21. yüzyılın hızlı başlayan yoğun tarihi içinde bu denli geniş çaplı ve kritik düzeyde ilk salgın olma özelliğine kavuşan COVID-19 pandemisi ilk yayılım göstermeye başladığı dönemlerde eşitleyici bir niteliğe sahip olduğuna dair ifadelerle karşılanmıştı. Lakin zamanla pandemi sürecinin tam tersine eşitsizlikleri, mağduriyetleri, ayrımcılıkları daha da belirgin bir hale getirdiği fark edilmiştir. Özellikle işlerini, maaşlarını, gelirlerini, maddi imkânları kaybedenlerle belli bir ekonomik ve sosyal güvenceden yoksun olanların pandemi sürecinde yaşadıkları zorluklar zaman içinde kendini daha da gösterir olmuştur. Bu durumun mağdurlarının başında yer alan kadınlar ise hem ev içi emek yükünün artışı hem istihdam piyasasından ilk el çektirilenler olarak ekonomik imkânlarını kaybetmiş olma hem de kamusal alandan özel alana geri dönmeleri gibi yaşam pratikleri ile karşı karşıya kalmıştır. Üniversite öğrenimini sürdürmekte olan genç kadınlar ise evlerine dönmelerinin yanısıra bir de öğrenimlerini uzaktan online mecralar üzerinden devam ettirmek zorunda kalmışlardır. Bu süreçte hem ders yükleri hem de ev içi yükümlülükleri gündelik yaşamlarını ciddi oranda kapsamış ve pandeminin yarattığı endişe ve korkuya bu sorumlulukların psikolojik baskısı da eklenmiştir. Bu sebeple, bu çalışma, yüz yüze üniversite/lisans öğrenimi sürdürürken 16 Mart 2020 tarihinde başlayan COVID-19 pandemi süreciyle evlerine dönüp eğitimlerini uzaktan yürütmek zorunda kalan kadın üniversite öğrencilerine yöneltilen sorulara verecekleri yanıtlar üzerinden hem gündelik yaşamlarının hem de akademik süreçlerinin bu pandemiden ne düzeyde ve nasıl etkilendiğini irdelemeyi amaçlamaktadır.
pandemi COVID-19 uzaktan eğitim yüz yüze eğitim üniversite kadın gündelik yaşam
The COVID-19 pandemic, which is the first epidemic on such an extensive scale and in a critical level within the jump-starting intensive history of 21st century, was first responded with statements about that it had an equalizer attribute in the period when first it began to spread. However, later it has been recognized that conversely pandemic reveals the inequalities, aggrievements and discriminations more specifically. Especially the difficulties experienced by the people who lost their jobs, wages, incomes, financial possibilities and are deprived of economic and social security, has been manifesting themselves much more in the pandemic process. Women as the foremost sufferers of this situation are confronted by such life practices as increase of domestic labor burden, having lost their economic opportunities as the foremost persons pulled out of the labor market and returning to private sphere from public sphere. Young women, who study at universities, had to continue their education by distance learning via online mediums in addition to that they went back their homes. In this process, both course loads and domestic work burdens have covered their daily life significantly, and the psychological pressure of these loads has been added to the anxiety and threat of the pandemic. For this reason, this article aims to discuss on what level and how both their daily life and their academic processes affect from this pandemic through the replies given to questions asked to female university students who had to continue their education by distance learning after they went back their homes within the COVID-19 process begun in 16th of March, 2020 while they studies their undergraduate education face to face at university.
Pandemic COVID-19 distance education face-to-face education university women daily life
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 4 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 17 Sayı: Pandemi Özel Sayısı |