The importance of the usage of parametric and nonparametric statistical methods is inevitable for many science branches in the scientific world. On the other hand, service quality in education has great importance for personal development and performance, for success of an institution and also for country’s development. In this study, an adapted version of Parasuraman and et al’s (1988) service quality (SERVQUAL) scale for higher education was used to gather service quality data. With the gathered data, parametric and nonparametric statistical methods were performed. The focus of this study was to determine whether the quality perceptions, expectations and the service quality differ between departments (Economics, Public Finance, Labour Economics and Industrial Relations, Business Administration, Public Administration, International Relations and Econometrics), gender (female, male), education type (formal and evening) and class (first, second, third and fourth) or not. In the end of this study, results were discussed.
Parametric Methods Non-Parametric Methods Service Quality in Education
Bilim dünyasında birçok bilim dalı için parametrik ve parametrik olmayan istatistiksel yöntemleri kullanmanın önemi kaçınılmazdır. Öte yandan, eğitimde hizmet kalitesi kişisel gelişim ve performans için, bir kurumun başarısı için ve hatta ülkenin gelişimi için büyük öneme sahiptir. Bu çalışmada, hizmet kalitesi verilerinin elde edilmesi için Yüksek Öğretim için hizmet kalitesi (SERVQUAL) ölçeğinin Parasuraman ve diğerlerinden (1988) uyarlanmış bir versiyonu kullanılmıştır. Elde edilen veriler ile parametrik ve parametrik olmayan istatistiksel yöntemler uygulanmıştır. Bu çalışmanın odak noktası kalite algılarının, kalite beklentilerinin ve hizmet kalitesinin bölümlere göre (İktisat, Maliye, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, İşletme, Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler ve Ekonometri), cinsiyete göre (Bayan, Bay), eğitim türüne göre (örgün ve gece), ve sınıfa (birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü) göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesidir. Çalışmanın sonunda, sonuçlar tartışılmıştır.
Parametrik Yöntemler Parametrik Olmayan Yöntemler Eğitimde Hizmet Kalitesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 11 Özel Sayı: 1 |