Nilüfer Vapuru, 1910 yılında doğrudan Bahriye Nezareti’ne bağlı olarak kurulan Osmanlı Seyr-i Sefain İdaresi’nin vapuruydu. Nilüfer, askeri nakliyatın sağlanabilmesi için Harbiye Nezareti’nin R.1326 yılı bütçesinden tasarruf edilerek Gülcemal, Karadeniz, Akdeniz, Bahriahmer, Kızılırmak ve Plevne vapurlarıyla beraber satın alınmış, gemilerin sened-i bahrîleri Bahriye Nezareti adına düzenlenmişti. 17 Aralık 1913’te Nezaret-i Umur-ı Bahriye bu gemilerin Bahriye’de kullanılabileceği bir yer olmadığını beyan etmiş, 23 Şubat 1914’te Meclis-i Vükela’nın da uygun görmesiyle gemiler Osmanlı Seyr-i Sefain İdaresi’ne devredilmişlerdi. Gemilerin, sened-i bahrîleri ise Harbiye Nezareti adına düzenlendi. Osmanlı Seyr-i Sefain İdaresi’nin Nilüfer Vapuru, Birinci Dünya Savaşı’nın başlamasıyla donanmanın emrine verilmiş ve mayın dökücüye çevrilmiştir. Osmanlı donanması Birinci Kumandanı Amiral Souchon’un komutası altında görevini sürdüren Nilüfer Mayın Gemisi, 17 Kasım 1914’te Batı Karadeniz’e sevk edildikten sonra bir daha geri dönmemiş, kazaya uğrayarak batmıştır. Bu makalede, Osmanlı Seyr-i Sefain İdaresi’nin vapuru iken daha sonra mayın gemisine çevrilen Nilüfer’in kısa süren görev süresi anlatılacak, geminin batışından sonra yaşananlar ve şehitleri hakkında bilgi verilecektir
Nilüfer Vapuru Nilüfer Mayın Gemisi Loreley Gemisi Şehit Personel
Sefain Administration, which was established in 1910 directly under Naval Ministry. Nilüfer was purchased together with Gulcemal, Karadeniz, Akdeniz, Bahriahmer, Kızılırmak and Plevne steamers by saving the R.1326 budget of the Ministry of War to ensure the military transportation. The nautical documents of ships sened-i bahrî were arranged in the name of Naval Ministry. In December 17, 1913; Naval Ministry declared that there were no place that the ships could be used in. So the ships were transferred to Ottoman Seyr-i Sefain Administration in February 23, 1914 upon the approval of the cabinet of ministers. Therefore the documents of ships sened-i bahrî were prepared on behalf of Ministry of War. After the beginning of First World War, The Nilüfer Steamer was ordered to the command of the Navy and it turned into a minelayer. The ship continued to its duty under Commander Admiral Souchon. Subsequent to be shipped to Western Black Sea in November 17, 1914; it couldn’t turn again, fell into an accident and sank. In this article, information about the mission time of Nilüfer, experiences after the sinking of the ship and the martyrs will be given
Martyred Staff The Minelayer Nilufer The Stationship Loreley The Steamer Nilufer
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 48 |