Teknolojik ilerlemeler ve internetin ticari hayatta kullanılmaya başlanması modern perakendeciliğin gelişimini etkilemiş ve perakendecilik küresel e-ticaretin merkezinde yer almaya başlamıştır. Küresel gelir içinde perakende sektörünün payı on beş trilyon dolardan fazladır. Günümüzde giderek yoğunlaşan rekabet ortamı ve küreselleşme, e-ticaretin perakende sektörü üzerindeki önemini artırmıştır. Benzer biçimde perakendecilikte lojistik hizmetlerinin kullanımı, önemli rekabet avantajı sağlamakta ve ekonomik değer yaratmaktadır. Bu açıdan perakendecilik sektöründe e-ticaret ve e-lojistik ilişkisinin analiz edilmesi önem taşımaktadır. Bu çalışma ile perakende sektöründe faaliyet gösteren firmaların güçlü ve zayıf yönleri, tehdit ve fırsatları e-ticaret ve e-lojistik bağlamında ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma sonuçları, perakende sektöründe e-ticaret ve e-lojistik hizmetlerinin kullanımının sektörün gelişimini olumlu etkilediğini ve potansiyel fırsatların pazardaki rekabet şanslarını artıracağını göstermektedir. Bu nedenle perakendecilikte bilgi teknolojilerinin yaygınlaştırılması hem sektörün hem de ülke ekonomisinin büyümesi üzerinde etkili olacaktır
Perakende sektörü e-ticaret e-lojistik bilgi teknolojileri pazarlama e-perakendecilik
Technological improvements and using internet in commercial life have affected the development of modern retailing, and retailing and retailing has started to place in the center of global trade. Retail industry accounts for over US$ 15 trillion in global revenue. Today increasingly intensified competition and globalization has increased the importance of e-commerce on retail trade. Similarly, using logistics services in retailing has created the competitive advantage and economic value. In this context, analysis of the relationship between ecommerce and e-logistics in retailing has been important. The aim of this study is to reveal the strengths and weaknesses, threats and opportunities of selected companies in the retail sector within the framework of relationship in e-commerce and e-logistics. The results show that using of e-commerce and e-logistics in retail sector has positive effects on the development of retail sector, and the potential possibilities will increase the chance in competition of retail sector. Therefore, widespread of information technologies in retail sector will affect on both economic growth of country and sector
Retail sector e-commerce e-logistics information technology marketing e-retailing
Diğer ID | JA74YA96BJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1 |
PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.
PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants.
PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.
PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing.
Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.