BibTex RIS Kaynak Göster

Osmanlı İmparatorluğu’nda modern ziraat eğitiminin yaygınlaşması: Ankara Numune Tarlası ve Çoban Mektebi

Yıl 2010, Sayı: 28, 87 - 106, 01.02.2010
https://doi.org/10.1501/OTAM_0000000557

Öz

Osmanlı İmparatorluğu’nda modern ziraat eğitiminin yaygınlaşması: Ankara Numune Tarlası ve Çoban Mektebi

Yıl 2010, Sayı: 28, 87 - 106, 01.02.2010
https://doi.org/10.1501/OTAM_0000000557

Öz

Osmanlı Devleti’nde zirâî üretim tekniklerinin geliştirilmesi ve tarımda verimliliği arttırmaya yönelik ilk teşebbüsler Tanzimat döneminde başladı. Tanzimat devlet adamları reformların başarısı için her alanda uzman kadrolar yetiştirilmesini hedefliyorlardı. Bu doğrultuda öncelikle ziraat reformlarını uygulayacak kadrolar istihdam edildi, ardından 1847 yılında İstanbul’da ilk Ziraat Mektebi açıldı. Ayamama Çiftliği’ndeki başarısız ilk girişimden kırk yıl sonra, Fransa ve Almanya’da ziraat eğitimi alan bürokratların hazırladıkları plan dâhilinde pek çok vilayette ziraat mektepleri ve numune tarlaları açıldı. Bunlardan biri olan Ankara Numune Tarlası ve Çoban Mektebi de vilayetteki çiftçilerin devrin tarım yenilikleri ile tanıştırılması ve tiftik keçilerinin ıslahı amacı ile 1898 yılında hizmete girdi. Bâbıâlî’nin teknik ve malî teşviklerine rağmen Ankara çiftçisinin ilgisizliği, 1908’de Çoban mektebinin Ziraat Mektebine dönüştürülmesine neden olmuş ve ağıl bölümü tasfiye edildi. 1914–1918 yılları arasında savaş şartlarından dolayı eğiteme ara verilirken, mektep binası Mustafa Kemal’in Ankara’ya gelişinden sonra karargâh olarak kullanıldı

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özkan Keskin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Keskin, Ö. (2010). Osmanlı İmparatorluğu’nda modern ziraat eğitiminin yaygınlaşması: Ankara Numune Tarlası ve Çoban Mektebi. OTAM Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma Ve Uygulama Merkezi Dergisi, 28(28), 87-106. https://doi.org/10.1501/OTAM_0000000557
AMA Keskin Ö. Osmanlı İmparatorluğu’nda modern ziraat eğitiminin yaygınlaşması: Ankara Numune Tarlası ve Çoban Mektebi. OTAM Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi. Şubat 2010;28(28):87-106. doi:10.1501/OTAM_0000000557
Chicago Keskin, Özkan. “Osmanlı İmparatorluğu’nda Modern Ziraat eğitiminin yaygınlaşması: Ankara Numune Tarlası Ve Çoban Mektebi”. OTAM Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma Ve Uygulama Merkezi Dergisi 28, sy. 28 (Şubat 2010): 87-106. https://doi.org/10.1501/OTAM_0000000557.
EndNote Keskin Ö (01 Şubat 2010) Osmanlı İmparatorluğu’nda modern ziraat eğitiminin yaygınlaşması: Ankara Numune Tarlası ve Çoban Mektebi. OTAM Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi 28 28 87–106.
IEEE Ö. Keskin, “Osmanlı İmparatorluğu’nda modern ziraat eğitiminin yaygınlaşması: Ankara Numune Tarlası ve Çoban Mektebi”, OTAM Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi, c. 28, sy. 28, ss. 87–106, 2010, doi: 10.1501/OTAM_0000000557.
ISNAD Keskin, Özkan. “Osmanlı İmparatorluğu’nda Modern Ziraat eğitiminin yaygınlaşması: Ankara Numune Tarlası Ve Çoban Mektebi”. OTAM Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi 28/28 (Şubat 2010), 87-106. https://doi.org/10.1501/OTAM_0000000557.
JAMA Keskin Ö. Osmanlı İmparatorluğu’nda modern ziraat eğitiminin yaygınlaşması: Ankara Numune Tarlası ve Çoban Mektebi. OTAM Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi. 2010;28:87–106.
MLA Keskin, Özkan. “Osmanlı İmparatorluğu’nda Modern Ziraat eğitiminin yaygınlaşması: Ankara Numune Tarlası Ve Çoban Mektebi”. OTAM Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma Ve Uygulama Merkezi Dergisi, c. 28, sy. 28, 2010, ss. 87-106, doi:10.1501/OTAM_0000000557.
Vancouver Keskin Ö. Osmanlı İmparatorluğu’nda modern ziraat eğitiminin yaygınlaşması: Ankara Numune Tarlası ve Çoban Mektebi. OTAM Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi. 2010;28(28):87-106.