BibTex RIS Cite

MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UMUTSUZLUK DÜZEYLERİ VE SEKTÖRDE KALMA NİYETLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Year 2016, , 183 - 191, 01.06.2016
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2016118641

Abstract

Umutsuzluk kavramı, mevcut durumun gerçekleşeceğine kişilerin mutlak güvenlerini kaybetmesi halidir. Genel anlamda bakıldığında üniversite öğrencileri gerek geleceklerine yönelik, gerekse mesleklerine yönelik umutsuzluk yaşamaktadır. Bireylerin hayatını derinden etkileyebilen umutsuzluğun, öğrencilerin eğitimini almakta oldukları sektörde kalma niyetlerini etkileme durumu merak konusudur. Yapılan bu çalışmada meslek yüksekokullarının muhasebe bölümünde öğrenim gören öğrencilerin umutsuzluk düzeylerinin, sektörde kalma niyetlerini etkileme durumu ölçülmüştür. Aynı zamanda bu çalışma ile kişilerin mevcut umutsuzluk durumlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada öğrencilerin çeşitli demografik verileri ile umutsuzluk ve sektörde kalma niyetleri arasında bir ilişki olup olmadığı da ortaya konmuştur. Çalışmanın örneklemini Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda muhasebe eğitimi alan öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmada anket yöntemi kullanılmış olup, veriler bir istatistik paket programında analiz edilmiştir. Öğrencilerin umutsuzluk puanı hafif umutsuz düzeyindedir. Cinsiyet, mezun olduktan sonra muhasebecilik mesleğini seçme, muhasebe alanında iş deneyimi ve muhasebe bölümünü isteyerek seçme değişkenleri ile umutsuzluk ve sektörde kalma niyetleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.

