This research aims to investigate how teachers, academics and other
employees are affected in a variety of situations in the diversity of their
professional satisfaction, burnout and life satisfaction lives. The study group
consisted of 128 people working in MEB 's affiliated schools, academicians
working in Vocational High Schools and private institutions affiliated with the
state in Erzincan Province Refahiye district. A descriptive study was conducted
in the research-relational survey model of 64 people and 64 people from other
institutions. Personal Information Form, Maslach Burnout Inventory,
Occupational Satisfaction Scale and Life Satisfaction Scale. By conducting
analyzes according to normality tests. The data were analyzed with Mann Whitney
U Test, Kruskal Wallis H Test and Anova.
According to the
research results, occupational burnout levels; characteristics of leaders,
value forms of their superiors, differences, differences, occupations, age,
marital status, professional seniority, differentiation of perceived
socio-economic levels. The professional satisfaction variable can be addressed;
The gender, occupation, age, personality and the superiority of the
participants were differentiated according to the variables of appreciation,
and at the perceived socio-economic level, differentiation rates were obtained
according to the variables of vocational seniority and marital status. While
there is a significant difference in terms of gender, perceived socio-economic
level, and appreciation variables, there is a significant difference in terms
of age, occupation, personality, marital status and international seniority
levels.
Occupational Burnout Occupational Satisfaction Life Satisfaction Teacher Academician
Bu araştırma, öğretmen, akademisyen ve diğer çalışanların mesleki doyum,
tükenmişlik ve yaşam doyumu düzeylerinin bazı değişkenler tarafından nasıl
etkilendiğini incelenmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu
Erzincan İli Refahiye ilçesinde bulunan MEB’ e bağlı okullar, Meslek Yüksek
Okulunda görev yapan akademisyenler ile devlete bağlı ya da özel kurumlarda
çalışan diğer 128 kişiden oluşmaktadır. MEB ve akademisyen olarak katılan
sayısı 64 kişi, diğer kurumlardan da 64 kişi çalışmaya katılmıştır. Araştırma
ilişkisel tarama modelinde yapılmış betimsel bir çalışmadır. Araştırmada veri
toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Maslach Tükenmişlik Envanteri,
Mesleki Doyum Ölçeği ve Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri,
normallik testlerine tabi tutularak çıkan sonuçlara göre analizler yapılmıştır.
Veriler Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis H Testi ve Anova ile analiz
edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre,
mesleki tükenmişlik düzeyleri; katılımcıların kişilik özellikleri, üstlerinden
takdir görme değişkenlerine göre anlamlı farklılaşmakta, katılımcıların
cinsiyet, meslekler, yaş, medeni durum, mesleki kıdem, algılanan sosyo-ekonomik
düzeylerin göre farklılaşmamaktadır. Mesleki doyum değişkeni ele alındığında;
katılıcıların cinsiyet, meslek, yaş, kişilik, üstlerden takdir görme
değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaştığı, algılanan sosyo-ekonomik
düzey, mesleki kıdem, medeni durum değişkenlerine göre farklılaşmadığı
sonuçları elde edilmiştir. Yaşam doyumu
düzeylerine bakıldığında ise cinsiyet, algılanan sosyo-ekonomik düzey,
üstlerinden takdir alma değişkenleri ile anlamlı fark oluşmakta, katılımcıların
yaş, meslek, kişilik, medeni durum, mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı
farklılaşmanın olmadığı sonuç olarak elde edilmiştir.
Mesleki Tükenmişlik Mesleki doyum Yaşam Doyumu Öğretmen Akademisyen
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 20 |