reached the region, according to the variables examined in this study, the descriptive survey method was used. The study group of Erciyes University Faculty of Education in 2011-2012 academic year, 202 men who have been studying the different degree programs (32%) and 434 girls (68%) are the total 636 first-year students. Prepared by the researchers to collect data “Socioeconomic Level Assessment Survey” is used, the data collection tool, as an indicator of socioeconomic status are considered to have some tools 1-0 (Yes-No) statistical analyzes were carried out in the form of points scored and total. Analysis of the data obtained from the t-test, ANOVA and correlation, statistical methods are used. All variables included in the study, according to research teachers candidates’ socio- economic levels statistically, significant difference was detected in the level of 05. Also accepted as an indicator of the student teachers’ academic achievement LYS scores and scores of the Socioeconomic Level Assessment Survey relationship were examined and were found to be low.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA64JM56PC
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Toprak

Almıla Elif Selçuklu

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Toprak, E., & Selçuklu, A. E. (2016). Observation of Relationship between Teacher Candidates’ Socioeconomic Levels and LYS Scores. OPUS International Journal of Society Researches, 2(3), 11.