İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spor Kulüplerinin Instagram Paylaşımları Üzerine Bir İnceleme: Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray Örneği

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 2, 150 - 167, 07.01.2023

Öz

Dijitalleşen dünyayla beraber geleneksel medya yerini yeni medya ortamlarına bırakmaya başlamıştır. Günümüzde yeni medya ve akabinde sosyal medya; diyaloğa dayalı, çift yönlü, etkileşimli iletişime izin veren ortamlardır. Bu bağlamda her sektörden birçok markanın ve şirketin bulunduğu sosyal medya mecralarında spor kulüpleri de yerini almıştır. Sosyal medya platformları için birbirinden farklı içerikler üreten spor kulüpleri bu sayede kendilerini ifade etme, taraftarlarını bilgilendirme, daha fazla kişiye ulaşma imkânı bulmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye Futbol Federasyonu Spor Toto Süper Ligi’nde yer alan Beşiktaş Jimnastik Kulübü, Fenerbahçe Spor Kulübü ve Galatasaray Spor Kulübü’nün 01.08.2022 ile 01.09.2022 tarihleri arasında sosyal paylaşım ağlarından biri olan Instagram’ı geleneksel medyadan yeni medyaya geçişte içerik bağlamında nasıl kullandıklarını belirlemektir. Bu çalışmada belirlenen tarihler aralığındaki 589 paylaşım içerik analiz yöntemiyle incelenmiştir. İçerik analizi, metinleri sistemli ve objektif şekilde incelemek için elverişli bir yöntem olması nedeniyle tercih edilmiştir. Bu çalışma günümüzde etkili bir iletişim kanalı olan sosyal medya aracılığıyla spor kulüplerinin bireylere sunduğu içerikleri incelemek açısından önem arz etmektedir. Araştırmanın sonunda bahsi geçen spor kulüplerinin dijitalleşmeyle beraber geleneksel medyanın aksine kendilerini daha iyi ifade edebildiklerine ve kendi istedikleri şekilde daha özgün ve çeşitli içerik ürettikleri bulgularına ulaşılmıştır.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Arslan H., Topal A. & Dönük G. D. (2020). Türkiye’de Geleneksel Medya ve Yeni Medyada Kadın Kimliği Üzerinden Üretilen Haberlere Eleştirel Bakış. Dördüncü Kuvvet, 3(1). 21-38. HYPERLINK .org/10.33464/dorduncukuvvet.709061
  • Atalı, L. (2013). Türkiye Futbol Federasyonu Spor Toto Süper Ligi Spor Kulüplerinin ve Taraftarlarının Facebook Kullanımı. [Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi]. https://toad.halileksi.net/sites/default/files/pdf/spor-kulubu-taraftarlarinin-facebook-kullanim-olcegi-toad.pdf
  • Bayrak, T. ve Cihan, B. (2021). Yeni Medyada Bağımlılık Sonucu Gelişen Dijital Obezite Olgusu. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 5(1), 78-94.
  • Broughton, D. (2010, 07 26). Survey: Social Media Use Builds Fan Avidity. Sports Business: http://www.sportsbusinessdaily.com/Journal/Issues/2010/07/20100726/ThisWeeks-News/Survey-Social-MediaUse-Builds-Fan-Avidity.aspx adresinden alındı.
  • Can, G. (2019). Yeni Medya ile Geleneksel Medya Çerçevesinde Sayfa Tasarımın (Mizanpajın) Dönüşümü: Hürriyet Gazetesi Örneği. Yeni Medya, 2019(6), 20-31.
  • Corthouts, J., Denys, A., Thibaut, E. & Scheerder, J. (2019). Like it or not? The differences between and success factors of sports providers' use of social networking sites. International Journal of Sport Management and Marketing, 19(1/2), 56-79. https://10.1504/IJSMM.2019.10018026
