Satış fiyatının piyasa tarafından belirlendiği
günümüz rekabet ortamında işletmeler varlıklarını başarılı bir şekilde
sürdürebilmeleri karlılıklarını artırmak için değiştirebilecekleri en önemli
şey olan maliyetler üzerinde minimum seviyeyi yakalamaları gerekmektedir. Bu
anlayışla birlikte müşteri değer algısının yönetilmesi işletme yönetiminin
hedeflerine ulaşmasında önem arz etmektedir.
Bu bağlamda yetersiz kalan geleneksel maliyet yönteminin yerine, müşteri
istek ve beklentilerini karşılayacak maliyetlerin henüz gerçekleşmeden
yönetilmesine olanak sağlayan hedef maliyet yöntemi uygulanmaktadır. Çalışmanın amacı; konaklama işletmelerinde
müşteri değer algısı ve hedef maliyet arasındaki ilişki düzeyleri incelenerek,
işletme hissedarları ve müşterilerinin memnuniyetini sağlamak için konaklama
işletmesi yöneticilerine alacakları yönetsel kararlarda katkı sağlamasıdır. Bu
amaçla; Ardahan’da faaliyet gösteren bir konaklama işletmesi müşterilerine
yönelik hazırlanan anket çalışması yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak 363
müşteriye uygulanmıştır. Araştırma sonucuna göre; konaklama işletmesi
hedeflediği maliyet seviyesine ulaşmak için müşteri değer algısını hedef maliyetleme
sürecine dahil etmelidir. Bu doğrultuda, işletmenin hedeflemiş olduğu karlılık
seviyesine ulaşması için hangi hizmet parçalarında maliyetlerin düşürüleceği ve
hangi hizmet parçalarında işlevselliğin arttırılması gerektiği tespit
edilmiştir.
In today's competitive environment where the sale
price is determined by the market, businesses need to achieve a minimum level
of costs, which is the most important thing they can change in order to sustain
their assets successfully and increase their profitability. With this point of
view, managing customer perception of value is important in achieving the
objectives of the management. In this context, instead of the inadequate
traditional cost method, the target cost method is applied, which enables the management
of the costs that will meet the customer demands and expectations. The aim of
the study is to contribute to the accommodation managers in terms of their
managerial decisions to ensure the satisfaction of business shareholders and
customers by examining the relationship between customer value perception and
target cost in accommodation establishments. For this purpose; A survey
prepared for the customers of an accommodation company operating in Ardahan was
applied and 363 customers were interviewed by using face to face interview
technique. According to the results of the research; In order to reach the
target cost level, the accommodation business should incorporete customer's
value perception into target costing process. In this regard, in order to reach
the level of profitability targeted by the enterprise, it was determined which
costs would be lowered and which service parts should improve functionality.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 21 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 18 |