Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Adaptive Online Web Based Material on Student Academic Success

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 17, 1332 - 1343, 31.03.2019
https://doi.org/10.26466/opus.511486

Öz

Accelerating the use of computer and internet
technologies in education has necessitated the formation of different teaching
environments. The necessity of different environments to be presented to
different users as the opportunities offered by today's technology creates a
working environment for researchers on new concepts. Adaptive Online
Environments bring innovation to the field in this sense. The purpose of this
research is to show the effectiveness of the web-based teaching portal designed
as an adaptable online environment to the users' academic success. Results
based on pre-test and post-test findings of academic achievement test and
suggestions for these results were included in the research. According to the
ANOVA result, it was determined that the group x pre-test common effect was not
significant on post-test average scores of the students. [F (1–50) = 1.178,
p>.05]. In addition, descriptive statistics and ANCOVA results of the
post-test arithmetic averages corrected in the study are given according to the
groups. Participants measured the level of academic achievement test, recall,
and implementation in the search for the success effect of using the web-based
adaptive online environment. As a result of the research, some suggestions are
given.

Kaynakça

  • Agudo, J. E., Rico, M., & Sanchez, H. (2016). Design and assessment of adaptive hypermedia games for english acquisition in preschool. Journal of Universal Computer Science, 22(2), 161-179.
  • Alesso, H. P., & Smith, C. F. (2009). Thinking on the web. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Battou, A. (2017). Designing an adaptive learning system based on a balanced combination of agile learner design and learner centered approach. American Scientific Research Journal for Engineering, Technology and Sciences. 37(1). Pp 178-186.
  • Birkök, M.C. (2010). Uzaktan eğitim ile ilgili bilgi ihtiyacının karşılanması: bir üniversite programı önerisi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2), 427-444.
  • Brusilovsky, P., & Peylo, C. (2003). Adaptive and intelligent web-based educational systems. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 13(2), 156-169.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Örnekleme yöntemleri. Access date: 02 10 2017, http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp-content/uploads/2012/03/BAY-Final-Konulari.pdf
  • Czerkawski, B. Ö. (2014). The semantic web in teacher education. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 13(4), 144-147.
  • Çardak, Ç. S. (2010). Öğrenme stillerine göre kişiselleştirilmiş veya uyarlanabilir e-öğrenme ile ilgili çalışmaların incelenmesi. Birinci Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. Ayvalık.
  • Çelen, F. K., Çelik, A., & Seferoğlu, S. S. (2011). Yükseköğretimde çevrim-içi öğrenme: sistemde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Journal of European Education, 1(1), 25-34.
  • Durak, G. (2017). Uzaktan eğitimde destek hizmetlerine genel bakış: sorunlar ve eğilimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 3(4), 160-173.
  • Ercan, H., & Yıldırım Orhan, Ş. (2016). Kişiselleştirilmiş öğrenme-öğretme yaklaşımının bireysel çalgı dersiyle ilişkisi: Gazi Üniversitesi örneği. Journal of Research in Education And Society, 3 (1), 130-144.
  • Eryılmaz, M. (2012). Uyarlanabilir içerik ve uyarlanabilir gezinme kullanılan hiper ortamların öğrencilerin başarıları doyumları ve bilişsel yüklenmelerine etkisi. Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Eygü, H. & Karaman, S. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algıları üzerine bir araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 3(1), 36-59.
  • Gelibolu, M. F. (2015). Temel bilgisayar eğitimi alanında bilgisayarlı uyarlanabilir sınavların ölçme özelliklerinin diğer sınav türleriyle karşılaştırılması. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Güyer, T., & Çebi, A. (2015). Türkiye’deki uyarlanabilir eğitsel hiper ortam çalışmalarına yönelik içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 40 (178), 61-83.
  • Hadjerrouit, S. (2010). Develeoping web-based learning resources in school education: a user-centered approach. Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, 6, 115-135.
  • İnan, F. A., ve diğ. (2016). Uyarlanabilir çevrimiçi öğrenme sistemleri. Kürşat Çağıltay (Ed.), Öğretim Teknolojilerinin Temelleri (s. 228-236) Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, İ. (2016). Development of an adaptive link generation module for a LMS by using cloud computing environment. Master Thesis, Atılım University, İstanbul.
  • Lee, W. W., & Owens, D. L. (2000). Multimedia-based instructional design. San Francisco: Jossey-Bass Pfeiffer.
  • Lin, F. O. (2008). Book review: Semantic web and education (Vladan Devedzic). Educational Technology & Society, 11(3), 292-293.
  • Ludewig, A., & Ludewig-Rohwer, I. (2013). Does web-based role-play establish a high quality learning environment? Design Versus Evaluation. Issues in Educational Research, 23 (2), 164-179.
  • Mathews, L. M., & Rao, B. R. K. (2011). An overview: Semantic web based education. International Journal of Computer Applications, 26(2), 18-22.
  • Nam, C. S., & Smith – Jackson, T. L. (2007). Web-based learning environment: a theory-based design process for development and evaluation. Journal of Information Technology Education, 6, 24-43.
  • Perlman, D. (2016). A comparative web-based learning activity for teaching family theory. Family Science Association, 21 (1), 41-55.
  • Roya, H. & Brusilovsky, P. (2016). A comparative study of visual cues for annotation – based navigation support in adaptive educational hypermedia. Access date: 04 12 2017, http://d-scholarship.pitt.edu/28931/
  • Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Shamsi, K. N., & Khan, Z. I. (2012). Development of an e-learning system incorporating semantic web. International Journal of Research in Computer Science, 2(5), 11-14, doi:10.7815/ijorcs.25.2012.042
  • Somyürek, S. (2009). Uyarlanabilir öğrenme ortamları: eğitsel hiper ortam tasarımında yeni bir paradigma. Bilişim Teknolojileri Dergi-si, 2(1), 29-38.
  • Şahin, M., & Kışla, T. (2013). Kişiselleştirilebilir öğrenme ortamları: literatür incelemesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 81-91.
  • Yu, L. (2007). Introduction to the semantic web and semantic web services. New York: Chapman & Hall / CRC.

