Farklık iklimi, örgütte ayrımcılığın ne ölçüde önlendiğini ve farklılığın ne ölçüde sürdürüldüğünü ve güçlendirildiğini dolaylı olarak ya da doğrudan bir şekilde ifade eden yöntem, politika ve uygulamalara yönelik çalışanların ortak davranış ve algısıdır. Kurum içerisinde bireyler farklılıkları nedeniyle kendilerini değersiz olarak hissederlerse, iş doyumu, ve örgütsel bağlılıklarında azalma oluşmaktadır. Farklılıkların yönetimi ile ilgili yapılan çalışmalarda gelişime açıklık önemli bir bireysel değişken olarak karşımıza çıkmaktadır. Kurum içerisinde çalışanların gelişime açıklık kişilik özelliğine sahip olması, daha olumlu bir farklılık iklimi algısının oluşumuna destek oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı eğitim sektöründe çalışanların farklılık iklimi algısı ile gelişime açıklık arasındaki ilişki incelenerek toplumsal cinsiyet algısıyla ilişkisi kurulacaktır. Araştırma Kütahya ilinde Eğitim sektöründe bulunan okullardaki çalışanlara yönelik olarak uygulanmıştır. Araştırma sonucunda toplumda cinsiyet eşitsizliği ile gelişime açıklık arasında negatif korelasyon bulunmuştur. Kadın ve erkeklerin toplumsal cinsiyet eşitliğine bakışları arasında bir farklılık yoktur. Ancak gelişime açıklık kadınlarda erkeklerden daha fazla çıkmıştır
Differences climate, organizations of discrimination and differences in the extent to what extent prevention is continued and strengthened in a way that directly or indirectly expressing methods, policies and behavior and perception is common practice for employees. Due to differences in individual institutions if they feel worthless, job satisfaction, organizational commitment, and there is decrease. openness to development in studies related to the management of individual differences emerges as an important variable. Have the aperture to employee development institutions personality characteristic constitutes support for the formation of a more favorable climate difference perception. The aim of the research examining the relationship between the development of the education sector with the opening of the perception of climate differences will be established working relationship with gender perceptions. Research Kutahya province has applied for working in schools in the education sector. Research results in the opening development with gender inequality in society has a negative correlation between. There is no difference between a view of the gender equality of women and men. But openness has increased more in women than men
Diğer ID | JA89TC59AR |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1 |
PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.
PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants.
PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.
PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing.
Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.