Bu yazıda Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi’nin 75. Yılı dolayısı ile fakültenin önde gelen bir üyesi olan Halil İnalcık ile yapılan söyleşi üzerinden değerlendirmelere yer verilecektir. Söyleşide yer verilen yorumlar, değerlendirmeler üzerinden ulusal, okul ve bilim insanı kimliği inşası “kimliklenme-kimlik edinme” süreci ile zaman ve mekân ilişkilendirilmeye çalışılacaktır. Diğer bir deyişle yazı kişisel tarih ile toplumsal tarihin buluşturulması açısından bir “bellek” çalışması özelliği taşımakta ve belli dönemlerde yaşanan süreçlerin o süreci deneyimleyenlerce nasıl algılandığının önemli olduğu ve bu algılamanın tüm mekânlarda benzer olamayacağını bize hatırlatmaktadır. Bu yazıda 1 Önde gelen bir tarihçi olan İnalcık’ın bilim insanı kimliğinin oluşmasında dönemin önemli kurumlarından biri olan DTCF’nin etkisinin ne olduğu ve 2 benimsediği tarih anlayışının deneyimlerini anlamlandırmaya nasıl yansıdığı gösterilmeye çalışılmaktadır
Halil İnalcık Türkiye’de modernleşme okul ve kimlik inşası sözlü tarih tarih anlayışı bellek
In this article, there will be evaluations from an interview with Halil İnalcık, a leading member of Language and History-Geography Faculty, because of the 75th anniversary of the faculty’s establishment. The comments and evaluations in the interview will be used to relate national, organizational and scientist “identification-identification construction” processes to space and time. In other words, the article will be evaluated as a “memory” study in terms of bringing together the personal history and social history in certain periods. It also reminds us the importance of how the occurrences in certain periods are perceived by the persons experiencing, and how it this perception is not similar in all places. This article tries to show, 1 What is the importance of the Faculty of Language and History-Geography as one of the most important institutions of the early period of Turkish Republic, in the identity construction of leading historicist Halil İnalcık and; 2 how his perspective of history reflected in evaluating his own individual experiences
Halil İnalcik Modernisation in Turkey school and identity construction oral history historical perspective memory
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 40 |