Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Ders ve Çalışma Kitaplarında Türk-Ermeni İlişkileri

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 11, 563 - 582, 30.12.2016

Öz

Türk-Ermeni İlişkileri Ortaokul “Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük” dersi programı

içerisinde yer alan önemli konulardan birisidir. Bu konunun, Öğretim Programı ile Ders ve

Çalışma kitapları içerisinde nasıl ve ne şekilde yer aldığı üzerinde durulmuştur. Ders Kitabı ve

Çalışma Kitabı’nda yer alan konu anlatımı, okuma parçaları, görsel malzemeler, Kaynaklar ve sorular

incelenmiş mevcut durum ve sorunlar tespit edilerek çözüm önerilerinde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Ders Kitaplarının İncelenmesinde, Değerlendirmeye Esas Olacak Olan Kriterler. 14.01.2013. Talim Terbiye Kurulu Başkanlı’ğı. [Kriterler]
  • İlköğretim Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi (8.Sınıf) Taslak Ders Kitaplarını İnceleme, Değerlendirme Ölçütleri ve Puantajı. [Puantaj]
  • Küçükahmet, L. ( 2011). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2006). Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi 8. Sınıf Programı. Ankara: MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Resmî Gazete. (12 Eylül 2012). Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliği. Sayı: 28409. [Yönetmelik]
  • Ürküt, M. (2013). Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8 Ders Kitabı (Editör: Sevtap Gamsız). İstanbul: Netbil Basım ve Yayıncılık A.Ş. [DK]
  • Ürküt, M. (2013). Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8 Öğrenci Çalışma Kitabı (Editör: Sevtap Gamsız). İstanbul: Netbil Basım ve Yayıncılık A.Ş. [ÇK]

Turkish-Armenian Relationships in the History of Turkish Revolution and Kemalism Course and Workbooks of Secondary School

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 11, 563 - 582, 30.12.2016

Öz

Turkish-Armenian Relationships is one of the key issues included within the curriculum of the “History of Turkish Revolution and Kemalism” Course of Secondary School. It is empha-sized how and in what way this issue has been included in curriculum and in course and workbooks. Lecturing, reading texts, visual materials, sources and questions included in workbook and textbook have been examined and present situation and problems have been determined and some solutions have been offered.

Kaynakça

  • Ders Kitaplarının İncelenmesinde, Değerlendirmeye Esas Olacak Olan Kriterler. 14.01.2013. Talim Terbiye Kurulu Başkanlı’ğı. [Kriterler]
  • İlköğretim Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi (8.Sınıf) Taslak Ders Kitaplarını İnceleme, Değerlendirme Ölçütleri ve Puantajı. [Puantaj]
  • Küçükahmet, L. ( 2011). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2006). Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi 8. Sınıf Programı. Ankara: MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Resmî Gazete. (12 Eylül 2012). Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliği. Sayı: 28409. [Yönetmelik]
  • Ürküt, M. (2013). Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8 Ders Kitabı (Editör: Sevtap Gamsız). İstanbul: Netbil Basım ve Yayıncılık A.Ş. [DK]
  • Ürküt, M. (2013). Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8 Öğrenci Çalışma Kitabı (Editör: Sevtap Gamsız). İstanbul: Netbil Basım ve Yayıncılık A.Ş. [ÇK]
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cemal Güven

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2016
Kabul Tarihi 11 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Güven, C. (2016). Turkish-Armenian Relationships in the History of Turkish Revolution and Kemalism Course and Workbooks of Secondary School. OPUS International Journal of Society Researches, 6(11), 563-582.