Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Folkways and Festivals About Mountain and Saint Cult That One of Rural Attractiveness in Muğla

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 16, 2328 - 2342, 30.12.2018
https://doi.org/10.26466/opus.486024

Öz

Some wishing
of people like having an experience out of ordinary, discovering different
things and places are most important impetus that develop alternative tourism
types. Specially, ever increasing interest about culture and local lifestyle
begin to attract people that have proactive lifestyle to tourism activities,
recently. In this study, we mention mountain and saint cult about Çiçek Baba
Mountain that we think, it is very important for potential tourists and tourism
entrepreneurs both, in Muğla region. Also, we investigate folkways and
festivals about mountain and saint cult in Muğla. The aim of study is suggest
local life about mountain and saint cult in Muğla as sustainable cultural
tourism attraction. Promotion of mountain and saint cult about Çiçek Baba
Mountain as cultural attraction contribute to attract wide range of potential
tourist that interested in rural tourism, religious tourism and culture
tourism.  It is important to bring
mountain and saint cult about Çiçek Baba Mountain in tourism for these reasons.
Consequently, when we evaluate the research results, we can say folkways and
festivals about mountain and saint cult belief of local people in Muğla is
important and authentic tourism attraction for this region. In addition, broad
participation in this festival may contribute to increase economic value of
agricultural and animal products that produce by local people.    

Kaynakça

  • Başlaran, M., (1952 Köyceğiz doğumlu, üniversite mezunu, muhasebeci, derleme tarihi 1999).
  • Belgrat, N. (1936 Beyobası beldesi/Köyceğiz doğumlu, ilkokul mezunu, çiftçi, derleme tarihi 1999).
  • Bramwell, B. ve Lane, B., (1994). Rural tourism and sustainable rural development. Proceedings from the Second International School of Rural Development, University College, Galway, Ireland, Chan-nel View Books: London.
  • Çeken, H., Uçar, M. ve Dalgın, T., (2012). Kırsal turizmin gelişimi konusunda yerel halkın algıları: Fethiye yöresi örneği. Turizm ve Araştırma Dergisi, 1 (1), 4-28.
  • Çeken, H., Baldemir, E., Dalgın, T., Sop, S. A. ve Ercan, F., (2013). Muğla’da turizmin sorunlarıyla ilgili turizm sektörü yöneticilerinin algıları ve çözüm önerileri. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 50(576), 55-70.
  • Civelek, M., Dalgın, T., Çeken, H. ve Ekiztepe, B., (2013). Menemen yöresinde agro-turizm potansiyelinin değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 3(2), 01-07.
  • European Commission (EC) (1999). Towards quality rural tourism. Enterprise Directorate General, Brussels: Tourism Unit.
  • Gölbaş, A. ve Atak, O. (2016). Arkeolojik potansiyelin kırsal turizme kazandırılması: Ortaca örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(47), 1210-1222.
  • Karaağaç, G. (1997). Köyceğiz. İstanbul: Pengraf Reklam Hizmetleri.
  • Olalı, H. ve Timur, A. (1988). Turizm ekonomisi. İzmir: İnce Ofset Matbaası.
  • Önal, M. N. (2003). Dağ kültü, eren kültü ve şenliklerinin Muğla’daki yansımaları. Bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 25, 99-124.
  • Önal M. N. (2013). Muğla Efsaneleri (Araştırma-İnceleme). Muğla: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yayınları.
  • Soykan, F. (2006). Avrupa’da kırsal turizme bakış kazanılan deneyim. II. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, ss.72-73, (20-22 Nisan).

Kırsal Turizm Bağlamında Muğla'da Dağ Kültü, Eren Kültü Kapsamındaki Gelenekler ve Şenlikler

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 16, 2328 - 2342, 30.12.2018
https://doi.org/10.26466/opus.486024

