Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hizmet Öncesi İngilizce Öğretmenlerinin Çocuk Cinsel İstismarını Bildirmeye Yönelik Tutumları: Türkiye Örneği

Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 23, 1601 - 1613, 31.03.2020
https://doi.org/10.26466/opus.654893

Öz

Çocuk cinsel istismarının bir tip saldırı olarak tanımlanmasına rağmen, çocuklar ve çevredeki yetişkinler tarafından fark edilmesi zor olabilir. Çocukların refahını tehlikeye atabilecek riskleri ortaya koymada okullar avantajlı yerlerdir. Bu yüzden okullar çocuklar için sağlıklı ortamlar yaratmalı ve herhangi bir risk tespit ettiklerinde yetkililere bildirmek için çocukların gelişimini yakından gözlemlemelidirler. Kanıtlar çocuk cinsel istismarı vakalarının arttığını göstermektedir. Bu nedenle, mağdurların zarar görmemesi için erken teşhis ve müdahale hayati önem arz eder. Bu çalışma hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin çocuk cinsel istismarı bildirmeye yönelik tutumlarını irdelemektedir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik araştırma yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verisi yarı yapılandırılmış mülakat sorularıyla toplanmıştır. Katılımcılar Türkiye’de bir devlet üniversitesinde öğrenim gören dördüncü sınıf İngilizce öğretmeni adaylarından oluşmaktadır. Çalışmada aday İngilizce öğretmenlerinin çocuk cinsel istismarı farkındalıklarının olduğu ve bu gibi vakaları rapor etme eğiliminde oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuçları öğretmen eğitimi, yabancı dil öğretmen eğitimi, öğretmen gelişimi ve hizmet içi öğretmen eğitimi gibi alanlarda araştırma yapanlar, dil öğretimi bölümleri ve ilgili otoriteler için yararlı olacaktır.

Kaynakça

  • Acharya, A. S., Prakash, A., Saxena, P., and Nigam, A. (2013). Sampling: Why and how of it. Indian Journal of Medical Specialties, 4(2), 330-333.
  • Akgül, E. (2015). A study about reporting status of child sexual abuse by the staff working in preschool education centers. Unpublished master's thesis. Hacettepe University, Ankara.
  • Aksel, Ş., and Irmak, T. Y. (2015). Çocuk cinsel istismarı konusunda öğretmenlerin bilgi ve deneyimleri. Ege Eğitim Dergisi, 373-391.
  • Bakır, E., and KAapucu, S. (2017). Çocuk ihmali ve istismarının Türkiye’de yapılan araştırmalara yansıması: Bir literatür incelemesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 4(2), 13-24.
  • Beitchman, J. H., Zucker, K. J., Hood, J. E., DaCosta, G. A., Akman, D., and Cassavia, E. (1992). A review of the long-term effects of child sexual abuse. Child abuse & neglect, 16(1), 101-118.
  • Beitchman, J. H., Zucker, K. J., Hood, J. E., and Akman, D. (1991). A review of the short-term effects of child sexual abuse. Child abuse & neglect, 15(4), 537-556.
  • Browne, A., and Finkelhor, D. (1986). Impact of child sexual abuse: A review of the research. Psychological bulletin, 99(1), 66.
  • Finkelhor, D., and Browne, A. (1985). The traumatic impact of child sexual abuse: A conceptualization. American Journal of orthopsychiatry, 55(4), 530-541.
  • Finkelhor, D. (1990). Early and long-term effects of child sexual abuse: An update. Professional psychology. Research and practice, 21(5), 325.
  • Finkelhor, D. (1994). The international epidemiology of child sexual abuse. Child abuse & neglect, 18(5), 409-417.
  • Finkelhor, D. (1999). Child sexual abuse. New York: Ashgate Publishing Company.
  • Fergusson, D. M., Horwood, L. J., and Lynskey, M. T. (1996). Childhood sexual abuse and psychiatric disorder in young adulthood: II. Psychiatric outcomes of childhood sexual abuse. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 35(10), 1365-1374.
  • Kafle, N. P. (2011). Hermeneutic phenomenological research method simplified. Bodhi: An interdisciplinary journal, 5(1), 181-200.
  • Laverty, S. M. (2003). Hermeneutic phenomenology and phenomenology: A comparison of historical and methodological considerations. International journal of qualitative methods, 2(3), 21-35.
  • Merleau-Ponty, M. (2013). Phenomenology of perception. London: Routledge.
  • Ovayolu, N., Uçan, Ö., and Serindağ, S. (2007). Çocuklarda cinsel istismar ve etkileri. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 2(4), 13-22.
  • Paolucci, E. O., Genuis, M. L., and Violato, C. (2001). A meta-analysis of the published research on the effects of child sexual abuse. The Journal of psychology, 135(1), 17-36.
  • Putnam, F. W. (2003). Ten-year research update review: Child sexual abuse. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 42(3), 269-278.
  • Svensson, L. (1997). Theoretical foundations of phenomenography. Higher Education Research & Development, 16(2), 159-171.
  • Summit, R. C. (1983). The child sexual abuse accomodation syndrome. Child abuse & neglect, 7(2), 177-193.
  • Yalçın, H., Koçak, N., and Duman, G. (2014). Anne babaların çocuk istismarıyla ilgili tutumlarının incelenmesi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2014(3), 137-143.
  • Yaşar, M., and Şenol, B. (2015). Öğretmen adaylarının çocuğa yönelik cinsel istismar tutumlarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 1(2), 228-241.