Web Tabanlı Uyarlanabilir Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Öğrenci Başarısına Etkisi

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 17, 1332 - 1343, 31.03.2019
https://doi.org/10.26466/opus.511486

Öz

Bilgisayar ve internet teknolojilerinin eğitimde
kullanımının hız kazanması farklı öğretim ortamlarının oluşmasını gerekli
kılmıştır. Günümüz teknolojisinin sunduğu imkânlar ölçüsünde farklı
kullanıcılara sunulacak ortamların farklı özellikler de olması gerekliliği,
yeni kavramlar üzerinde araştırmacılara çalışma ortamı yaratmaktadır.
Uyarlanabilir Çevrimiçi Ortamlar bu anlamda alana yenilikler getirmektedir. Bu
araştırma ile uyarlanabilir çevrimiçi ortam olarak tasarlanan web tabanlı
öğretim portalının kullanıcıların akademik başarısına olan etkisini ortaya
koymak amaçlanmıştır. Akademik başarı testine ait öntest ve sontest bulgularına
dayalı olarak ulaşılan sonuçlar ve bu sonuçlara yönelik önerilere araştırmada
yer verilmiştir. Araştırmada uygulanan ANOVA sonucuna göre, öğrencilerin
sontest ortalama puanları üzerinde grup x öntest ortak etkisinin anlamlı
olmadığı belirlenmiştir. [F (1–50) = 1.178, p>.05]. Ayrıca çalışmada
düzeltilmiş sontest aritmetik ortalamaların gruplara göre betimsel
istatistikleri ve ANCOVA sonuçları da verilmektedir. Katılımcıların hazırlanan
web tabanlı uyarlanabilir çevrimiçi ortam kullanımlarının başarıya etkisinin
araştırılmasında hazırlanan akademik başarı testi, hatırlama kavrama ve
uygulama düzeylerini ölçmüştür. Araştırma sonucunda birtakım önerilere yer
verilmiştir.