References

  • Aktağ, I. & Alpay, D. D. 2015, “Abant İzzet Baysal Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerinin umutsuzluk düzeyleri”, Abant İzzet BaysalÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 15, no. 1, pp. 15-24.
  • Aydın, M., Erdoğan, S., Yurdakul, M. & Eker, A. 2013, “Sağlık yüksekokulu ve sağlık meslek lisesi öğrencilerinin umutsuzluk düzeyleri”, S.D.Ü
  • Sağlık Bilimleri Dergisi, vol. 4. no. 1, pp. 1-6. Beck, A. T., Weissman, A., Lester, D. &Trexler, L. 1974, “The measurement of pessimism: The Hopelessness Scale”, Journal of Consulting and Clinical Psychology, vol. 12, no. 6, pp. 861-865.
  • Derebaşı, I. 1996, “Beck Umutsuzluk Ölçeğinin Ege Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Geliştirilmesi”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ege
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Dereli, F. & Kabataş, S. 2009, “Sağlık Yüksekokulu Son sınıf Öğrencilerinin İş Bulma Endişeleri ve Umutsuzluk Düzeylerinin Belirlenmesi”,
  • Yeni Tıp Dergisi, vol. 26, pp. 31-36. Deveci, S.E.,Ulutaşdemir, N. & Açık, Y. 2011, “Bir mesleki eğitim merkezi öğrencilerinde umutsuzluk düzeyi ve etkileyen faktörler”, Dicle Tıp Dergisi, vol. 38, no. 3, pp. 321-317.
  • Dilbaz, N., & Seber, G. 1993, “Umutsuzluk Kavramı: Depresyon ve İntiharda Önemi”, Kriz, vol. 1, no. 3, pp. 134-138.
  • Doğan, P. 2012, “Resim Öğretmeni Adaylarının Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi”, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 36, pp. 115-127.
  • Durak, A. & Palabıyıkoğlu, R. 1994, “Beck Umutsuzluk Ölçeği geçerlilik çalışması”, Kriz Dergisi, vol.2, no. 2, pp. 311-319.
  • Dursun, S. & Aytaç, S. 2012, “Üniversite Öğrencilerinin İşgücü Piyasasına Yönelik Beklentileri Ve İş Deneyimleri İle Umutsuzluk ve Kaygı
  • Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma”, CBÜ Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 10, no. 1, pp. 373-388. Güncel Türkçe Sözlük. (2016, Mart 27). www.tdk.gov.tr: http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.56f822dc443907.25039767 adresinden alınmıştır.
  • Güncel Türkçe Sözlük. (2016, Mart 27). www.tdk.gov.tr: http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.56f821d53ff181.44895226 adresinden alınmıştır.
  • İstatistiklerle Gençlik, 2014. (2016, MArt 27). www.tuik.gov.tr: http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18625 adresinden alınmıştır.
  • Nakip, M. 2003, Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve SPSS Destekli Uygulamaları, Seçkin Kitabevi, Ankara
  • Özel, N. 2014, “İş Tatmini İş Güvencesi Ve Örgütsel Özdeşlik Algılarının Çalışanların İşte Kalma Niyetleri Üzerindeki Etkisi: Bolu İmalat Sektör
  • Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 24, pp. 262-280. Seber, G., Dilbaz, N., Kaptanoğlu, C. & Tekin, D. 1993, “Umutsuzluk ölçeği: Geçerlilik ve güvenirliği”, Kriz Dergisi, vol. 1, 139-142.
  • Şahin, C. 2009, “Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeyleri”, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim
  • Fakültesi Dergisi, vol. 27, pp. 271-286. Üngören, E. &Ehtiyar, R. 2009, “Türk Ve Alman Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeylerinin Karşılaştırılması Ve Umutsuzluk Düzeylerini Etkileyen
  • Faktörlerin Belirlenmesi: Turizm Eğitimi Alan Öğrenciler Üzerinde Bir Araştırma”, Journal of Yaşar University, vol. 4, no. 14, pp. 2093-2127.
  • Üstün, G.,Dedekoç, Ş., Kavalalı, T., Öztürk, F., Sapçı, Y. & Can, S. 2014, “Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin İş Bulmaya İlişkin Umutsuzluk
  • Düzeylerinin İncelenmesi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , vol. 3, no. 2, 200-221. Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. (2016, Mart 27). https://istatistik.yok.gov.tr/. adresinden alınmıştır

A FIELD WORK TO DETERMINE INTENTIONS OF STAYING IN ACCOUNTING SECTOR AND THE HOPELESSNESS LEVEL OF THE STUDENTS HAVING ACCOUNTING EDUCATION

Year 2016, , 183 - 191, 01.06.2016
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2016118641

Abstract

Hopelessness concept is the status of the people that losing their certain trust about actualization of the present state. University students are hopeless both about their future and about their profession in general. Hopelessness may affect the life of the people deeply and its influence over the intention of the students about staying in the sector that they are educated about is an issue of concern. The influence of the hopelessness level of students educating in accounting program of the vocational schools over their intention of staying in accounting sector is measured in this study. It is also aimed to determine the hopelessness status of the people. The population of the study is the students educating in Akdeniz University Accounting Program of Social Sciences Vocational High School. This study reveals whether there is a relation between demographic factors and hopelessness or intention of staying in accounting sector. Survey method is used in this study and analyses were conducted using statistical package programme. Hopelessness score of the students is mild. There are significant differences between, gender, willing to choose accountancy profession after graduation, working experience in accounting, choosing accounting program voluntarily and hopelessness level or intention of staying in accounting sector

