Turizm gelirlerinin yıllar itibarı ile artarak gelişme göstermesi ve ülkelerin Gayri Safi Milli Hasılasına katma değer yaratması açısından da önem arz etmektedir. (Tuik.2023). Bu sektörde alternatif turizm çeşitlerinden deniz turizm faaliyetleri arasında öne çıkan yat turizminin de gelişmesinin ayrı bir yeri bulunmaktadır. (Yılmaz ve Tükeltürk, 2014). Dünyada yat turizminin gelişimi incelendiğinde, Batı Akdeniz ve Güney Fransa’nın başı çektiği görülmektedir. Günümüzde Akdeniz Bölgesi ve Karayip Adaları dünya yat turizminin önemli merkezlerindendir. Akdeniz çanağında dolaşan yat adedi yıldan yıla artış göstermektedir. Dünya sadece Avrupa’da 5.000 adet yat limanı ve tüm dünya genelinde de 19.000 adet yat limanı mevcuttur. Yat bağlama kapasitesi bakımından Türkiye Akdeniz çanağından %4,1 dünya genelinde %0,5 pay almaktadır (Ilgar, 2019).
Türkiye’nin üç tarafının denizlerle çevrili olması, deniz turizmi açısından ciddi potansiyele sahip olduğunu göstermektedir. Yine deniz turizmi içinde değerlendirilen yat limanları ve yat turizmi çok hızla gelişen turizm çeşidi olarak sosyal ve ekonomik getirisi yüksek turizm dallarının başını çekmektedir (Muslu, 2017). Ancak söz konusu potansiyelin ekonomik açıdan değerlendiremediği gerçeği ortaya çıktığı için, bu çalışmada, Balıkesir / Burhaniye Yat Limanı özelinde ve yat turizmi genelinde konuya dikkat çekmek ve sorunların çözümü açısından somut önerilerde bulunmak amaçlanmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yeşil Ekonomi, Pazarlama (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 10 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 19 Sayı: 2 |