The aim of this research is Hz. It is the moaning of the opinions of the teachers about Muhammad's Life (Siyer). For this purpose, 73 teachers working in secondary and high schools in Isparta city center participated in this research conducted in 2014. Criteria sampling selection model was used in the research. In this context, while choosing teachers to be included in the research, the situation of teaching Siyer lessons in secondary and high schools was taken into account. All teachers teaching Siyer lessons were reached in Isparta city center. The revised version of the “Teachers' Views on Religious Culture and Moral Knowledge Lesson” developed by Çınar (2005) was used as data collection tool. In statistical analysis of the data obtained in the research, reliability, percentage and frequency analyzes were used in the SPSS package program. At the end of the research, teachers' opinions about the Siyer Lesson; It was determined that the objectives of the curriculum, the content of the curriculum, the curriculum's educational learning process, the curriculum's assessment and evaluation process dimensions were positive. As a result, it can be said that Siyer Course has the necessary proficiency in terms of purpose, content, teaching learning process, measurement and evaluation processes.
4+4+4 Education System Religion Education Teacher’s Opinions Siyer Lesson Hz. Muhammed's Life
Bu araştırmanın amacı 4+4+4 eğitim sisteminde yer alan Hz. Muhammed’in Hayatı (Siyer) dersine ilişkin öğretmen görüşlerinin inlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 2014 yılında yapılan bu araştırmaya Isparta İl merkezindeki ortaokul ve liselerde görev yapan 73 öğretmen katılmıştır. Araştırmada ölçüt örnekleme seçim modeli kullanılmıştır. Bu bağlamda araştırmaya dahil edilecek öğretmenleri seçerken, ortaokul ve liselerde Siyer Dersi verme durumları dikkate alınmıştır. Isparta İl merkezinde Siyer Dersi veren öğretmenlerin tamamına ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Çınar (2005) tarafından geliştirilen “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri”, anketinin revize edilmiş hali kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde SPSS paket programında güvenilirlik, yüzde ve frekans analizleri, kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğretmenlerin Siyer Dersine ilişkin görüşlerinin; öğretim programın amaçları, öğretim programın içeriği, öğretim programın öğretim öğrenim süreci, öğretim programın ölçme ve değerlendirme süreci boyutlarına yönelik olumlu yönde olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak Siyer Dersinin amaç, içerik, öğretim öğrenim süreci, ölçme ve değerlendirme süreçleri açısından gerekli yeterliliğe sahip olduğu söylenebilir.
4+4+4 Eğitim Sistemi Din eğitimi Siyer Dersi Hz. Muhammed'in Hayatı Öğretmen Görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yöneylem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 24 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 24 |