Okuma alışkanlığı, kişinin yaşamının her döneminde devam ettirilebilen, sürdürülebilirliği olan ve gelişime açık bir davranış modelidir. Yapılan farklı araştırmalarda, Türkiye’de genel olarak okuma kültürünün düşük seviyelerde olduğu belirlenmiştir. Bu çalışmanın amacı, meslek yüksekokulu öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının belirlenmesidir. Bu amaçla Uludağ Üniversitesi’ne bağlı 14 meslek yüksekokulunda 4323 öğrenciye anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen verilere göre öğrencilerin program, cinsiyet, yaş, anne-babanın eğitim durumları ve gelir durumları ile gazete, dergi ve kitap okuma alışkanlıkları arasındaki ilişkiler SPSS. 20 programında değerlendirilmiştir. Araştırmada, yaş değişkenine göre kitap okuma dışında herhangi bir anlamlı fark ortaya çıkmazken, cinsiyet değişkenine göre kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha fazla kitap ve dergi okuduğu, erkek öğrencilerin de gazete okumayı daha çok tercih ettikleri belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin program türlerine göre tüm türlerde anlamlı fark ortaya çıkarken, dergi ve gazete türünde eğitim durumu değişkenine göre anlamlı farklar ortaya çıkmıştır. Bunun yanında gelir değişkenine göre sadece kitap türünde anlamlı fark olduğu belirlenmiştir.
Okuma alışkanlığı, kişinin yaşamının her döneminde devam ettirilebilen, sürdürülebilirliği olan ve gelişime açık bir davranış modelidir. Yapılan farklı araştırmalarda, Türkiye’de genel olarak okuma kültürünün düşük seviyelerde olduğu belirlenmiştir. Bu çalışmanın amacı, meslek yüksekokulu öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının belirlenmesidir. Bu amaçla Uludağ Üniversitesi’ne bağlı 14 meslek yüksekokulunda 4323 öğrenciye anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen verilere göre öğrencilerin program, cinsiyet, yaş, anne-babanın eğitim durumları ve gelir durumları ile gazete, dergi ve kitap okuma alışkanlıkları arasındaki ilişkiler SPSS. 20 programında değerlendirilmiştir. Araştırmada, yaş değişkenine göre kitap okuma dışında herhangi bir anlamlı fark ortaya çıkmazken, cinsiyet değişkenine göre kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha fazla kitap ve dergi okuduğu, erkek öğrencilerin de gazete okumayı daha çok tercih ettikleri belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin program türlerine göre tüm türlerde anlamlı fark ortaya çıkarken, dergi ve gazete türünde eğitim durumu değişkenine göre anlamlı farklar ortaya çıkmıştır. Bunun yanında gelir değişkenine göre sadece kitap türünde anlamlı fark olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 11 Özel Sayı: 1 |