Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2017, , 265 - 272, 30.06.2017
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.543

Abstract

References

  • Ahmet Aktaş, Turizm İşletmeciliği ve Yönetimi, Azim Matbaacılık, Antalya 2002, s.194
  • Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 2. Baskı, Seçkin, Yayıncılık Ankara 2000, s.19
  • Alparslan Usal ve Osman Avşar Kurgun, Turizm İşletmelerinde Maliyet Analizleri, Detay Yayıncılık, Ankara 2001, s. 195
  • Asım Saldamlı, “Otel İşletmelerinde Stres Kaynakları ve Çalışanlar Üzerinde Etkileri: Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 6, 2000, s.292 Barış Erdem, “Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Planlamasının Yeri ve Önemi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 7, Sayı 11, 2004, s.39-41
  • Cengiz Demir ve Berrin Güzel, “Planlama”, Editör: Cengiz Demir, Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi: İlkeler ve Uygulamalar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2005, s. 76.
  • Cengiz Demir, Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi İlkeler ve Uygulamalar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2005, s.85
  • Ekrem Özdemir ve Ali Talip Akpınar, “Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Çerçevesinde Alanya’daki Otel ve Tatil Köylerinde İnsan Kaynakları Profili”, KOÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 2, 2002, s.90.
  • Hüseyin Alkış ve Yüksel Öztürk, “Otel İşletmelerinde Motivasyon Faktörleri Üzerine Bir Araştırma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 8, Sayı 28, 2009, s. 214
  • Necla Kolu, Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Seçim Yöntemleri Personel Bulma ve Seçme Süreci (Örnek Bir Uygulama) Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006, s.119-121.
  • Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, 20. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2009, s.165- 166
  • Oktay Alpugan, Küçük İşletmeler Kavramı, Kuruluşu ve Yönetimi, Ankara, Özgün Matbaacılık, 1998, s.314.
  • Orhan İçöz, Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar, 2. Baskı, Turhan Kitabevi, Ankara 2001, s.15
  • Oya Aytemiz Seymen, İnsan Kaynakları Yönetiminde İşgören Performansının Konaklama İşletmeleri Açısından Değerlendirilmesi ve Bir Model Önerisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 1995, s. 6
  • Özkan Tütüncü ve Mahmut Demir, “Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Kapsamında İsgücü Devir Hızının Analizi ve Muğla Bölgesi Örneği”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 5, Sayı 2, 2003, s. 12.
  • Saime Oral, Çiçek Olgun ve Gürhan Aktaş, “Turizm Bilincinin Oluşturulmasında Yaygın Eğitimin Yeri ve Önemi”, 1.Turizm Sempozyumu, 1718 Kasım, Ankara, 1994, s.221
  • Tamer Bolat, Turizm işletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi, Hafta Sonu Semineri VII, 24-26 Kasım Erciyes Üniversitesi Nevşehir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulu, 2000, s. 148.

PLACE AND IMPORTANCE OF HUMAN RESOURCES MANAGEMENT IN HOTEL OPERATIONS

Year 2017, , 265 - 272, 30.06.2017
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.543

Abstract

As nowadays technology production is out of monopoly
of certain countries, it also possible for countries that don’t have necessary
equipment for technology production to acquire them by copying. In this context
every other resource except human resources can be bought, substituted or
acquired by various means. Human resource is hardest to acquire and the most
expensive. The most important feature of the tourism sector whose importance is
ever-growing today and the future is it being a service sector. Therefore, the
only way to reach maximum quality of touristic products is manpower. Within
hotel operations, running services and satisfying customers are largely
provided by the effort of personnel. For this reason; human resources is very
important for the efficiency of hotel operations. Operations that adopts a
modern manner of management, practices human resource management techniques
that ensures the employment of right person, in the right place and the right
time. It is clear that competitive power increases by the correct planning of
human resources in an operation. In hotel operations, “human” factor is the one
that creates both the income and expenditure. Good management of human
resources factor will ensure efficient use of manpower in businesses. In a
sector such as hotel managements, that face-to-face relationships and the case
of “service of a human to a human” happens densely, management of human
resources is only possible by a Human Resources Management which requires
special knowledge and skill in this field. Human resources management is a
discipline that educates the personnel, improve their knowledge and skill,
motivate and ensure them being satisfied with their work. For hotel operations
to adopt and practice the mentality of human resources management will ensure
their continued existence. Keywords: Place And Importance, Human Resources
Management, Hotel Operations 