Öz

İnsanların olağanın dışına çıkma, yeni şeyler
keşfetme, farklı olanı görme ve deneyimleme yönündeki istekleri alternatif
turizm türlerini sürükleyen en önemli itici güç durumundadır. Özellikle kültür
ve yerel yaşantı konusunda giderek artan merak, son dönemde özellikle aktif
hayat tarzına sahip turist kitlesini turizm faaliyetlerine yönelten önemli bir
unsur olarak ön plana çıkmaya başlamıştır. Bu çalışmada, hem potansiyel
turistler, hem turizm girişimcileri için potansiyel bir çekicilik unsuru olduğu
düşünülen Muğla Çiçek baba dağına ilişkin dağ ve eren kültü detaylı şekilde
anlatılmaya çalışılmış ve dağ kültü, eren kültü çerçevesinde oluşturulmuş
gelenekler ve şenlikler incelenmiştir. Araştırma, kültürel bir çekicilik unsuru
olarak Muğla’da dağ, eren kültü kapsamındaki yerel yaşantının, bir
sürdürülebilir turistik ürün olarak nasıl kullanılabileceğini ortaya koymayı
amaçlamaktadır. Kültürel bir çekicilik olarak Muğla’da dağ ve eren kültünün
tanıtılması ve turizme kazandırılması inanç turizmine, kırsal turizme ve kültür
turizmine merak duyan geniş bir potansiyel turist kitlesinin bölgeye
çekilmesini sağlayacaktır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında, bölgede yaşayan
yerel halkın, dağ ve eren kültü ile ilgili inançlarına yönelik
gerçekleştirdikleri faaliyetlerin ve yaşam tarzlarının, turizm açısından önemli
bir çekicilik unsuru oluşturduğu görülmüştür. Ayrıca, şenliklere katılımın
yoğunlaşmasının yerel halk için, ürettikleri tarımsal ve hayvansal ürünleri
daha kolay şekilde ekonomik değere dönüştürmek açısından katkı yaratacağı
düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Başlaran, M., (1952 Köyceğiz doğumlu, üniversite mezunu, muhasebeci, derleme tarihi 1999).
  • Belgrat, N. (1936 Beyobası beldesi/Köyceğiz doğumlu, ilkokul mezunu, çiftçi, derleme tarihi 1999).
  • Bramwell, B. ve Lane, B., (1994). Rural tourism and sustainable rural development. Proceedings from the Second International School of Rural Development, University College, Galway, Ireland, Chan-nel View Books: London.
  • Çeken, H., Uçar, M. ve Dalgın, T., (2012). Kırsal turizmin gelişimi konusunda yerel halkın algıları: Fethiye yöresi örneği. Turizm ve Araştırma Dergisi, 1 (1), 4-28.
  • Çeken, H., Baldemir, E., Dalgın, T., Sop, S. A. ve Ercan, F., (2013). Muğla’da turizmin sorunlarıyla ilgili turizm sektörü yöneticilerinin algıları ve çözüm önerileri. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 50(576), 55-70.
  • Civelek, M., Dalgın, T., Çeken, H. ve Ekiztepe, B., (2013). Menemen yöresinde agro-turizm potansiyelinin değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 3(2), 01-07.
  • European Commission (EC) (1999). Towards quality rural tourism. Enterprise Directorate General, Brussels: Tourism Unit.
  • Gölbaş, A. ve Atak, O. (2016). Arkeolojik potansiyelin kırsal turizme kazandırılması: Ortaca örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(47), 1210-1222.
  • Karaağaç, G. (1997). Köyceğiz. İstanbul: Pengraf Reklam Hizmetleri.
  • Olalı, H. ve Timur, A. (1988). Turizm ekonomisi. İzmir: İnce Ofset Matbaası.
  • Önal, M. N. (2003). Dağ kültü, eren kültü ve şenliklerinin Muğla’daki yansımaları. Bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 25, 99-124.
  • Önal M. N. (2013). Muğla Efsaneleri (Araştırma-İnceleme). Muğla: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yayınları.
  • Soykan, F. (2006). Avrupa’da kırsal turizme bakış kazanılan deneyim. II. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, ss.72-73, (20-22 Nisan).
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Naci Önal 0000-0002-2397-0697

Taner Dalgın 0000-0002-7645-1989

Levent Karadağ 0000-0002-0932-8315

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Kabul Tarihi 21 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Önal, M. N., Dalgın, T., & Karadağ, L. (2018). Kırsal Turizm Bağlamında Muğla’da Dağ Kültü, Eren Kültü Kapsamındaki Gelenekler ve Şenlikler. OPUS International Journal of Society Researches, 9(16), 2328-2342. https://doi.org/10.26466/opus.486024