Pre-Service EFL Teachers’ Attitudes towards Reporting Child Sexual Abuse (CSA): A Sample of Turkey

Yıl 2020, Cilt: 15 Sayı: 23, 1601 - 1613, 31.03.2020
https://doi.org/10.26466/opus.654893

Öz

Although it is defined as a form of assault, child sexual abuse bears a number of features that make it exceptionally hard to diagnose by the children suffering and the adults in their social settings. The school environment is advantageous to recognize and react to circumstances that risk the prosperity of children. Therefore, schools must establish a healthy setting for children and must be able to pursue their growth with the aim of informing authorities about any diagnosed case of vulnerability. Proofs propose that the asperity of child sexual abuse is likely to increase over time. Thus, prompt diagnosis or intervention is pivotal in prohibiting sufferers from sexual abuse. Regarding the mentioned issue, this study inquires the conceptions of pre-service EFL teachers on reporting child sexual abuse. This study is based on a phenomenographic research method which is a qualitative research methodology within the interpretive research paradigm. The data of the study were gathered through semi-structured interview questions. The participants of the study were fourth class pre-service EFL teachers (N= 20) studying at a state university in Turkey. The results of the study suggest that pre-service EFL teachers are aware of the seriousness of the issue and they tend to report abuse. The results of the study may supply great help for the researchers in the fields of teacher education, foreign language teacher education, teacher empowerment, and in-service teacher training, as well as language teaching departments and the related authorities.

Kaynakça

  • Acharya, A. S., Prakash, A., Saxena, P., and Nigam, A. (2013). Sampling: Why and how of it. Indian Journal of Medical Specialties, 4(2), 330-333.
  • Akgül, E. (2015). A study about reporting status of child sexual abuse by the staff working in preschool education centers. Unpublished master's thesis. Hacettepe University, Ankara.
  • Aksel, Ş., and Irmak, T. Y. (2015). Çocuk cinsel istismarı konusunda öğretmenlerin bilgi ve deneyimleri. Ege Eğitim Dergisi, 373-391.
  • Bakır, E., and KAapucu, S. (2017). Çocuk ihmali ve istismarının Türkiye’de yapılan araştırmalara yansıması: Bir literatür incelemesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 4(2), 13-24.
  • Beitchman, J. H., Zucker, K. J., Hood, J. E., DaCosta, G. A., Akman, D., and Cassavia, E. (1992). A review of the long-term effects of child sexual abuse. Child abuse & neglect, 16(1), 101-118.
  • Beitchman, J. H., Zucker, K. J., Hood, J. E., and Akman, D. (1991). A review of the short-term effects of child sexual abuse. Child abuse & neglect, 15(4), 537-556.
  • Browne, A., and Finkelhor, D. (1986). Impact of child sexual abuse: A review of the research. Psychological bulletin, 99(1), 66.
  • Finkelhor, D., and Browne, A. (1985). The traumatic impact of child sexual abuse: A conceptualization. American Journal of orthopsychiatry, 55(4), 530-541.
  • Finkelhor, D. (1990). Early and long-term effects of child sexual abuse: An update. Professional psychology. Research and practice, 21(5), 325.
  • Finkelhor, D. (1994). The international epidemiology of child sexual abuse. Child abuse & neglect, 18(5), 409-417.
  • Finkelhor, D. (1999). Child sexual abuse. New York: Ashgate Publishing Company.
  • Fergusson, D. M., Horwood, L. J., and Lynskey, M. T. (1996). Childhood sexual abuse and psychiatric disorder in young adulthood: II. Psychiatric outcomes of childhood sexual abuse. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 35(10), 1365-1374.
  • Kafle, N. P. (2011). Hermeneutic phenomenological research method simplified. Bodhi: An interdisciplinary journal, 5(1), 181-200.
  • Laverty, S. M. (2003). Hermeneutic phenomenology and phenomenology: A comparison of historical and methodological considerations. International journal of qualitative methods, 2(3), 21-35.
  • Merleau-Ponty, M. (2013). Phenomenology of perception. London: Routledge.
  • Ovayolu, N., Uçan, Ö., and Serindağ, S. (2007). Çocuklarda cinsel istismar ve etkileri. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 2(4), 13-22.
  • Paolucci, E. O., Genuis, M. L., and Violato, C. (2001). A meta-analysis of the published research on the effects of child sexual abuse. The Journal of psychology, 135(1), 17-36.
  • Putnam, F. W. (2003). Ten-year research update review: Child sexual abuse. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 42(3), 269-278.
  • Svensson, L. (1997). Theoretical foundations of phenomenography. Higher Education Research & Development, 16(2), 159-171.
  • Summit, R. C. (1983). The child sexual abuse accomodation syndrome. Child abuse & neglect, 7(2), 177-193.
  • Yalçın, H., Koçak, N., and Duman, G. (2014). Anne babaların çocuk istismarıyla ilgili tutumlarının incelenmesi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2014(3), 137-143.
  • Yaşar, M., and Şenol, B. (2015). Öğretmen adaylarının çocuğa yönelik cinsel istismar tutumlarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 1(2), 228-241.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Gökhan Ulum 0000-0001-7685-6356

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2020
Kabul Tarihi 11 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Ulum, Ö. G. (2020). Pre-Service EFL Teachers’ Attitudes towards Reporting Child Sexual Abuse (CSA): A Sample of Turkey. OPUS International Journal of Society Researches, 15(23), 1601-1613. https://doi.org/10.26466/opus.654893