  • Danış, E. ve Yengin, D. (2020). Türkiye’de Spor İletişiminin Futbol Kulüpleri Üzerinden İncelenmesi: Fenerbahçe, Beşiktaş ve Galatasaray Örneği. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 4(2), 89-105.
  • Drury, G. (2008). Opinion piece: Social media: Should marketers engage and how can it be done effectively?. Journal of Direct Data and Digital Marketing Practice, 9(3), 274-277. https://doi.org/10.1057/palgrave.dddmp.4350096
  • Gökaliler, E. ve Saatçioğlu, E. (2016). Bir Reklam Unsuru Olarak Emoji Kullanımı: Emoji İçerikli Reklamlara Yönelik Tutum Araştırması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 19(2), 63-91.
  • Güngör, N. (2018). İletişim, Kuram ve Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Jeanneney, J. N. (1998). Başlangıcımızdan Günümüze Medya Tarihi, (Çev. E. Atuk). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Kahraman, M. (2010). Sosyal medya, pazarlamacılar için sosyal medyaya giriş. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Köksal, Y. ve Özdemir, Ş. (2013). Bir iletişim Aracı Olarak Sosyal Medya’nın Tutundurma Karması İçerisindeki Yeri Üzerine Bir İnceleme, Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 323-337.
  • Kuyucu, M. (2014). Futbol Endüstrisinde Sosyal Medya Pazarlama Uygulamaları. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(7), 161-175. https://doi.org/10.16992/ASOS.373
  • Kralj Novak, P., Smailović, J., Sluban, B. & Mozetiç, I. (2015). Sentiment of Emojis, PloS ONE 10(12), 1-22.
  • Sarıtaş, A. (2018). İçerik Pazarlamasına Yönelik Bir Literatür Taraması. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi, 4 (6), 232-239.
  • Sayımer, İ. (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Soydan, E. ve Alpaslan, N. (2014). Medyanın Doğal Afetlerdeki İşlevi, İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, (7), 53-64.
  • Temel, A. S. (2019). Sosyal Medya, Spor ve Spor Pazarlaması. İçinde Mehmet Ilkım ve Faruk Akçınar (Editörler). Sporda Yeni Akademik Çalışmalar-3. (ss. 1-23). Sonçağ Matbaacılık.
  • Üçüncüoğlu, M. (2021). Spor Kulüplerinin İletişim ve Pazarlama Faaliyetlerinde Sosyal Medyanın Rolu: İstanbul Başakşehir FK Örneği. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 26(1), 59-69.
  • Vardarlıer, P. ve Zafer, C. (2019). Medya ve Toplum. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(2), 355-361. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.472210
  • Williams, J. ve Chinn, S. J. (2010). Meeting Relationship-Marketing Goals Through Social Media: A Conceptual Model for Sport Marketers. International Journal of Sport Communication, 3(4), 422- 437. https://doi.org/10.1123/ijsc.3.4.422
  • Witkemper, C., Lim, H.C. &Waldburger, A. (2012). Social Media and Sports Marketing: Examining the Motivations and Constraints of Twitter Users. Sport Marketing Quarterly, 21(3), 170-183. https://is.muni.cz/el/1423/podzim2013/ZUR589b/um/SM_W8_Twitter_Sports_Marketing.pdf
  • Yanık, A. (2016). Yeni Medya Nedir Ne değildir?. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 898-910. Yüksel, U. (2012). Geleneksel Medya ve Yeni Medya. 2-25. http://dijitalkulturgra331.blogspot.com/2013/01/yeni-medya-ve-geleneksel-medya-sunum.html

