COVID-19 is a global pandemic and affects countries in several dimensions such as health system, economy and education. The current study seeks to report and compare implementations of educational policy during COVID-19 pandemic in China, USA and Italy within the framework of crisis manage-ment process. The current study is descriptive in that it seeks to document sources on the phenomenon COVID-19 pandemic and explore similar or different implementations of educational policies. The findings indicate that educational policies are implemented in mostly similar patterns except slight differences in administrative approaches. Although the outcomes of the policies will be evident in the future, some implications can be listed as flexible and systematic planning of educational policies, collaboration and cooperation among authorities and schools, improving internet infrastructure and providing flexible educational programs. It is expected that investigation of educational policies and implementations in pandemic will guide in terms of managing crisis in educational issues.
Covid-19 coronavirus educational policy educational management crisis management
Küresel bir salgın olan COVID-19, ülkeleri; sağlık sistemi, ekonomi ve eğitim gibi çeşitli boyutlarda etkilemektedir. Mevcut çalışma, kriz yönetimi süreci çerçevesinde Çin, ABD ve İtalya'da COVID-19 salgını sırasında eğitim politikası uygulamalarını rapor etmeyi ve karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Betimleyici nitelikte hazırlanan bu çalışma, COVID-19 fenomeni hakkındaki kaynakları belgelemeye ve eğitim politikalarının benzer ve farklı uygulamalarını keşfetmeyi amaçlamaktadır. Bulgular, eğitim politikalarının, idari yaklaşımlardaki küçük farklılıklar dışında çoğunlukla benzer modellerde uygulandığını göstermektedir. Araştırma bulguları belirtilen ülkelerdeki eğitim alanında uygulanan hazırlıkları; eğitim politikalarının esnek ve sistematik planlanması, yetkililer ve okullar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, internet altyapısının iyileştirilmesi ve esnek eğitim programlarının sağlanması olarak sıralanmaktadır. Pandemide eğitim politikaları ve uygulamalarının araştırılmasının eğitim konularında kriz yönetimi açısından yol gösterici olması beklenmektedir.
Kovid-19 koronavirüs eğitim politikası eğitim yönetimi kriz yönetimi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 4 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 17 Sayı: Pandemi Özel Sayısı |