Öz
Coğrafi faktörler, din, inanç, sanayi, teknoloji İktidar, sermaye,
kültür gibi çeşitli faktörler kentsel mekâna ve kentsel yaşama yansımaktadır. Bu çalışmada bu faktörlerin etkisiyle mekânın
yeniden oluşturulma süreci incelenmiştir. Çalışma, kimliğin
mekânı nasıl inşa ettiğini ve dönüştürdüğünü, buna karşın mekânın da kimliğe
dolaysıyla toplumsal yaşama hangi yollardan nüfuz ettiğini anlamaya yönelik bir
sorgulamayı içermektedir. Bu çalışma, mekân ve kimlik arasındaki ilişkiyi
irdeleyen, her iki olgu arasındaki inşacı ilişkiyi tanımlayıcı ve yorumlayıcı
bir çabaya dayanmaktadır. Ağırlıklı olarak literatür araştırması üzerinden şekillenen
bu çalışmada mekân ve kimlik arasındaki ilişki, toplumsal ilişkilerin mekânsal
izdüşümü olan kent ve kentsel mekân üzerinden yapılmaya
çalışılmıştır.
Anahtar Sözcükler: Mekân, Kimlik, Kentsel Mekân, Mekân-Kimlik
Etkileşimi
Abstract
Geographical factors,
religion, belief, industry, technology, capability, capital and culture
factors’ reflection to urban space and urban life. Also, a new formulation of
the space was examined with the effects of these factors. The study includes
questioning towards how the identitiy builds space and how the identity
transforms into the space, comprehension of the space and identitiy’s
penetration of social life in various ways. This study is based on efforts
which is scrutinizing constructive relationship between both two facts: space
and identity and interpretive efforts. The relationship between space and
identity which is shaped with mainly the literature research, was tried to be
composed on an urban city and urban space which is an urban projection of
social relationships of urban.
Key
Words :
Space, Identity, Urban space, The Interaction of Space and Identity
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Özel Sayı: 1 |