AN INVESTIGATION ON INSTAGRAM POSTINGS OF SPORTS CLUBS: THE CASE OF BEŞİKTAŞ, FENERBAHÇE AND GALATASARAY

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 2, 150 - 167, 07.01.2023

Öz

With the digitalizing world, traditional media has begun to leave its place to new media environments. Today, new media and then social media; They are environments that allow dialog-based, two-way, interactive communication. In this context, sports clubs have also taken their place in social media channels where many brands and companies from every sector are present. Sports clubs, which produce different content for social media platforms, have the opportunity to express themselves, inform their fans and reach more people. The aim of this study is to use the Instagram, which is one of the social networks of Beşiktaş Gymnastics Club, Fenerbahçe Sports Club and Galatasaray Sports Club in the Turkish Football Federation Spor Toto Super League, between August 1, 2022 and September 1, 2022, in the transition from traditional media to new media. is to determine how they use it in the context of the content. In this study, 589 shares within the specified date range were analyzed by content analysis method. Content analysis was preferred because it is a convenient method for examining texts in a systematic and objective way. This study is important in terms of examining the content offered by sports clubs to individuals through social media, which is an effective communication channel today. At the end of the research, it has been found that the mentioned sports clubs can express themselves better and produce more original and diverse content in their own way, unlike traditional media, with digitalization.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Arslan H., Topal A. & Dönük G. D. (2020). Türkiye’de Geleneksel Medya ve Yeni Medyada Kadın Kimliği Üzerinden Üretilen Haberlere Eleştirel Bakış. Dördüncü Kuvvet, 3(1). 21-38. HYPERLINK .org/10.33464/dorduncukuvvet.709061
  • Atalı, L. (2013). Türkiye Futbol Federasyonu Spor Toto Süper Ligi Spor Kulüplerinin ve Taraftarlarının Facebook Kullanımı. [Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi]. https://toad.halileksi.net/sites/default/files/pdf/spor-kulubu-taraftarlarinin-facebook-kullanim-olcegi-toad.pdf
  • Bayrak, T. ve Cihan, B. (2021). Yeni Medyada Bağımlılık Sonucu Gelişen Dijital Obezite Olgusu. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 5(1), 78-94.
  • Broughton, D. (2010, 07 26). Survey: Social Media Use Builds Fan Avidity. Sports Business: http://www.sportsbusinessdaily.com/Journal/Issues/2010/07/20100726/ThisWeeks-News/Survey-Social-MediaUse-Builds-Fan-Avidity.aspx adresinden alındı.
  • Can, G. (2019). Yeni Medya ile Geleneksel Medya Çerçevesinde Sayfa Tasarımın (Mizanpajın) Dönüşümü: Hürriyet Gazetesi Örneği. Yeni Medya, 2019(6), 20-31.
  • Corthouts, J., Denys, A., Thibaut, E. & Scheerder, J. (2019). Like it or not? The differences between and success factors of sports providers' use of social networking sites. International Journal of Sport Management and Marketing, 19(1/2), 56-79. https://10.1504/IJSMM.2019.10018026
  • Danış, E. ve Yengin, D. (2020). Türkiye’de Spor İletişiminin Futbol Kulüpleri Üzerinden İncelenmesi: Fenerbahçe, Beşiktaş ve Galatasaray Örneği. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 4(2), 89-105.
  • Drury, G. (2008). Opinion piece: Social media: Should marketers engage and how can it be done effectively?. Journal of Direct Data and Digital Marketing Practice, 9(3), 274-277. https://doi.org/10.1057/palgrave.dddmp.4350096
  • Gökaliler, E. ve Saatçioğlu, E. (2016). Bir Reklam Unsuru Olarak Emoji Kullanımı: Emoji İçerikli Reklamlara Yönelik Tutum Araştırması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 19(2), 63-91.
  • Güngör, N. (2018). İletişim, Kuram ve Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Jeanneney, J. N. (1998). Başlangıcımızdan Günümüze Medya Tarihi, (Çev. E. Atuk). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Kahraman, M. (2010). Sosyal medya, pazarlamacılar için sosyal medyaya giriş. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Köksal, Y. ve Özdemir, Ş. (2013). Bir iletişim Aracı Olarak Sosyal Medya’nın Tutundurma Karması İçerisindeki Yeri Üzerine Bir İnceleme, Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 323-337.
  • Kuyucu, M. (2014). Futbol Endüstrisinde Sosyal Medya Pazarlama Uygulamaları. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(7), 161-175. https://doi.org/10.16992/ASOS.373
  • Kralj Novak, P., Smailović, J., Sluban, B. & Mozetiç, I. (2015). Sentiment of Emojis, PloS ONE 10(12), 1-22.
  • Sarıtaş, A. (2018). İçerik Pazarlamasına Yönelik Bir Literatür Taraması. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi, 4 (6), 232-239.
  • Sayımer, İ. (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Soydan, E. ve Alpaslan, N. (2014). Medyanın Doğal Afetlerdeki İşlevi, İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, (7), 53-64.
  • Temel, A. S. (2019). Sosyal Medya, Spor ve Spor Pazarlaması. İçinde Mehmet Ilkım ve Faruk Akçınar (Editörler). Sporda Yeni Akademik Çalışmalar-3. (ss. 1-23). Sonçağ Matbaacılık.
  • Üçüncüoğlu, M. (2021). Spor Kulüplerinin İletişim ve Pazarlama Faaliyetlerinde Sosyal Medyanın Rolu: İstanbul Başakşehir FK Örneği. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 26(1), 59-69.
  • Vardarlıer, P. ve Zafer, C. (2019). Medya ve Toplum. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(2), 355-361. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.472210
  • Williams, J. ve Chinn, S. J. (2010). Meeting Relationship-Marketing Goals Through Social Media: A Conceptual Model for Sport Marketers. International Journal of Sport Communication, 3(4), 422- 437. https://doi.org/10.1123/ijsc.3.4.422
  • Witkemper, C., Lim, H.C. &Waldburger, A. (2012). Social Media and Sports Marketing: Examining the Motivations and Constraints of Twitter Users. Sport Marketing Quarterly, 21(3), 170-183. https://is.muni.cz/el/1423/podzim2013/ZUR589b/um/SM_W8_Twitter_Sports_Marketing.pdf
  • Yanık, A. (2016). Yeni Medya Nedir Ne değildir?. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 898-910. Yüksel, U. (2012). Geleneksel Medya ve Yeni Medya. 2-25. http://dijitalkulturgra331.blogspot.com/2013/01/yeni-medya-ve-geleneksel-medya-sunum.html
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Münevver Irmaksoy 0000-0001-6265-6070

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 7 Ocak 2023
Gönderilme Tarihi 1 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Irmaksoy, M. (2023). Spor Kulüplerinin Instagram Paylaşımları Üzerine Bir İnceleme: Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray Örneği. Pamukkale Üniversitesi İletişim Bilimleri Dergisi, 1(2), 150-167.