The main aim of the businesses is to make profit and grow sustainably accordingly. The elements which enable companies to reach this aim are price, cost and customer satisfaction. While the price is determined in the competitive market, cost is shaped in the business processes. The customer satisfaction, on the other hand, is to what extent the output of these processes satisfied the customers. Process consists of the stages which start with taking an order from the customer and end with the delivery of the order. Should the business be likened to a chain, each link represents a process (a function). In order to improve the performance the weak link needs to be strengthen. Strengthening the weak links will only be possible by determining the halting points of the process and removing them. When the notion of the process and its improvement dealt with, the notion of value emerges. The value created in the process means cost in the output, quality and speed improvement for the company. Hence, creating values results with the customer satisfaction. Process value analysis, is the overall operations of the definition and analysis of some certain processes. It defines all the activities from production stage to its presentation to the customer, the inputs used in the operations. At the end of the analysis whether the activities in the process are necessary and if they create added value or not is considered Activity creating an added value adds value to the product the customer wanted, whereas the ones which didn’t create added value cause cost and spent time to increase and do not add value to the product from customer’s point of view. The use of excessive amoun of input, cause the costs of the product not creating added value and accordingly in the product costs to increase. The removal of these activities would provide a decrease in the expenses and strengthen the competitive situation of the company. The implementation focusing on the process and activities forming it, analyzing these methods and improvement efforts must be continuous. Continuous improvement works would return to the company in the end, as profit increase, shareholder, customer satisfaction. In this study, effects of the process improvement to the business performance will be studied.
İşletmelerin temel amacı kâr elde etmek ve buna bağlı olarak da sürdürülebilir şekilde büyümektir. Bu amaca ulaşmayı sağlayan unsurlar ise, fiyat, maliyet ve müşteri memnuniyetidir. Fiyat rekabetçi pazar ortamında belirlenirken maliyet, işletmenin süreçlerinde şekillenmektedir. Müşteri memnuniyeti ise bu süreçlerin çıktısının müşteriyi ne derece tatmin ettiğidir. Süreç, müşteriden siparişin gelmesi ile başlayan ve siparişin teslimatı ile biten aşamalardan oluşmaktadır. İşletme, zincire benzetilirse, her halka bir süreci (fonksiyonu) temsil etmektedir. İşletmenin performansını artırmak için zayıf halkanın güçlendirilmesi gerekmektedir. Zayıf halkanın güçlendirilmesi, sürecin aksayan yönlerinin belirlenmesi ve ortadan kaldırılması ile mümkün olacaktır. Bunun yolu ise süreç iyileştirmeden geçmektedir. Süreç kavramı ve iyileştirmesi ele alındığında, ortaya değer kavramı çıkmaktadır. İşletmeler açısından, bakıldığında süreçlerde yaratılan değer, çıktılarda, maliyet, kalite ve hız iyileştirmeleri anlamına gelmektedir. Dolayısı ile değer yaratma müşteri memnuniyeti ile sonuçlanır. Süreç değer analizi, bir işletmede belirli süreçlerin tanımlanması ve analizine yönelik işlemler bütünüdür. Üretim aşamasında da, mamulün müşteriye sunulmasına kadar zincirde yer alan tüm faaliyetleri ve faaliyetlerde kullanılan girdileri tanımlar ve bu faaliyetleri belirli açılardan analize tabi tutar. Analiz sonucunda süreçte yer alan faaliyetlerin gerekli olup olmadıkları ve katma değer yaratıp yaratmadıkları tespit edilir. Katma değer yaratan faaliyet, müşterinin istediği mamule değer eklemekte; katma değer yaratmayan faaliyetler ise, maliyet ve zaman kaybına yol açmakta ve müşteri açısından mamule değer eklememektedir. Bu faaliyetlerin kontrol altına alınması ile maliyetler de kontrol altına alınır. Gereğinden fazla girdi kullanımı, katma değer yaratmayan faaliyetlerin maliyetlerinde ve dolaylı olarak mamul maliyetinde artışa neden olmaktadır. Bu faaliyetlerin ortadan kaldırılması, harcamalarda azalış sağlayacak ve işletmenin rekabetçi konumunu güçlendirecektir Sürece ve onu oluşturan faaliyetlere odaklanılarak uygulama ve yöntemleri analize tabi tutma ve iyileştirme çabaları devamlılık arz etmelidir. Sürekli iyileştirme çabaları işletmelere sonuçta kar artışı, paydaş ve müşteri memnuniyeti olarak geri dönecektir. Bu çalışmada, süreç iyileştirmenin işletmenin performansına etkileri incelenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 10 Sayı: 2 |