In todays, every firms’ first aim to get competitive in the markets. Competetition is shaped by quality, price, cost and afret sale service. Low cost and high quality are so important for a firm’s success and growth. This article examines the unvisible causes of poor quality, and their cost. Visible and unvisible dimension of quality and its impact on firms’sales and profits are examined. Because of unvisible is not measured and therefore unmanaged factors are defined. This factors are defined hidden factory or hidden quality cost. By management, how to identify hidden costs of quality, this study also are discussed. The last part of this study, related to hidden quality cost is examined by an example.
Günümüz işletmelerinin temel amacı piyasada rekabetçi olmaktır. Rekabet, kalite, fiyat, maliyet ve satış sonrası servis gibi faktörler ile şekillenmektedir. Yüksek kalite ce düşük maliyet bir işletmenin başarısı ve büyümesi için çok önemli iki unsurdur. Bu makalede, kalitesizliğin görülmeyen nedenleri ve bunların maliyeti incelenmektedir. Kalitenin görülen ve görülmeyen boyutlarının işletmenin satışlarına ve kârına olası etkileri de incelenmektedir. Görülemediği için ölçülemeyen ve bu nedenle de yönetilemeyen unsurlar tanımlanmaktadır. Bu unsurlar, kalitesizliğe neden olan unsurlar, gizli fabrika ve gizli kalite maliyetleri olarak tanımlanmaktadır. Gizli kalite maliyetlerinin işletme yönetimi tarafından nasıl tanımlanacağı da bu çalışmada ayrıca ele alınmaktadır. Çalışmanın son bölümünde gizli kalite maliyetlerine ilişkin yapılan açıklamalar bir örnek ile somut olarak incelenmektedir.
Kalite Maliyetleri Gizli fabrika ve Gizli Kalite Maliyetleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 8 Sayı: 1 |