Kaynakça

  • Agudo, J. E., Rico, M., & Sanchez, H. (2016). Design and assessment of adaptive hypermedia games for english acquisition in preschool. Journal of Universal Computer Science, 22(2), 161-179.
  • Alesso, H. P., & Smith, C. F. (2009). Thinking on the web. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Battou, A. (2017). Designing an adaptive learning system based on a balanced combination of agile learner design and learner centered approach. American Scientific Research Journal for Engineering, Technology and Sciences. 37(1). Pp 178-186.
  • Birkök, M.C. (2010). Uzaktan eğitim ile ilgili bilgi ihtiyacının karşılanması: bir üniversite programı önerisi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2), 427-444.
  • Brusilovsky, P., & Peylo, C. (2003). Adaptive and intelligent web-based educational systems. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 13(2), 156-169.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Örnekleme yöntemleri. Access date: 02 10 2017, http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp-content/uploads/2012/03/BAY-Final-Konulari.pdf
  • Czerkawski, B. Ö. (2014). The semantic web in teacher education. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 13(4), 144-147.
  • Çardak, Ç. S. (2010). Öğrenme stillerine göre kişiselleştirilmiş veya uyarlanabilir e-öğrenme ile ilgili çalışmaların incelenmesi. Birinci Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. Ayvalık.
  • Çelen, F. K., Çelik, A., & Seferoğlu, S. S. (2011). Yükseköğretimde çevrim-içi öğrenme: sistemde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Journal of European Education, 1(1), 25-34.
  • Durak, G. (2017). Uzaktan eğitimde destek hizmetlerine genel bakış: sorunlar ve eğilimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 3(4), 160-173.
  • Ercan, H., & Yıldırım Orhan, Ş. (2016). Kişiselleştirilmiş öğrenme-öğretme yaklaşımının bireysel çalgı dersiyle ilişkisi: Gazi Üniversitesi örneği. Journal of Research in Education And Society, 3 (1), 130-144.
  • Eryılmaz, M. (2012). Uyarlanabilir içerik ve uyarlanabilir gezinme kullanılan hiper ortamların öğrencilerin başarıları doyumları ve bilişsel yüklenmelerine etkisi. Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Eygü, H. & Karaman, S. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algıları üzerine bir araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 3(1), 36-59.
  • Gelibolu, M. F. (2015). Temel bilgisayar eğitimi alanında bilgisayarlı uyarlanabilir sınavların ölçme özelliklerinin diğer sınav türleriyle karşılaştırılması. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Güyer, T., & Çebi, A. (2015). Türkiye’deki uyarlanabilir eğitsel hiper ortam çalışmalarına yönelik içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 40 (178), 61-83.
  • Hadjerrouit, S. (2010). Develeoping web-based learning resources in school education: a user-centered approach. Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, 6, 115-135.
  • İnan, F. A., ve diğ. (2016). Uyarlanabilir çevrimiçi öğrenme sistemleri. Kürşat Çağıltay (Ed.), Öğretim Teknolojilerinin Temelleri (s. 228-236) Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, İ. (2016). Development of an adaptive link generation module for a LMS by using cloud computing environment. Master Thesis, Atılım University, İstanbul.
  • Lee, W. W., & Owens, D. L. (2000). Multimedia-based instructional design. San Francisco: Jossey-Bass Pfeiffer.
  • Lin, F. O. (2008). Book review: Semantic web and education (Vladan Devedzic). Educational Technology & Society, 11(3), 292-293.
  • Ludewig, A., & Ludewig-Rohwer, I. (2013). Does web-based role-play establish a high quality learning environment? Design Versus Evaluation. Issues in Educational Research, 23 (2), 164-179.
  • Mathews, L. M., & Rao, B. R. K. (2011). An overview: Semantic web based education. International Journal of Computer Applications, 26(2), 18-22.
  • Nam, C. S., & Smith – Jackson, T. L. (2007). Web-based learning environment: a theory-based design process for development and evaluation. Journal of Information Technology Education, 6, 24-43.
  • Perlman, D. (2016). A comparative web-based learning activity for teaching family theory. Family Science Association, 21 (1), 41-55.
  • Roya, H. & Brusilovsky, P. (2016). A comparative study of visual cues for annotation – based navigation support in adaptive educational hypermedia. Access date: 04 12 2017, http://d-scholarship.pitt.edu/28931/
  • Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Shamsi, K. N., & Khan, Z. I. (2012). Development of an e-learning system incorporating semantic web. International Journal of Research in Computer Science, 2(5), 11-14, doi:10.7815/ijorcs.25.2012.042
  • Somyürek, S. (2009). Uyarlanabilir öğrenme ortamları: eğitsel hiper ortam tasarımında yeni bir paradigma. Bilişim Teknolojileri Dergi-si, 2(1), 29-38.
  • Şahin, M., & Kışla, T. (2013). Kişiselleştirilebilir öğrenme ortamları: literatür incelemesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 81-91.
  • Yu, L. (2007). Introduction to the semantic web and semantic web services. New York: Chapman & Hall / CRC.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Çağatay Baz 0000-0002-6398-9851

Erkan Tetik 0000-0002-8183-8141

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2019
Kabul Tarihi 13 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Baz, F. Ç., & Tetik, E. (2019). The Effect of Adaptive Online Web Based Material on Student Academic Success. OPUS International Journal of Society Researches, 10(17), 1332-1343. https://doi.org/10.26466/opus.511486