BibTex RIS Kaynak Göster

MYO Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıklarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma (Uludağ Üniversitesi Örneği)

Yıl 2015, Cilt: 11 Özel Sayı: 1, 26 - 41, 01.12.2015

Öz

Okuma alışkanlığı, kişinin yaşamının her döneminde devam ettirilebilen, sürdürülebilirliği olan ve gelişime açık bir davranış modelidir. Yapılan farklı araştırmalarda, Türkiye’de genel olarak okuma kültürünün düşük seviyelerde olduğu belirlenmiştir. Bu çalışmanın amacı, meslek yüksekokulu öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının belirlenmesidir. Bu amaçla Uludağ Üniversitesi’ne bağlı 14 meslek yüksekokulunda 4323 öğrenciye anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen verilere göre öğrencilerin program, cinsiyet, yaş, anne-babanın eğitim durumları ve gelir durumları ile gazete, dergi ve kitap okuma alışkanlıkları arasındaki ilişkiler SPSS. 20 programında değerlendirilmiştir. Araştırmada, yaş değişkenine göre kitap okuma dışında herhangi bir anlamlı fark ortaya çıkmazken, cinsiyet değişkenine göre kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha fazla kitap ve dergi okuduğu, erkek öğrencilerin de gazete okumayı daha çok tercih ettikleri belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin program türlerine göre tüm türlerde anlamlı fark ortaya çıkarken, dergi ve gazete türünde eğitim durumu değişkenine göre anlamlı farklar ortaya çıkmıştır. Bunun yanında gelir değişkenine göre sadece kitap türünde anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. 

MYO Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıklarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma (Uludağ Üniversitesi Örneği)

Yıl 2015, Cilt: 11 Özel Sayı: 1, 26 - 41, 01.12.2015

Öz

Okuma alışkanlığı, kişinin yaşamının her döneminde devam ettirilebilen, sürdürülebilirliği olan ve gelişime açık bir davranış modelidir. Yapılan farklı araştırmalarda, Türkiye’de genel olarak okuma kültürünün düşük seviyelerde olduğu belirlenmiştir. Bu çalışmanın amacı, meslek yüksekokulu öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının belirlenmesidir. Bu amaçla Uludağ Üniversitesi’ne bağlı 14 meslek yüksekokulunda 4323 öğrenciye anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen verilere göre öğrencilerin program, cinsiyet, yaş, anne-babanın eğitim durumları ve gelir durumları ile gazete, dergi ve kitap okuma alışkanlıkları arasındaki ilişkiler SPSS. 20 programında değerlendirilmiştir. Araştırmada, yaş değişkenine göre kitap okuma dışında herhangi bir anlamlı fark ortaya çıkmazken, cinsiyet değişkenine göre kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha fazla kitap ve dergi okuduğu, erkek öğrencilerin de gazete okumayı daha çok tercih ettikleri belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin program türlerine göre tüm türlerde anlamlı fark ortaya çıkarken, dergi ve gazete türünde eğitim durumu değişkenine göre anlamlı farklar ortaya çıkmıştır. Bunun yanında gelir değişkenine göre sadece kitap türünde anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öğr.gör. Nuray Koç Bu kişi benim

Öğr.gör. Beyhane Yazçayır Bu kişi benim

Öğr.gör. Yasemin Özdemir Bu kişi benim

Öğr.gör. Selda Özbilgin Bu kişi benim

Öğr.gör. Barış Sönmez Bu kişi benim

Öğr.gör. Melih Serengil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 11 Özel Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koç, Ö. N., Yazçayır, Ö. B., Özdemir, Ö. Y., Özbilgin, Ö. S., vd. (2015). MYO Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıklarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma (Uludağ Üniversitesi Örneği). Paradoks Ekonomi Sosyoloji Ve Politika Dergisi26-41.