References

  • Ahmet Aktaş, Turizm İşletmeciliği ve Yönetimi, Azim Matbaacılık, Antalya 2002, s.194
  • Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 2. Baskı, Seçkin, Yayıncılık Ankara 2000, s.19
  • Alparslan Usal ve Osman Avşar Kurgun, Turizm İşletmelerinde Maliyet Analizleri, Detay Yayıncılık, Ankara 2001, s. 195
  • Asım Saldamlı, “Otel İşletmelerinde Stres Kaynakları ve Çalışanlar Üzerinde Etkileri: Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 6, 2000, s.292 Barış Erdem, “Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Planlamasının Yeri ve Önemi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 7, Sayı 11, 2004, s.39-41
  • Cengiz Demir ve Berrin Güzel, “Planlama”, Editör: Cengiz Demir, Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi: İlkeler ve Uygulamalar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2005, s. 76.
  • Cengiz Demir, Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi İlkeler ve Uygulamalar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2005, s.85
  • Ekrem Özdemir ve Ali Talip Akpınar, “Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Çerçevesinde Alanya’daki Otel ve Tatil Köylerinde İnsan Kaynakları Profili”, KOÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 2, 2002, s.90.
  • Hüseyin Alkış ve Yüksel Öztürk, “Otel İşletmelerinde Motivasyon Faktörleri Üzerine Bir Araştırma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 8, Sayı 28, 2009, s. 214
  • Necla Kolu, Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Seçim Yöntemleri Personel Bulma ve Seçme Süreci (Örnek Bir Uygulama) Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006, s.119-121.
  • Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, 20. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2009, s.165- 166
  • Oktay Alpugan, Küçük İşletmeler Kavramı, Kuruluşu ve Yönetimi, Ankara, Özgün Matbaacılık, 1998, s.314.
  • Orhan İçöz, Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar, 2. Baskı, Turhan Kitabevi, Ankara 2001, s.15
  • Oya Aytemiz Seymen, İnsan Kaynakları Yönetiminde İşgören Performansının Konaklama İşletmeleri Açısından Değerlendirilmesi ve Bir Model Önerisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 1995, s. 6
  • Özkan Tütüncü ve Mahmut Demir, “Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Kapsamında İsgücü Devir Hızının Analizi ve Muğla Bölgesi Örneği”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 5, Sayı 2, 2003, s. 12.
  • Saime Oral, Çiçek Olgun ve Gürhan Aktaş, “Turizm Bilincinin Oluşturulmasında Yaygın Eğitimin Yeri ve Önemi”, 1.Turizm Sempozyumu, 1718 Kasım, Ankara, 1994, s.221
  • Tamer Bolat, Turizm işletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi, Hafta Sonu Semineri VII, 24-26 Kasım Erciyes Üniversitesi Nevşehir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulu, 2000, s. 148.
There are 16 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Mustafa Tandogan

Publication Date June 30, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Tandogan, M. (2017). PLACE AND IMPORTANCE OF HUMAN RESOURCES MANAGEMENT IN HOTEL OPERATIONS. PressAcademia Procedia, 4(1), 265-272. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.543
AMA Tandogan M. PLACE AND IMPORTANCE OF HUMAN RESOURCES MANAGEMENT IN HOTEL OPERATIONS. PAP. June 2017;4(1):265-272. doi:10.17261/Pressacademia.2017.543
Chicago Tandogan, Mustafa. “PLACE AND IMPORTANCE OF HUMAN RESOURCES MANAGEMENT IN HOTEL OPERATIONS”. PressAcademia Procedia 4, no. 1 (June 2017): 265-72. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.543.
EndNote Tandogan M (June 1, 2017) PLACE AND IMPORTANCE OF HUMAN RESOURCES MANAGEMENT IN HOTEL OPERATIONS. PressAcademia Procedia 4 1 265–272.
IEEE M. Tandogan, “PLACE AND IMPORTANCE OF HUMAN RESOURCES MANAGEMENT IN HOTEL OPERATIONS”, PAP, vol. 4, no. 1, pp. 265–272, 2017, doi: 10.17261/Pressacademia.2017.543.
ISNAD Tandogan, Mustafa. “PLACE AND IMPORTANCE OF HUMAN RESOURCES MANAGEMENT IN HOTEL OPERATIONS”. PressAcademia Procedia 4/1 (June 2017), 265-272. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.543.
JAMA Tandogan M. PLACE AND IMPORTANCE OF HUMAN RESOURCES MANAGEMENT IN HOTEL OPERATIONS. PAP. 2017;4:265–272.
MLA Tandogan, Mustafa. “PLACE AND IMPORTANCE OF HUMAN RESOURCES MANAGEMENT IN HOTEL OPERATIONS”. PressAcademia Procedia, vol. 4, no. 1, 2017, pp. 265-72, doi:10.17261/Pressacademia.2017.543.
Vancouver Tandogan M. PLACE AND IMPORTANCE OF HUMAN RESOURCES MANAGEMENT IN HOTEL OPERATIONS. PAP. 2017;4(1):265-72.

PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.

PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants. 

PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.

PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing. 

Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.