Müzik aletlerinin neredeyse tamamı, el ve parmakların aktif bir şekilde kullanılmasıyla çalınmaktadır. Genelde çalgı çalmak ve bazı özel meslekler dışında insanlar günlük hayatlarında tüm parmaklarını aktif olarak kullanmadığından, parmakların kontrollü küçük kas hareketlerinin gerekli olduğu durumlarla karşılaştıkları zaman bu konuda zorluk yaşamaktadırlar. Klasik gitar çalgısı da tüm parmakların aktif bir şekilde kullanılması gereken bir çalgıdır. Klasik gitar çalan çalgıcılar da günlük hayatlarında sık kullanmadıkları parmakları etkin bir şekilde kullanmaları gerektiğinde, bu konu karşılarına bir problem olarak çıkmaktadır. Bu çalışmada klasik gitar çalarken en sık karşılaşılan problemlerden biri olan sol el serçe parmağının kas ve kontrol açısından zayıflığının giderilmesine yönelik çözüm önerileri ele alınmıştır. Bu problemin en çok legato tekniği uygularken karşımıza çıkması sebebiyle legato tekniği üzerinden serçe parmağının yeterli kas oranına ve uygun kontrol seviyesine ulaşması amacıyla legatonun ve ters legatonun aşamalara bölünerek nasıl çalışılması gerektiği ele alınmıştır. Serçe parmağının etkin kullanımına yönelik çözüm önerilerinin yanı sıra gitar tarihi ve eğitimine, el anatomisi ve motor beceri konularına da kısaca değinilmiştir. Bu çalışmanın amacı gitaristlere sol el serçe parmağı özelinde fakat her parmakta karşılaşan bu problemi nasıl aşacaklarına ilişkin fikir sunmaktır.
Almost all of the musical instruments are played with the active use of hands and fingers. People do not use their fingers actively in their daily life except for while playing musical instruments and doing some special profession. So when they encounter situations where they have to control small muscles movements of the fingers are required, they have difficulties in this issue. Also, classical guitar is an instrument in which all fingers must be actively used. When classical guitar players need to effectively use fingers which they do not use frequently in their daily life, this issue comes up as a problem. In this study, solution and suggestions for eliminating the weakness of the left hand little finger which is one of the most common problems while playing classical guitar in terms of muscle and control are discussed. Guitar players are mostly encountered with this problem while applying the legato technique. So we discuss how legato and reverse legato should be worked by dividing them into stages in order to reach the sufficient muscle structure and appropriate control level of the little finger over the legato technique. In this study, we mention about the history and education of the guitar, hand anatomy and motor skills are also briefly mentioned in addition to suggestions for effective use of the little finger. The aim of the this study is to provide an idea to guitarist on how to overcome this problem which is not only specific to the left hand little finger but also in every finger.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2021 |
Kabul Tarihi | 6 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 40 |