Bu çalışma uzaktan eğitimde öğretimsel materyal olarak kullanılan video üzerine odaklanmaktadır. Çalışmanın amacı 2000-2019 yılları arasında SSCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış uzaktan eğitimde video kullanımı üzerine yapılan araştırmaların tanımlayıcı, yöntemsel ve genel eğilimlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma kapsamında araştırmaların yayımlandığı yıllar, yöntemleri, veri toplama araçları, örneklem türü ve örneklem sayılarına odaklanılmıştır. Bunun için Web of Science veri tabanında konusu uzaktan eğitim ve video, yıl aralığı 2000-2019, indexi SSCI olan makaleler aranmış ve seçilmiştir. Bu doğrultuda 226 makale bulunmuştur. Bu makaleleri analiz etmek için yayın sınıflama formu geliştirilmiştir. Elde edilen veriler betimsel istatistiki yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgulara göre uzaktan eğitimde video kullanımı üzerine yapılan makalelerin son yıllarda araştırma sayısında artış olduğu, nicel çalışmaların çoğunlukla yapıldığı ve bu çalışmaların daha çok sağlık, eğitim ve mühendislik alanlarında, nitel çalışmalarda da daha çok sosyal beşeri, güzel sanatlar, hukuk alanlarında yapıldığı tespit edilmiştir. Veri toplama aracı olarak en çok anketin kullanıldığı ve örneklem türleri dağılımında da en çok öğrencilerin tercih edildiği görülmektedir. Uzaktan eğitim alanında video kullanımına yönelik yapılan araştırmalardaki alanlardaki örneklem türlerinin dağılımı incelendiğinde en çok eğitim alanında sonrasında da sağlık alanında olduğu tespit edilmiştir. Örneklem sayıları dağılımında ise örneklem sayısı olarak en çok 31-100 arasının tercih edildiği görülmektedir. Ayrıca çalışma kapsamında örneklem sayılarının dağılımında ise en çok sağlık alanında araştırmaların yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Uzaktan Eğitim Video Araştırma Eğilimleri Betimsel Analiz Dijital İletişim
This study focuses on video used as instructional material in distance education. The aim of this study is to reveal the descriptive, methodological and general trends of the researches on the use of video in distance education published in journals covered by SSCI between 2000 and 2019. Within the scope of the study, the years in which the studies were published, their methods, data collection tools, sample type and sample numbers were focused on. For this, articles with distance education and video, year range 2000-2019, index SSCI were searched and selected in the Web of Science database. Accordingly, 226 articles were found. A publication classification form was developed to analyze these articles. The obtained data were analyzed using descriptive statistical methods. According to the findings, it has been determined that the number of researches on the use of video in distance education has increased in recent years, quantitative studies are mostly conducted and these studies are mostly conducted in the fields of health, education, and engineering, and qualitative studies, are mostly conducted in the fields of social humanities, fine arts, and law. It is seen that the questionnaire was used the most as the data collection tool and students were the most preferred sample types. When the distribution of the sample types in the researches on the use of video in the field of distance education was examined, it was found that it was mostly in the field of education and then in the field of health. In the distribution of sample numbers, it is seen that 31-100 was preferred. In addition, according to the distribution of sample numbers, it was concluded that researches were mostly conducted in the field of health.
Distance education Video Research Trends Descriptive Analysis Digital Communication
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2021 |
Kabul Tarihi | 5 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 40 |