References

  • Aktağ, I. & Alpay, D. D. 2015, “Abant İzzet Baysal Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerinin umutsuzluk düzeyleri”, Abant İzzet BaysalÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 15, no. 1, pp. 15-24.
  • Aydın, M., Erdoğan, S., Yurdakul, M. & Eker, A. 2013, “Sağlık yüksekokulu ve sağlık meslek lisesi öğrencilerinin umutsuzluk düzeyleri”, S.D.Ü
  • Sağlık Bilimleri Dergisi, vol. 4. no. 1, pp. 1-6. Beck, A. T., Weissman, A., Lester, D. &Trexler, L. 1974, “The measurement of pessimism: The Hopelessness Scale”, Journal of Consulting and Clinical Psychology, vol. 12, no. 6, pp. 861-865.
  • Derebaşı, I. 1996, “Beck Umutsuzluk Ölçeğinin Ege Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Geliştirilmesi”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ege
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Dereli, F. & Kabataş, S. 2009, “Sağlık Yüksekokulu Son sınıf Öğrencilerinin İş Bulma Endişeleri ve Umutsuzluk Düzeylerinin Belirlenmesi”,
  • Yeni Tıp Dergisi, vol. 26, pp. 31-36. Deveci, S.E.,Ulutaşdemir, N. & Açık, Y. 2011, “Bir mesleki eğitim merkezi öğrencilerinde umutsuzluk düzeyi ve etkileyen faktörler”, Dicle Tıp Dergisi, vol. 38, no. 3, pp. 321-317.
  • Dilbaz, N., & Seber, G. 1993, “Umutsuzluk Kavramı: Depresyon ve İntiharda Önemi”, Kriz, vol. 1, no. 3, pp. 134-138.
  • Doğan, P. 2012, “Resim Öğretmeni Adaylarının Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi”, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 36, pp. 115-127.
  • Durak, A. & Palabıyıkoğlu, R. 1994, “Beck Umutsuzluk Ölçeği geçerlilik çalışması”, Kriz Dergisi, vol.2, no. 2, pp. 311-319.
  • Dursun, S. & Aytaç, S. 2012, “Üniversite Öğrencilerinin İşgücü Piyasasına Yönelik Beklentileri Ve İş Deneyimleri İle Umutsuzluk ve Kaygı
  • Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma”, CBÜ Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 10, no. 1, pp. 373-388. Güncel Türkçe Sözlük. (2016, Mart 27). www.tdk.gov.tr: http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.56f822dc443907.25039767 adresinden alınmıştır.
  • Güncel Türkçe Sözlük. (2016, Mart 27). www.tdk.gov.tr: http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.56f821d53ff181.44895226 adresinden alınmıştır.
  • İstatistiklerle Gençlik, 2014. (2016, MArt 27). www.tuik.gov.tr: http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18625 adresinden alınmıştır.
  • Nakip, M. 2003, Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve SPSS Destekli Uygulamaları, Seçkin Kitabevi, Ankara
  • Özel, N. 2014, “İş Tatmini İş Güvencesi Ve Örgütsel Özdeşlik Algılarının Çalışanların İşte Kalma Niyetleri Üzerindeki Etkisi: Bolu İmalat Sektör
  • Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 24, pp. 262-280. Seber, G., Dilbaz, N., Kaptanoğlu, C. & Tekin, D. 1993, “Umutsuzluk ölçeği: Geçerlilik ve güvenirliği”, Kriz Dergisi, vol. 1, 139-142.
  • Şahin, C. 2009, “Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeyleri”, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim
  • Fakültesi Dergisi, vol. 27, pp. 271-286. Üngören, E. &Ehtiyar, R. 2009, “Türk Ve Alman Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeylerinin Karşılaştırılması Ve Umutsuzluk Düzeylerini Etkileyen
  • Faktörlerin Belirlenmesi: Turizm Eğitimi Alan Öğrenciler Üzerinde Bir Araştırma”, Journal of Yaşar University, vol. 4, no. 14, pp. 2093-2127.
  • Üstün, G.,Dedekoç, Ş., Kavalalı, T., Öztürk, F., Sapçı, Y. & Can, S. 2014, “Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin İş Bulmaya İlişkin Umutsuzluk
  • Düzeylerinin İncelenmesi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , vol. 3, no. 2, 200-221. Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. (2016, Mart 27). https://istatistik.yok.gov.tr/. adresinden alınmıştır
There are 21 citations in total.

