Bu araştırmanın amacı özel eğitim öğretmen adaylarının merhamet ve etkili öğretmenlik özelliklerine sahip olma durumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 yılı bahar döneminde KKTC’nde bulunan üniversitelerin özel eğitim bölümünde okumakta olan özel eğitim öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 315 özel eğitim öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada, özel eğitim öğretmen adaylarına “Kişisel Bilgi Formu”, “Merhamet Ölçeği” ve “Etkili Öğretmen Özellikleri” ölçekleri uygulanmıştır. Araştırmadaki öğrencilerin Etkili Öğretmen Özellikleri Ölçeğinden aldıkları puanlar ile Merhamet Ölçeğinin Sevecenlik, Paylaşımların Bilincinde Olma ve Bilinçli Farkındalık alt boyutlarından aldıkları puanlar arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönde ilişki olduğu saptanmıştır (p<0,05). Buna göre, öğrencilerin Etkili Öğretmen Özellikleri Ölçeğinden aldıkları puanlar arttıkça Sevecenlik, Paylaşımların Bilincinde Olma ve Bilinçli Farkındalık puanları da artmaktadır. Araştırma kapsamındaki öğrencilerin Etkili Öğretmen Özellikleri Ölçeğinden aldıkları puanlar ile Merhamet Ölçeğinin Umursamazlık, Bağlantısızlık ve İlişki Kesme alt boyutlarından aldıkları puanlar arasında ise istatistiksel olarak anlamlı ve negatif yönde ilişki olduğu tespit edilmiştir. Buna göre, katılımcıların Etkili Öğretmen Özellikleri Ölçeğinden aldıkları puanlar arttıkça Umursamazlık, Bağlantısızlık ve İlişki Kesme puanları azalmaktadır.
Merhamet Etkili Öğretmen Becerileri Öğretmen Adayı Özel Eğitim
Dil çeviri ve düzenlemesi adına Nafiye Mercan'a teşekkür ederiz.
The purpose of this study is to examine the relation between possession of compassion and effective teaching qualities of special education pre-service teachers. The study group of the research consisted of special education pre-service teachers enrolled at special education departments of universities in Turkish Republic of Northern Cyprus in 2019-2020 spring semester. Relational survey method, a qualitative research method, was used in the study. 315 pre-service teachers participated in the research. “Personal Information Form”, “Compassion Scale” and “Effective Teaching Qualities” scales were applied to the special education pre-service teachers. It has been found out that there is statistically significant and positive relation between the scores obtained by students from Effective Teaching Qualities Scale and the Tenderness, Being Aware of Sharing and Conscious Awareness sub-dimensions. Accordingly, as the scores of the students on the Effective Teaching Qualities Scale increase, their Tenderness, Being Aware of Sharing and Conscious Awareness scores also increase. It was determined that there is a statistically significant and negative relationship between the scores of the students within the scope of the study from the Effective Teaching Qualities Scale and the Apathy, Disconnection and Disengagement sub-dimensions of the Compassion Scale. Accordingly, as the scores of the participants on the Effective Teaching Qualities Scale increase, their Apathy, Disconnection and Disengagement scores decrease.
Compassion Effective Teaching Skills Pre-service Teacher Special Education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 2 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 44 |