Details

Other ID JA58TG94KM
Journal Section Articles
Authors

Furkan Yildirim This is me

Aysegul Ciger This is me

Ahmet Kaya This is me

Filiz Angay Kutluk This is me

Publication Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016

Cite

APA Yildirim, F., Ciger, A., Kaya, A., Angay Kutluk, F. (2016). A FIELD WORK TO DETERMINE INTENTIONS OF STAYING IN ACCOUNTING SECTOR AND THE HOPELESSNESS LEVEL OF THE STUDENTS HAVING ACCOUNTING EDUCATION. PressAcademia Procedia, 2(1), 183-191. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2016118641
AMA Yildirim F, Ciger A, Kaya A, Angay Kutluk F. A FIELD WORK TO DETERMINE INTENTIONS OF STAYING IN ACCOUNTING SECTOR AND THE HOPELESSNESS LEVEL OF THE STUDENTS HAVING ACCOUNTING EDUCATION. PAP. June 2016;2(1):183-191. doi:10.17261/Pressacademia.2016118641
Chicago Yildirim, Furkan, Aysegul Ciger, Ahmet Kaya, and Filiz Angay Kutluk. “A FIELD WORK TO DETERMINE INTENTIONS OF STAYING IN ACCOUNTING SECTOR AND THE HOPELESSNESS LEVEL OF THE STUDENTS HAVING ACCOUNTING EDUCATION”. PressAcademia Procedia 2, no. 1 (June 2016): 183-91. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2016118641.
EndNote Yildirim F, Ciger A, Kaya A, Angay Kutluk F (June 1, 2016) A FIELD WORK TO DETERMINE INTENTIONS OF STAYING IN ACCOUNTING SECTOR AND THE HOPELESSNESS LEVEL OF THE STUDENTS HAVING ACCOUNTING EDUCATION. PressAcademia Procedia 2 1 183–191.
IEEE F. Yildirim, A. Ciger, A. Kaya, and F. Angay Kutluk, “A FIELD WORK TO DETERMINE INTENTIONS OF STAYING IN ACCOUNTING SECTOR AND THE HOPELESSNESS LEVEL OF THE STUDENTS HAVING ACCOUNTING EDUCATION”, PAP, vol. 2, no. 1, pp. 183–191, 2016, doi: 10.17261/Pressacademia.2016118641.
ISNAD Yildirim, Furkan et al. “A FIELD WORK TO DETERMINE INTENTIONS OF STAYING IN ACCOUNTING SECTOR AND THE HOPELESSNESS LEVEL OF THE STUDENTS HAVING ACCOUNTING EDUCATION”. PressAcademia Procedia 2/1 (June 2016), 183-191. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2016118641.
JAMA Yildirim F, Ciger A, Kaya A, Angay Kutluk F. A FIELD WORK TO DETERMINE INTENTIONS OF STAYING IN ACCOUNTING SECTOR AND THE HOPELESSNESS LEVEL OF THE STUDENTS HAVING ACCOUNTING EDUCATION. PAP. 2016;2:183–191.
MLA Yildirim, Furkan et al. “A FIELD WORK TO DETERMINE INTENTIONS OF STAYING IN ACCOUNTING SECTOR AND THE HOPELESSNESS LEVEL OF THE STUDENTS HAVING ACCOUNTING EDUCATION”. PressAcademia Procedia, vol. 2, no. 1, 2016, pp. 183-91, doi:10.17261/Pressacademia.2016118641.
Vancouver Yildirim F, Ciger A, Kaya A, Angay Kutluk F. A FIELD WORK TO DETERMINE INTENTIONS OF STAYING IN ACCOUNTING SECTOR AND THE HOPELESSNESS LEVEL OF THE STUDENTS HAVING ACCOUNTING EDUCATION. PAP. 2016;2(1):183-91.

PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.

PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants. 

PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.

PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing. 

Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.